Voor velen zal het traumatisch zijn en haal dat maar eens uit het kind.
Protesters return home, caught stealing
Published: 20/05/2010 at 04:17 PM
Online news: Local News
About 700 anti-government protesters have been evacuated from Pathumwanaram temple, which is in the Ratchaprasong area next to the CentralWorld shopping complex that was set ablaze on Wednesday.
The protesters were being taken to the National Stadium where buses were waiting to take them home, Royal Thai Police spokesman Pongsathat Pongcharoen said on Thursday morning.
There were still 500 to 600 red-shirt supporters at the temple, he said.
The police also arrested some protesters who were ready to return home with looted goods in their bags.
This includes people with stolen brand name sun glasses and watches with price tags.
As police were checking peopleâs identity cards and belongings before sending them home, they found dozens of brand name sunglasses and watches in the possession of about 10 demonstrators.
They were stolen from a shopping mall in Ratchaprasong commercial district. The demonstrators were detained for further interrogation.
Police also found knives and bullet shells on some protesters.
Pol Lt-Gen Pongsathat said the bodies found inside the temple have not been removed yet.
He did not say how many people died in the temple, but local media reported late Wednesday that nine bodies were found in the temple grounds. Later reports said there were six bodies.
*Bron: Bangkok Post / www.bangkokpost.com *
Troops arrest 13 reds in Khon Kaen
Published: 20/05/2010 at 06:05 PM
Online news: Breakingnews
More than red-shirt protesters in Khon Kaen province were detained for allegedly destroying public properties, reports said.
They were arrested after burning tyres on streets, damaging two Bangkok Bank branches and looting convenience stores.
The arrests were made after protesters went around the city on about 20 motorcycles and several trucks and destroyed public properties. They also threw Motolov cocktails at a police station there.
A company of soldiers were deployed to maintain peace and order.
Bangkok Bank branch set ablaze
Published: 20/05/2010 at 06:43 PM
Online news: News Updates
Bangkok Bank Orm Noi branch was set on fire on Thursday evening, police said.
The bank is located just a short distance from Sriwichai 3 Hospital.
Police believe that rioters were behind the arson.
Firemen were still unable to control the fire as of 6.30pm.
DE REDACTIE VRT
[home](http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws) > [Buitenland](http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland) > **Rust lijkt terug te keren in Bangkok**
**Rust lijkt terug te keren in Bangkok **
Belga
VRT
**do 20/05/2010 - 06:25** *Update: do 20/05/2010 - 10:04* **In Bangkok lijkt het leger de orde hersteld te hebben. Soldaten zijn een tempel binnengegaan waar honderden opposanten zich schuilhielden. Onder hen veel vrouwen en kinderen. Ze zijn overgebracht naar een politiekantoor.**
**bekijk**
[ul]
[li] Verdeeldheid in Thailand sleept al lang aan[/li][li] âSituatie in Bangkok is heel onduidelijkâ[/li][li] Ambassadeur: âHeel trieste tijd voor Thailandâ[/li][/ul]
Honderden roodhemden verlaten onder politietoezicht de boeddhistische tempel waarin ze hun toevlucht hadden gezocht na de aanval van het leger tegen hun versterkte kamp, gisteren. Twee leiders van de roodhemden hebben zich volgens de politie donderdag aangeboden bij de autoriteiten.
**Twee kopstukken in hechtenis**
Belga
De pagodetempel, een gebouw in het hartje van de stad, was een van de plaatsen waar de spanning het meest opliep sinds de overgave van de leiders van het protest. De tempel werd tot âbeschermde zoneâ verklaard en de monniken vangen er sinds het begin van de week heel wat families van roodhemden op. Honderden manifestanten hebben gistermiddag, toen het geweld in het centrum van Bangkok toenam, de benen genomen.
Behalve de slachtoffers in de tempel heeft het geweld gisteren volgens een laatste, officiële balans ook zeven andere doden geëist, onder wie een Italiaanse journalist.
De manifestanten uit de tempel werden eerst naar de politie gebracht en konden nadien naar huis. Ondertussen zitten Veera Musikapong en Weng Tojirarkan, twee kopstukken van de roodhemden, in hechtenis. Vermoedelijk zal ook een derde leider vandaag nog opduiken. Daardoor zou het aantal kopstukken van de beweging dat gevat werd, op acht komen te staan.
**De schade in Bangkok is enorm**
Over Bangkok hing vanmorgen nog de walm van talrijke brandhaarden. De demonstranten waren gisteren uit woede over het einde van hun twee maanden durende protestactie tegen de Thaise regering op verniel- en plundertocht getrokken. Onder meer een warenhuis, een theater en een televisiestation werden in brand gestoken. Af en toe waren er in de stad nog geweerschoten te horen.
Belga
Eén van de grootste shoppingcentra van Zuid-oost-Azië staat volgens de politie op instorten nadat het gebouw gisteren in brand was gestoken. Het leger was met pantservoertuigen en bulldozers opgerukt naar de stellingen van de roodhemden in het commerciële district van Bangkok.
Barricades van autobanden en bamboestokken werden uit de weg geruimd. De leiders van de roodhemden gaven zich uiteindelijk over.
**Internationale bezorgdheid over de situatie**
De mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch zegt erg bezorgd te zijn over het geweld in Thailand. Ook de Verenigde Naties en de Verenigde Staten hebben het geweld in Thailand opnieuw veroordeeld.
VRT
De Thaise ambassadeur in ons land, Pisan Manawapat (foto), verdedigt het harde optreden. Volgens de ambassadeur waren vreedzame demonstraties lang toegestaan. Maar sinds oproerkraaiers en criminelen zich onder de demonstranten gemengd hadden, is het leger begonnen met hen uit te schakelen.
De Thaise autoriteiten hebben vandaag voor drie bijkomende nachten de avondklok ingesteld in de hoofdstad Bangkok en 23 provincies. Bij confrontaties tussen het leger en de zogenoemde âroodhemdenâ kwamen woensdag zeker zes mensen om het leven, volgens sommige bronnen dubbel zoveel. De rust lijkt teruggekeerd, maar de problemen blijven.
**eerder verschenen:**
[ul]
[li] Chaos bij neerslaan van verzet roodhemden[/li][li] Oproep tot onderhandelingen in Thailand[/li][li] Opstandige Thaise generaal overleden[/li][li] Leger stelt een ultimatum aan roodhemden[/li][li] âThaise leger moet zijn acties voortzettenâ[/li][li] Bangkok heeft veel weg van oorlogsgebied[/li][/ul]
Heb je enig idee hoe lang het duurt als de situatie stabiliseert dat minbuza het advies naar beneden bijsteld?
** sorry plakken ging niet.
**
Wat wilde je vertellen ? :vak02:
Ik wou filmfragmenten tonen van journaal.
Volgens mij duurt dat nooit zo lang⊠Als de situatie weer genormaliseerd is, denk ik dat Min BuZa het advies snel bijstelt, lijkt mij dan geen kwestie van wekenâŠ
Dank U
CTW
Tjee âŠ
Onderstaand filmpje is volgens de maker (zie reacties bij het filmpje) zaterdag j.l. opgenomen âŠ
[nomedia=â- YouTubeâ]YouTube- Farang Threatens To Burn Central World Down And Steal Everything From It, 4 days before it happened.[/nomedia]
Iemand een idee hoe lang dit nog zou kunnen duren? Over 2 maanden
ga ik normaal naar ThailandâŠ
Ook iemand dat mss weet hoe je een online geboekte vlucht met bankok airways eventueel kan cancellen? In het beste geval stopt het amok 1 van de weken en moet ik niets cancellen maarja je weet het maar nooitâŠ
Voor de rest zijn deze beelden en fotoâs erg schokkend. Ik kan het mij nauwelijks voorstellen dat het daar allemaal gebeurt! Nooit gedacht dat het daar zoân hel zou kunnen worden. Jammer wat nu gebeurt in dit mooie land. Laten we allen hopen dat de rust snel mag weer keren.
Hoe lang het duurt is met geen mogelijkheid te zeggen,pure speculatie.
Ook ik heb interne vluchten bij Bangkok Airways geboekt.
Toen je je ticket kocht kon je een aantal keuzes maken.
Bijvoorbeeld een volledige refund of omboekbaar ectâŠ
Als je inlogt, en je boeking bekijkt , dan kun je dat daar nalezen.
Het staat er keurig omschreven.
Veelal met > en < dan 21 dagen vanaf je boekings datum
Ja idd dat is pure speculatie. Ik hoop dat het toch zeker tegen juli opgelost is hoor. Ik wil eigenlijk alleen maar naar Thailand deze zomer. Ik zie daar al heel het jaar naar uit zodusâŠ
Goh ik heb totaal niet gekeken naar die keuzeâs toen ik dat geboekt heb. Ik ben eens gaan kijken via de site maar ik zie nergens iets staan van wat je zegt.
Ik zou dus bijlange niet weten hoe ik eventueel die vlucht moet annuleren.
Bangkok Airways stuurt een e-ticket per e-mail, dus dat zou je al hebben moeten ontvangen. Normaliter zitten hier ook de ticketvoorwaarden bij, daar zou je dus ook info over annuleren moeten kunnen terugvinden.
Mocht je er echt niet uitkomen, dan wil ik je best ff helpen, maar dan heb ik wel het e-ticket nodigâŠ
En wat als je een ticket hebt om zaterdag naar Thailand te reizenâŠ
Zijn er mensen nu in Thailand? Is er âaan de andere kant van de rivierâ of op de airport iets te merken?
Ik ben nu van mening te gaan en door te reizen naar andere bestemmingenâŠmaar blijf vooralsnog in dubio. Cancellen of gaanâŠ
We zijn onze tweede avond met de avondklok ingegaan. 21.00 moet je gegeten hebben alles hier gaat ook werkelijk dicht. Ik dacht even er is vast wel een bar waar je nog wat kan drinken maar ze houden zich er echt streng aan, we werden echt met de rekening van het restaurant bijna op straat gezet. Ik hoorde ook dat het in Bangkok als er maar flink betaald wordt door de bar eigenaren het wel omzeild wordt. Verder is het hier rustig, toerisme heeft echt een gigantische terugslag hier( Jomtien/Pattaya) Dus wederom een avond in het hotel achter gesloten deuren aan de bar zitten. :mad:
Dat duurt volgens mij nog 3 dagen.
Vroeg naar bed :vak02:
Had net op werk geen geluid, dus wilde het nu nog een keer bekijken, maar het filmpje is inmiddels van YouTube verwijderd.
Maar als ik de titel lees dreigde deze farang er dus mee om CentralWorld in de fik te steken ?
Wat een zielig sensatiebelust figuur ben je dan ! Dat je een mening over de situatie hebt, prima, maar verder moet je je er niet in mengen door naar de rallysite te gaan. Dit is een interne Thaise kwestie die ze zelf op moeten lossen. Hoop dat ze deze farang traceren en op de blacklist zetten. Als farang ben je te gast in Thailand en moet je niet gaan dreigen met het in de fik steken van gebouwen daar. Bah :mad: