Wat gaat je eventueel doen als je gaat wonen in Thailand,eerst ff wat rondreizen en daarna je settelen,een zaak beginnen of rentenieren ?
U kunt hieronder je reacties kwijt!
gegroet:georgessiam.:chin:
De bedoeling is om een kleine zaak op te zetten. Een soort van 7-11 maar ook met internet waar we cursus kunnen geven aan de mensen om ze meer bekend te laten worden met internet en een computer. Daarnaast ook de mogelijkheid om Engels of Nederlands te leren. En als laatste hulp bij het aanvragen van de diverse EU visa. Tja de plannen zijn er al nu alleen nog wachten tot we genoeg hebben gespaard :dag:
Nu in de toekomst zal ik mijn oude dagen verslijten in Thailand,waar ik eventueel ga wonen heb ik nog niet uitgemaakt.
Zelf zal ik veel met de motor door het land trekken,(Isan)alsook het zuiden van Thailand(oa:Krabi)
Om nog een zaak te beginnen daar ben ik veel te oud voor,dus wordt het euchhh,rentenieren en als god leven in Thailand!
Wanneer wij die kant op gaan zal het zeer zeker in de provincie Sisaket zijn en het liefste in of rond het dorp Bak-Dong :chin:
Tsja Si Saket, ben er al dikwijls geweest echt weinig te beleven ze hebben wel daar een mooie tempel staan( Prasat Hin Wat Sa Khampaeng Yai)Rik.
Zelf zat ik in het stadje Phraibeung,dat was echt een boerengat.
Dan zou ik toch liefst in een middelgrote stad willen wonen waar er wat actie te zien is(Lampang of wat meer naar het zuiden Hua Hin)
:chin:Ja Georges die heb ik zeker plannen voor Thailand lekker wonen en zeker dat zeur land Nederland achter me laten ben het eigenlijk helemaal zat in Nederland:THAILAND:![]()
Kan het me ook voorstellen Fransjes,andere omgeving,zon,zee strand andere mentaliteit van de mensen aldaar in de goede zin,dat vindt je niet in Nederland of Belgie.
In het noorden bij CM in de buurt. Wat koeler dan isan en bangkok. Maar eerst nog 20 jaar sparen
Zodat een paar weken strand en een trip naar Nederland ook nog mogelijk is
Ik was niet van plan om veel te gaan doen, eerst huisvesting regelen, huisje bouwen in Surin en een eentje in Pattaya. Mijn echtgenote heeft een lap grond met een vijver in Surin liggen achter het huis van schoonmoeder en daar willen we iets met vis gaan doen.
En verder lekker op bezoek bij oude vrienden die ik al jaren ken en te weinig heb gezien de laatste jaren :vak02:
Misschien een visrestaurantje beginnen,Frank?Denk toch dat dit geen dure investering is,een paar tafels&stoelen enkele parasols,een kookfornuis(liefst met een dak erop)en klaar is kees.
Toen ik met mijn voormalige vriendin in Nongbualamphu waren,gingen we daar ook eten aan een visvijver.
Moest ermee om lachen(het volgende)aan tafel bestelde we een vis met groentes(naam schiet me niet te binnen!)het meisje gaf het “bestelbonnetje” door aan een oude man,die met zijn bootje op de visvijver ging om de vis te vangen.
Ik zegde tegen mijn ex-vriendin,nou het zal wat duren eer onze vis op tafel komt.
En we wachten,10 min ,20min,30min,ik zegde tegen mijn vriendin ik begin honger te krijgen,en we gaan voort met wachten:50min,1uur,1uur en 5 min! zag dat de oude man een vis had gevangen.
Ik wreef toen in mijn handen, maar helaas de vis was gereserveerd voor een andere tafel!Toen heb ik gezegd tegen mijn vriendin,inpakken en wegwezen!
Dus Frank,moest je een visvijver restaurant beginnen zie dan wel dat er veel vis in het water aanwezig is!!lol2
ik zal je wijze raad in acht nemen :chin:
de bedoeling is om de vis te verkopen op de markt, het dorpje bestaat maar uit 15 huizen, te klein om het daar te verkopen (gelukkig)
Graag gedaan Frank!suc6 nog in al wat je doet.
georges.