Betogingen Thailand & SITUATIE BANGKOK !!

Hallo

Ja ik vond het ook een hele vage reactie van Cheaptickets over emirates…
Ticket Jakarta was 534 euro en dan dat argument dat een duurdere Ticket geboekt moet worden !
Logisch natuurlijk dat er bij een een duurdere ticket het verschil betaald moet worden en dat er wijzigingskosten betaald moeten worden , maar de wijzigingskosten waren volgens Cheapticket 125 euro pp.

We wachten het anders even af ja…
Bedankt !!

We lezen nu ook overal dat Pattaya Ko chang en Ko Samet geen problemen zijn, maar we zijn bang dat die er gaan komen en tjaaa en nu zitten we in dubio wat we nu moeten doen ja…

Nonafona, dan is er zoals het er nu uitziet niets aan de hand en kun je gewoon gaan. Tot op heden nog niets van onrust gehoord die kant van Thailand!

1 like

Zou nog even een paar dagen afwachten… De regering moet nu echt iets ondernemen. Dat betekent of een grote crackdown of toch weer onderhandelen met de leiders van de UDD (roodhemden).

Hier op het forum doen we ons best om z.s.m. alle actuele informatie te plaatsen.

1 like

Op het nieuws van TV5 Monde.
De grote baas van het Thaise leger is al een paar dagen niet meer in het openbaar verschenen.
Dit zou erop kunnen wijzen dat hij niet op de zelfde lijn staat met wat de regering doet.
MVG Frank

Vind dit nogal een radicaal antwoordt cq stelling als buitenstaander om met groot materieel en grof geschut dit een halt toe te roepen hier zal echt niemand bij gebaat zijn maar eerder een grote schaduw over het land brengen wat als meest verwesterde z-o aziatisch land bekend staat.

Werd er in het begin nog gepost dat men demonstreerde omdat men er geld voor kreeg, denk ik persoonlijk dat er toch wel wat meer speelt en goed dwars zit kan me niet voorstellen dat je hier nu nog zit omdat je er geld voor krijgt, terwijl je in de loop van een machinegeweer kijkt en jij met je katapult zit.

Natuurlijk zijn er helaas altijd individuen bij die misbruik maken van een situatie, maar denk je nu echt dat als men de boel gaat afknallen daarmee alles is opgelost…

5.000 roodhemden negeren ultimatum regering

17 mei 2010, 13:39

http://img.zita.be/tmp/410/290/r/2983/201005171339-1_5000-roodhemden-negeren-ultimatum-regering.jpg

Het ultimatum van de Thaise regering is sinds 10.00 uur afgelopen, maar er bevinden zich nog steeds 5.000 betogers in de ‘rode zone’ van Bangkok. Dat heeft een politiewoordvoerder bekendgemaakt.
Het is wel relatief rustig in de Thaise hoofdstad. 400 ouderen en kinderen bevinden zich nu in een boeddhistische tempel die al meer dan een maand bezet wordt door de roodhemden. Ze hebben daar “onderdak” gevonden.
Belgische ambassade gesloten

De Belgische ambassade in Bangkok blijft ook dinsdag gesloten door de onrust in Thailand. Buitenlandse Zaken raadt alle reizen naar de Thaise hoofdstad af en adviseert ook alle niet-essentiële reizen naar andere steden uit te stellen.bron: http://www.zita.be

Mijn vriend en ik zijn allebei bij andere verzekeringmaatschappijen verzekerd en we kunnen allebei annuleren en ons geld terug krijgen. Duurde wel super lang voordat ze ons daar duidelijkheid over konden geven want ze snapten er zelf eerst niks van.

Maargoed, we krijgen dus wel ons geld terug.
Check dus even bij je verzekeringmaatschappij dan kan je altijd annuleren en dan zelf weer een tikcket naar Kuala lumpur boeken

Ik heb aan de balie van Emirates in Dusseldorf een paar weken geleden voor 75 euro administratiekosten mijn ticket Bangkok met 5 dagen vervroegd cq verlengd(ook via cheaptickets gekocht)

Denk dat het dan alleen maar meer uit de hand loopt en een nog grotere chaos wordt. Nog meer roodhemden uit het noorden en noordoosten zullen dan naar de hoofdstad trekken met alle gevolgen vandien.

Tip om goede info te ontvangen over de situatie in BKK.

Om de laatste informatie uit BKK te volgen maak ik gebruik van www.thaivisa.com (kijk bij daar op het forum, onderwerp: Bangkok Red Shirt Raley -Live). Volop twitterberichten en snelle info over de meest actuele situaties

Paul

Voor dinsdag 18 mei is de link: http://www.thaivisa.com/forum/Bangkok-Red-Shirt-Rally-Live-Tues-t366396.html (ieder dag dus een nieuwe link)

Gunmen target innocent people: CRES

[ul]
[li]Published: 17/05/2010 at 10:29 PM [/li][li]Online news: Breakingnews[/li][/ul]There were about five to ten armed men firing at innocent people from a building near the Century Hotel, Col Sansern Kaewkamnerd, Centre for the Resolution of Emergency Situation (CRES) spokesman, said on Monday night.

These men dressed like soldiers, he said.

According to Col Sansern, they fired shots from the 24th floor of Cheewathai building.

Authorities were trying to pressure them but the operation was done with difficulty because the building was under construction, he said.

Col Sansern also said that these armed men must be supporters of the red-shirts, because no one can enter the area except red-shirt protesters.

*Bron: Bangkok Post / www.bangkokpost.com *

Volgens het VRT nieuws zou de onrust nu ook uitbreiden naar het noorden. In Chiang Mai worden voertuigen in brand gestoken en in 22 provincies in Thailand is de noodtoestand uitgeroepen. Dit ondermeer om te verhinderen dat er weer meer roodhemden naar BKK zouden trekken.

Nou , ik weet helemaal niet meer wat te doen…:frowning:
Mijn man en ik hebben in februari een ticket via Cheaptickets met Emirates naar Thailand geboekt en het is de bedoleing dat we 5 juni vanaf Dusseldorf zouden gaan vliegen.

Ik ben de afgelopen tijd redelijk positief en nuchter geweest zo van : de ongeregelheden zitten alleen in bangkok en aangezien wij graag naar Pattaya, Ko Chang en Ko Samet wilden zag ik geen problemen.

Tot ik de laatste nieuwsberichten lees en las…
MIjn man en zitten nu echt in dubio wat te doen wel of niet gaan…

We hebben contact gehad met Cheaptickets en Emirates (amsterdam) waarbij ik kan zeggen dat degene die de telefoon opnam bij Emirates niet echt een snugger persoon was voor mijn gevoel , (maar dit laat ik maar buiten beschouwing).

Mijn man en ik zagen rond 6 juni dezelfde periode dat we naar Thailand zouden gaan tickets naar Jakarta en wilden die graag (via cheaptickets)gaan omboeken…maar …
we kregen bij Cheaptickets het vreemde bericht dat wanneer we onze tickets wilden gaan omboeken dat we dan ongeveer 400 per persoon extra !!kwijt zouden zijn terwijl de tickets naar jakarta 40 euro goedkoper zijn ??!!

Met als reden dat Emirates alleen de tickets wil wijzigen naar een duurdere ticket ?!!!
Wat is dat voor iets vaags ! en nu ik de berichten over andere forumbezoeksters lees snap ik er helemaal niets meer van …

Wij weten even niet meer wat te doen…
Alles afwachten misschien dat het toch allemaal wat rustiger word of afwachten dat Emirates zelf de vluchten gaat annuleren op grond van overmacht ???

Graag een reactie of advies ?? :(:frowning:

Ik wil je niet adviseren, maar naar bescheiden mening kun je gewoon afreizen naar BKK-Thailand, en 5 Juni, is in dit geval even verder weg, dan men hier kan kijken.

We bekijken het hier van dag tot dag.

Mijn idee is om gewoon te gaan, want de geplande bestemmingen " Pattaya, Ko Chang en Ko Samet " zijn ver weg van de problemen.

Ik zou dus zeggen, ga gerust op vakantie en maak geen overhaaste plannen om te annuleren oid.

Ik zelf ondervind geen problemen en zit op sukhumvit … maar deze is erg lang :slight_smile:
Dus wil benadrukken dat de problemen zich hier nog niet afspelen, en dus niet door HEEL BKK afspeelt. Dus ga gewoon zoals het er nu naar uitziet op vakantie en geniet vooral…

Beste Ed,

Bedankt voor je update uit Bangkok :thumbsup: !

Mij is net verteld dat Sukhumvit Soi 4 bij Nana ook is afgesloten door het leger en dat alles daar gesloten is. Kan je dat bevestigen ?

Hoi Ed ,

Bedankt je stelt mij wel een beetje gerust ja…
We zullen het ook van dag tot dag bekijken en het nieuws goed gaan volgen en natuurlijk wereldwijzer.nl in de gaten houden .

Deze site is echt geweldig !

Bedankt !

:chin:Ja ik hoor ook van kennissen dat het vooral in bkk te doen is en in de rest van het land alles "normaal"verloopt voor Thaise begrippen er schijnen toch wat onderhandelingen gaande zijnde om tot een staakt het vuren te komen laten we maar het beste er van hopen
groetjes
Fransjes:THAILAND::cambodia:

Nana is nu controled by the army.
Maar Soi Cowboy is vrij (tot dusver)…

Maar verder dan dat durf ik niet te gaan, (speculaties).

1 like

Wij vertrekken op 04 juni richting BKK.
Onze vluchten hebben we geboekt via Etihad. Het reiskantoor wist ons te vertellen dat zij op dit ogenblik volgende procedures hanteren voor afreizen t/m 20 mei:

• annuleren kan kosteloos
  • wijzigen van datum tot maximum 30 juni (mits eventuele meerprijs)
  • wijzigen van bestemming wordt niet toegestaan. Maar in dit geval kan je kosteloos annuleren en een nieuw ticket boeken.

Bangkok hebben we nu al geschrapt uit onze route.
Iemand een idee of Ayutthaya en regio Kanchanaburi veilig zijn?
We zouden eventueel deze richting reizen.

Hoi Ed ,

Bedankt je stelt mij wel een beetje gerust ja…
We zullen het ook van dag tot dag bekijken en het nieuws goed gaan volgen en natuurlijk wereldwijzer.nl in de gaten houden .

Bedankt !

Graag gedaan,
Uiteraard zal ik hier vermelden mocht er zich grote wijzigingen voordoen.

Uiteraard hoop ik dat alles snel over is, en we weer naar de orde van de dag kunnen gaan (zover dit mogelijk is, na dit gebeuren).

Ja ik hoor ook van kennissen dat het vooral in bkk te doen is en in de rest van het land alles "normaal"verloopt voor Thaise begrippen er schijnen toch wat onderhandelingen gaande zijnde om tot een staakt het vuren te komen laten we maar het beste er van hopen
groetjes

Chiang Mai. , is blijkbaar niet helemaal tot het nieuws door gedrongen, maar daar schijnt het nu ook wat meer onrustig te zijn. (nieuws: http://www.bangkokpost.com)
Dus mochten er mensen zijn die, die richting op willen gaan, bekijk goed het nieuws.

Voorals nog voor de favoriete vakantie bestemmingen zoals pattaya Ko Sumui, Phuket enzovoort, is het geen probleem te zijn af te reizen naar Thailand. BKK airport is gewoon open, en kun je je reis voortzetten naar je favoriete/geplande vakantie bestemming.

Gr
Ed

Sorry voor de link maar teveel om te plakken, toch goede info .