Betogingen Thailand & SITUATIE BANGKOK !!

het grootste probleem is er is geen oplossing voor dit denk ik.
coup is niemand blij mee, nieuwe verkiezingen ook niet.
alsdan de roden winnen gaan waarschijnlijk de gelen weer aan de gang en omgekeerd.

[quote=“georgessiam, post:62, topic:69881”]

15 doden, 678 gewonden bij botsing

[ul]
[li]Gepubliceerd op: 11/04/2010 om 01u50[/li][li]Online nieuws: Breakingnews[/li][/ul]

Volgens de meest recente rapport van Narenthorn Medisch Centrum, zijn er 678 gewonden en 15 doden: 4 soldaten en 11 burgers.
Volgens de laatste rapporten,zijn er geen problemen voor de mensen die momenteel in Thailand vertoeven.
Er wordt wel van de mensen gevraagt(bkk)indien ze gebruik maken van het openbaar vervoer,dat ze het best de bts skytrain of de metrotrein nemen.Laten we hopen dat er een einde komt aan deze betogingen.
En dat ze als volwassen aan de tafel de problemen oplossen,want zoals de situatie nu is,kan het niet verder!ff iets anders:volgens "Reuters news"zou er in de befaamde kao san road,ook allerlei vernielingen zijn aangericht!(winkelruiten die zijn gesneuveld alsook enkele wagens die daar zijn geparkeerd)

TIJDLIJN: GELE HEMDEN VERSUS RODE HEMDEN

Sinds de geweldloze militaire coup in september 2006 is de rust nooit meer teruggekeerd in Thailand.

19 september 2006: Het regime van voormalig premier Thaksin Shinawatra wordt in een geweldloze militaire coup omvergeworpen. Nadat hij beschuldigd wordt van onder meer belangenconflicten, vlucht Shinawatra datzelfde jaar nog naar Londen. Generaal Sonthi Boonyaratglin komt aan de macht.

23 december 2007: Verkiezingen in Thailand. De PPP wint de verkiezingen, maar de uitslag wordt aangevochten door de PAD. De oppositie argumenteert dat de PPP de stemmen van arme mensen heeft gekocht door misbruik te maken van hun onwetendheid.

29 januari 2008: Samak Sundaravej van de People’s Power Party (PPP) wordt premier van Thailand.

9 september 2008: Sundaravej moet opstappen omdat hij tijdens zijn premierschap inkomsten zou gekregen hebben voor zijn deelname aan een kookprogramma op de televisie.

17 semteber 2008: 298 van de 440 parlementsleden kiezen Somchai Wongsawat van de PPP tot de nieuwe premier van het land. Wongsawat is de schoonbroer van ex-premier Thaksin Shinawatra.

7 oktober 2008: De politieke impasse bereikt een nieuw dieptepunt met het oplaaiende geweld in Bangkok tussen de politie en militanten van de PAD. Deze laatsten bezetten sinds 26 augustus het Government House, de zetel van de premier. Bij hardhandige pogingen om het gebouw te ontzetten vielen twee doden en vierhonderd gewonden.

26 november 2008: Duizenden demonstranten van de Volksalliantie voor Democratie (PAD), gekleed in geel, bezetten de luchthaven in Bangkok.

2 december 2008: Somchai Wongsawat moet zijn premierschap neerleggen nadat het Grondwettelijk Hof in Thailand oordeelt dat de PPP tijdens de verkiezingen eind 2007 verkiezingsfraude zou hebben gepleegd.

16 december 2008: Abhisit Vejjajiva, de 44-jarige oppositieleider van de Volksalliantie voor Democratie (PAD), is door het parlement verkozen tot de nieuwe eerste minister van Thailand.

7 april 2009: Honderden roodhemden, aanhangers van ex-regeringsleider Thaksin Shinawatra, hebben minister-president Abhisit Vejjajiva enkele uren opgesloten in een hotel in Pattaya. Ze eisen nieuwe verkiezingen.

11 april 2009: De 14de top van de Associatie van Zuid-Aziatische Naties (Asean) in de Thaise stad Pattaya wordt afgeblazen nadat aanhangers van de voormalige eerste minister Thaksin Shinawatra erin slagen de conferentiezaal te bezetten.

26 februari 2010: Het Thaise hooggerechtshof heeft een miljard euro, dat na de staatsgreep in beslag genomen was van de ex-premier Thaksin Shinawatra, aan de staat toegewezen. De rest van zijn persoonlijk vermogen, zo’n 0,7 miljard euro, mag Thaksin houden.

13 maart 2010: Tienduizenden aanhangers van voormalige Thaise premier Thaksin Shinawatra protesteren in de straten van Bangkok tegen de regering. De in het rood uitgedoste demonstranten kieperden ook flessen met liters bloed uit over de straten en aan het huis van de huidige premier Abhisit Vejjajiva.

10 april 2010: (Zwarte zaterdag) In bangkok zijn bij gevechten tussen veiligheidsdiensten en betogers zeker 15 doden en circa 678 gewonden gevallen.
Onder de doden is een japanse cameraman van Reuters. Onder de slachtoffers zijn ook veel militairen en politiemensen.
De demonstranten waren op drie plaatsen in de Thaise hoofstad in de buurt van overheidsgebouwen en een winkelcentrum.
Ook in twee steden ten noorden van Bangkok zijn overheidsgebouwen bezet.
Inmiddels is de tv zender van de oppositie opnieuw uit de lucht gehaald.

Pffff
meer zinnigs heb ik eigenlijk niet te melden. Het vreedzame en het niet bang hoeven zijn is inmiddels niet meer. Hopelijk komen ze snel tot een oplossing. Demonstreren en voor je eigen meining en wil opkomen ok, maar zodra er doden gaan vallen en ernstige gewonden

Zou zelf niet bang zijn trouwens, je hoeft er niet heen, Bangkok is groot en je kan het ook mijden. Maar ben stiekem wel blij dat ons vertrek nog een behoorlijk eindje weg is! Al is het alleen maar omdat het zich meer en meer uitbreid.

Enkele beelden

http://www.thailandblog.nl/thailand-video/video-beelden-van-gevechten-bangkok/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=video-beelden-van-gevechten-bangkok&utm_source=Thailandblog.nl+Mailinglist&utm_campaign=95e012b50f-RSS+Email&utm_medium=email

Balans

info 1

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/photoalbum/detail/1/1091267/806637/62/Bloedige-rellen-in-Bangkok.dhtml

info 2

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6501878/__Thai_vragen_Bhumibol_om_hulp__.html?sn=binnenland

Ik vind het verre van een prettige situatie.
Wij vertrekken 24 mei en dat is in verhouding dus best snel. Toch zit ik nu in dubio om niet te gaan ivm de rellen. Als het nog erger wordt is het helaal niet meer verstandig om te gaan. Toch heb ik hier al jaren naar uit gekeken
 eindelijk eens voor een lange tijd weg. (7 weken) Alleen valt ons ticket niet meer te annuleren. We hebben een losse ticket bij cheaptickets geboekt en dus niet via een reisorganisatie.
Grrrrrrrrr waarom zijn politieke kwesties toch altijd zo ingewikkeld :mad:

Zolang je niet in de buurt komt of gaat van die bepaalde gebieden in BKK waar het zich afspeelt is er naar mijn inziens geen probleem, het zou mij iig niet weer houden.

En in welke gebieden van Bkk speelt het zich af?

Frank

Ik vertrek donderdag avond!! wat is wijsheid in dit geval gaan of niet. Mijn vriend is daar al( niet in Bangkok) . Ik ben vaak in Bangkok en weet redelijk waar ik *niet *moet zijn. Maar de twijfel slaat toe. :mad:

:chin:IK kan niet voor je beslissen en weet ook niet hoeveel tijd je van te voren moet cancelen anders wacht nog een paar dagen .:thailand::cambodia:

ik zou gewoon gaan zeker als je weet waar je niet moet zijn in bangkok en niet naar bangkok en zeker de plaatsen waar de betogingen zijn gaan

Nee wees niet bang , blijf uit de buurt waar ze zijn en daarbij ze hebben het niet gericht op de farang !

Waar je veel roodhemden ziet lol2

Over het algemeen waar zich de overheidsgebouwen bevinden in en rond Bkk, maar zoals bekend verspreide het zich naar waar Shoppingmalls zitten zoals Siam Paragon maar ook de omgeving van Prathunam de markt waar je dus van alles kunt kopen zover ik heb begrepen via mijn vrouw die vandaag heeft gesproken met haar vriendin die in BKK woont.

Het beste is BKK te mijden.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken raadt Nederlanders aan om Bangkok te mijden. Ze krijgen het advies alleen naar de Thaise hoofdstad te reizen als dat echt noodzakelijk is.
Het advies is een gevolg van de bloedigste onlusten in Bangkok in achttien jaar.
Nederlanders die toch in Bangkok zijn, wordt aangeraden extra waakzaam te zijn. Ze kunnen zich registreren via de website van de Nederlandse ambassade in Bangkok. In noodsituaties kunnen ze door de ambassade (onder andere per sms) bereikt worden.Zoals jan het al heeft vermeld,overheidsgebouwen,grote winkel malls en ik wil er ook nog iets aan toe voegen"tanao road"kruispunt(ratchamoen avenue:kao san road)heel gevaarlijk!!!is daar waar de meeste slachtoffers zijn gevallen.
Momenteel is het in Bangkok rustig,volgens verschillende bronnen zouden de onrusten zich uitbreiden naar de noordelijke provincies.
Nu om je reis te anuleren vind ik voor mij persoonlijk wat te ver,het is al dikwijls gezegd dit beland alleen de thaise bevolking aan.
Als je eventueel een betoging tegenkomt ga dan wijselijk een blokje om.
Ook nog ff vermelden dat de bts en de metrotreinen niet rijden in Bangkok.gegroet:georgessiam.Nog een prettige vakantie toegewenst Karin,en laat je door het negatieve beeld dat er nu is van Thailand"je niet uit je lood slagen"!

Oke , allemaal bedankt. Heb besloten te gaan, reis na volgend weekend met toch 3 nachten Bk door naar Maleisie om dan terug te komen om nog een week of twee in Thailand door te brengen. We zullen het zien, de tijd zal het uitmaken.

:chin:Karin nieuws in de gaten houden anders slaap je toch buiten bkk er zijn slaap mogelijk heden genoeg in Thailand
goede reis alvast:THAILAND::cambodia:

Ok Jan bedankt, ik zal Bkk niet mijden maar wel ter plekke goed in de gaten houden of ik niet in de buurt van deze betogingen kom, ik zal dan ook direct de andere kant opgaan.

Ik zit er in Mei overigens maar 3 dagen en ik ga echt niet mijn vlucht- en hotelboekingen veranderen nu er ook en advies is gekomen door Minbuza om BKK te mijden. Deze stad is veel te leuk om te mijden.

Frank