Betogingen Thailand & SITUATIE BANGKOK !!

Zullen de roodhemden de rallysite daadwerkelijk verlaten als het leger zich terugtrekt ?
Of zullen de roodhemden een terugtrekking van het leger gebruiken om zich snel opnieuw te bevoorraden en ‘nieuwe’ roodhemden tot de rallysite toe te laten… Lastig, maar wellicht toch het beste als de regering het leger opdracht geeft zich terug te trekken…kijken of de roodhemden zich aan hun woord houden…

Wordt het niet gewoon tijd om die gehele bezette gebieden met harde hand schoon te vegen? Of is dit een te simpele beredenering? :chin:

Als de troepen zich terug trekken en de Roodhemden niet dan hebben ze geen poot meer om op te staan.
Het lijkt me dan zeer waarschijnlijk dat er direct een crackdown volgt.

De symphatie als die er is voor de Roodhemden is dan weg.

Aan de andere kant hebben we geleerd van de beloftes die de Roodhemden hebben gedaan.
Na elke toezegging van de regering kwamen er nieuwe eisen.

Dat maakt het dit keer extra moeilijk , wat is de waarheid.

Een derde neutrale bemiddelaar kan uitkomst bieden,maar als geen enkele partij water bij de wijn wil doen dan zal de situatie slecht blijven en uiteindelijk tot een landelijke catastrofe kunnen leiden.

Maar wie ben ik,met mijn westerse denkwijze.

De westerse 'searcher' naar Thaise oplossingen... :zon02:

Ik verwacht niet dat ze hier snel toe over zullen gaan, omdat zich nog steeds vele vrouwen, jonge kinderen en bejaarden in de rallysite bevinden…
Zij hebben geen gehoor gegeven aan het ultimatum van de regering dat tot 1500 uur gisteren liep om de rallysite te verlaten…

Reuters meldde dat er genoeg eten,drinken en zelfs vers fruit is.
Een monnik riep vanaf een pick up truck dat als er een crackdown komt dat de soldaat geen uniform durft te dragen.
Immers er zal een landelijke escalatie komen.

Tevens vermeldde Reuters dat er nog 3000 demonstranten over zijn en dat het moraal daalt.

Almost crackdown my holiday :slapen:

beluister

[ul]
[li] “Situatie is stil en gespannen”[/li][li] [/li][/ul]

bron vrt

Inderdaad , 5 keer een voorstel gedaan en 5 keer door de Roden afgewezen.
Er is dus geen vertrouwen in de Roden.

Ik vind hem heel voorzichtig in zijn uitleg.
Zelfs Thaksin noemt hij niet bij naam en denkt dat deze nog in Montenegro zit.

Eigenlijk niks nieuws

Het wordt toch echt eens tijd dat er grondig ingegrepen wordt.
Zou kan het niet verder, vooral de mensen die afhankelijk zijn van toerisme zijn hier de dupe van.
Ik denk dat ook het feit dat de red-shirts geld krijgen voor elke dag dat ze demonsteren mee werkt, ik weet niet of dit klopt maar heb begrepen dat ze vijfhonderd bat per dag krijgen, als je nagaat dat ze normaal zo’n 250 bat a 300 per dag verdienen, kan dit een extra rede zijn om te blijven. En dit zou ook kunnen verklaren waarom ze terwijl het regenseizoen is ingegaan, hun land dus niet bewerken.
Maar het is allemaal wel heel jammer, Thailand wordt nu in zo’n kwaad daglicht gesteld, vooral door mensen die er nog nooit zijn geweest, maar puur door wat de media brengt.

Ik moet zeggen, wij zijn afgelopen weekend teruggekomen van 10 dagen Bangkok, maar hebben er niet veel van gemerkt. Nu is het wel zo dat je op de bekende plekken zoals het park, victory monument en rondom het grote winkelcentrum MKB Of BMK ben het ff kwijt:wub: wel heel veel politie ziet, ME, en Militairen met giga geweren. En ze hebben het hele park afgezet met Autobanden en Bamboe stokken. Het enigste dat ons achteraf gezien wel opviel, is dat op de laatste avond dat we er waren en we met de TukTuk op weg waren naar Patpong nightmarket, we het ineens zo donker vonden, we zeiden nog tegen elkaar zou er een stroomstoring zijn… wisten wij veel op dat moment. Nu blijkt dus dat ze de demonstranten afgesneden hadden van stroom, en ook van water heb ik begrepen. Maar wij hebben er niks van gemerkt, en hebben het prima gehad… en hebben nu al heimwee.
Gr, Amber

Taksin is 15 mei in een Louis Vutton winkel in Parijs gezien. Er zijn zelfs foto’s
van !!!

Ja , hij zit natuurlijk goed in de slappe was.

Klopt, zie mijn eerdere posting in dit topic van vanochtend…inclusief foto… :slight_smile:

Of sommige roodhemden idd betaald krijgen om bij de demonstraties aanwezig te zijn weet ik niet…de leiders van de UDD zullen vast wel wat krijgen, maar of dit voor elke demonstrant geldt, betwijfel ik…
De moeder van m’n vriendin was begin april ook een aantal dagen bij de demonstraties, maar heeft niks betaald gekregen… Ze moest juist zelf nog betalen voor het vervoer van Udon Thani naar Bangkok.

Welk hotel verbleven jullie ?

Geen simpele beredenering maar een barbaarse beredenering, dat je hier nog zelf aan twijfelt.

Als IK/WIJ maar rustig op vakantie kan/kunnen, hoe een deel v/d bevolking lijd of totaal niet aan wordt gedacht zien we toch niet als we op het strand liggen en lachen doen ze allemaal toch, sorry hoor maar…jullie zijn nog gekker dan diegene die demonstreren of diegene die tot nu toe geen passende politieke oplossing hebben gevonden.

Het voelt toch heel fout. Er is een oorlogssituatie in Bangkok, mensen vechten en sterven… En meneer Thaksin is even een Louis Vutton tasje kopen. De roodhemden zouden hem eens moeten zien!!!

Shanghai Mansion, China Town.
Echt super hotel, Als je een zijstraatje inliep , was je direct het handelsgebied met oa de groothandels van de Chinezen.
Wat ik daar heb gezien valt niet uit te leggen, later zijn we met de fietstocht van Co er ook nog eens doorgekomen, echt waanzin.
Dit is voor iemand die hier nog nooit is geweest niet uit te leggen.

Tsja, de roodhemden bekommeren zich wel om dhr Thaksin…ik twijfel er stellig aan of dit andersom ook zo is…

Ik zal het nog eens aan mijn man vragen, die was er in April en heeft met een aantal demonstranten gesproken, ik weet niet of ie het van hun heeft, of van een vriend die in Bangkok woont. Het schijnt toch gefinancierd te worden door Thaksin, maar zeker weten doe ik het niet.