Op de div forums en ook hier wordt er naar een geruststelling gezocht.
Wel gebied wel welk gebied niet kunnen we uberhaupt nog afreizen naar Bangkok/Thailand…
Ach het loopt niet zo’n vaart of je kunt maar beter wegblijven.
Wie steekt zijn hand in het vuur dat er niets gebeurt op het moment dat je er bent?
Naar mijn mening is er momenteel een risico en ben je bereid dat te nemen?
Ik kijk er ook naar uit om over 2 maanden af te reizen maar als de situatie is zoals deze nu is zeg ik jammer dan , maar ik ga niet.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als ons gezin slachtoffer wordt van een demonstratie.
Bovenal hoop ik dat er een oplossing komt voor het volk zelf.
ik ga binnenkort (over 17 daagjes) naar borneo en zou eerst aankomen op Bangkok, daar een dagje+nachtje blijven en dan volgende ochtend richting borneo gaan… Ik dacht lekker naar Khao San Road te gaan… Maar dat gaat denk ik mooi niet door…
Ik denk dat t dus gewoon 21 uur wachten wordt op t vliegveld… pffff
Beter is het weer snel voorbij zowel voor de mensen daar als zowel voor de toeristen…ze jagen nu natuurlijk ook de toeristen niet echt slim…ik ga pas in augustus maar maak me toch wel zorgen. Je zult het net zien,wil ik een keer naar een ver land waar ik al zo naar verlangt had kan het daarlijk niet doorgaan dat zal echt heel erg balen zijn!:mad:
Volgens Bangkok post zouden er vroegere verkiezingen komen(oktober)Nu het land zelf om door te reizen, brengt geen enkele gevaar mee voor de toerist.
Wel zeggen sommige ministeries als je van plan bent om Bangkok aan te doen dat je “waakzaam” moet zijn!!
Nu als ik het nieuws goed heb gevolgd,moet je deze 2 plaatsen vermijden in Bangkok!!
1/Central world,2/Rathamoen Avenue(kruispunt tanao rd)alsook Kao san road!(zie getuigenissen toeristen op het laatste red shirts news)
Als er mensen zijn die wegens budgetproblemen toch die kant opgaan(goedkoop logement)dan zou ik zeggen,dat je een guesthouse zoekt Rambutrie road of de kleine brug over richting Tewet market.
Ik zou lekker een hotel nemen bij het vliegveld, ook dat kan goedkoop! Misschien heb je wat aan dit “draadje”
Staat ook een link vermeld naar een goedkoop guesthouse, anders even aan de hand van dat topic even googelen naar een ander hotel/guesthouse. Staan namelijk nuttige “plaatsen” in vermeld.
De betogers krijgen 500 bath per dag ,gratis vervoer en eten!
De slachtoffers spelen in de kaart van Thaksin.
De betogers zijn natuurlijk de arme boeren die ni beter weten en denken dat het zal beteren met Thaksin.
Ze verwachten vervroegde verkiezingen.
De toeristen annuleren massaal en de mensen die in de toeristische sector werken zijn de dupe.
Spijtig dat het zo ver is moeten komen. Vind dit heel erg voor de ganse bevolking. Ik vertrek in aug richting BK, maar kan eventueel mocht het nog altijd onrustig zijn doorvliegen naar Cambodja/Laos.
Wereldwijzerforumers die nu in Thailand zitten: wees voorzichtig en probeer toch nog een beetje te genieten van dit prachtige land. (Hoe moeilijk dit op dit ogenblik ook is)
Ik dacht dat omgeving Sukhumvit er buiten valt. Maar dat zeg ik, ik denk dus weet t niet zeker. Central world (mall) bedoel je denk ik, en nee ligt niet in die wijk. Dat is Pratunam. Oftewel CW ligt in de wijk Pratunam. En staat me iets van bij dat het bij WC Siam ofzo is, ook dat ligt er niet in de buurt.
Wij vertrekken 14 mei voor 3 weken. Baal enorm van de situatie. Kijk er al maanden naar uit, maar dit bederft behoorlijk het voor ons. Lees het volgende trouwens:
Natuurlijk werd hij zelf er voornamelijk beter van maar deed wel dingen voor de arme bevolking/boeren waaronder het bouwen van huizen waarvoor ze 500 THBT p/m betaalden, het waren kleine huisje’s gebouwd op palen maar in ieder geval beter als het leven in een huis van golfplaat op diverse plekken in de Isaan kom je deze tegen.
De mensen weten wel degelijk beter maar de elite regering heeft het in ieder geval niet beter met hun voor.
Hoe wil je anders mensen die geen nagel op hun reet hebben om te krabben te komen laten demonstreren voor nieuwe verkiezingen welke er niet zijn geweest voor in ieder geval een politieke partij die ook denkt aan de onderste laag van de bevolking, denk daar ook maar eens over na of tracht jezelf daarin te verplaatsen.
Daar mee wel aan te geven dat ik niet pleit voor Mr T.
Ik had net besloten dat we begin juli voor twee weken naar Thailand zouden gaan toen dit reisadvies werd uitgegeven. Ik was van plan samen met mijn vriend naar Bangkok te vliegen, daar een paar dagen te blijven, en dan met de bus door te reizen richting Koh Chang.
Ik vraag me af of dit nog goed te doen zou zijn als ik de paar dagen Bangkok skip en gelijk een bus pak de stad uit. Iemand hier ideeën over?
Sja, inderdaad, dan maar afwachten. Hoop dat de vliegtickets niet opeens veel duurder zijn, als de situatie er over een paar weken een stukje beter uitziet.