Betogingen Thailand & SITUATIE BANGKOK !!

Beste allen,

Als het goed is, komt er vanavond om 18:00 uur een reportage bij 3FM over de situatie in Bangkok.
Als beheerder van het Thailand-forum op Wereldwijzer heb ik hierover zojuist een kort vraaggesprek gehad met NOS headlines.

Grt.

Dave

Dat had je enkele maanden geleden ook niet verwacht. :chin:
Ik ben benieuwd.

**Het wordt steeds gekker,
 **

**Protesters attempt to blow up oil tanker at Bon Kai  clashing site**

Live broadcast from Chanel 3 at 5:50 pm Monday showed  protesters trying to blow up an oil tanker outside a petrol station near  the Bon Kai community close to Soi Ngam Duplee on Rama IV Road.

The TV live broadcast using 3G connection showed that certain bullets hit the oil tank of oil truck but no explosion occurred yet.

Rubber tyres were burning near the oil tanker.

The station said a protester drove the truck out of the petrol station and left it in front of the station.

The Nation

het wordt inderdaad steeds gekker doordat het leger gewoon veel en veel te slappe houding aanneemt tegenover de betogers. Ik zou graag willen zien dat er een nachtelijke actie komt waarbij groot materieel en grof geschut ingezet wordt om dit zooitje in de stad op te ruimen.

Thailand is een mooi land, ik kom er graag maar dit is me toch zwaar tegen gevallen, een klein groepje herrieschoppers die niet gecontroleerd kan worden.

Ik heb vorige week gezien dat er militairen op de kruispunten stonden bij Sukhumvit road maar tegen een groep betogers die banden gaan stapelen kun je toch weinig beginnen.

Frank

Ik vrees nog steeds voor een grote crackdown vandaag of morgen met vele slachtoffers als gevolg. Ik hoop dat ik het heel erg mis heb

Onder de demonstranten bevinden zich nog veel vrouwen, bejaarden en kinderen die geen gehoor hebben gegeven aan de oproep van de regering om de rallysite te verlaten.

http://www.bangkokpost.com/media/content/20100517/c1_178205_100517175620.jpg

De leiders van de UDD hebben zich nu weer teruggetrokken voor overleg
afwachten wat daar uit komt.

De regering zegt natuurlijk niet voor niets dat het zeer wenselijk is dat vrouwen en kinderen het kamp gaan verlaten dus ik denk dat de plannen voor een bestorming of iets dergelijks wel degelijk aanwezig zijn.

eerst een ultimatum stellen dan weer afwachten, ben benieuwd wat vanavond gaat gebeuren, vandaag is er weinig veranderd aan de situatie en de betogers hebben te kennen gegeven zich niet over te zullen geven.

We moeten weer afwachten, morgen vroeg weer kijken of er iets veranderd is.

Frank

Foute Boel !

Urgent: ThaiPBS Confirming the Cheewa Thai building is on fire. 13/14th floors on fire. Saw two guys trying to burn things around the area.

Some great news from @veen_NT: The oil taker at Bon Kai should not be full because it has already distributed oil to gas stations /v @mktmag

Pictures of the Cheewa-Thai fire from ThaiPBS: http://tweetphoto.com/22813418 http://tweetphoto.com/22813425 http://tweetphoto.com/22813429

Thai PBS: Reporting troops have moved closer to Rajprasong, now staying at Mah Boon Krong. /via @Nattha_tvthai. @veen_NT

Erawan centre: Latest casualties over May 14-17 clashes: 35 dead, and 256 injured as of 3pm /via @tukky_nt

Je kan een en ander redelijk “live” volgen via the nation thailand. Kies het forum en daar staat meestal een dagelijkse update met soms een kaart van het gevaarlijke gebied.
Volgens een vriend van mij die in Bangkok woont waren er nu ook versperringen door het leger bij Asoke, begin Sukhumvit.

Dit heb ik idd ook van een vriend in Bangkok gehoord. Ook rondom Asoke waren roodhemden bezig met autobanden op de weg

**TRIEST
**

http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/101703956.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1274108418&Signature=XCp2a9a%2FHmQXsINotow8E2UVM%2Bg%3D

http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/101703956.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1274105841&Signature=dcqRWzH7GsuDpiHEm2epeWhc7pc%3D

Red Baby crying after explosions heard at tyre barricades under expressway! INSANITY RULES THERE!

Nou , ik weet helemaal niet meer wat te doen
:frowning:
Mijn man en ik hebben in februari een ticket via Cheaptickets met Emirates naar Thailand geboekt en het is de bedoleing dat we 5 juni vanaf Dusseldorf zouden gaan vliegen.

Ik ben de afgelopen tijd redelijk positief en nuchter geweest zo van : de ongeregelheden zitten alleen in bangkok en aangezien wij graag naar Pattaya, Ko Chang en Ko Samet wilden zag ik geen problemen.

Tot ik de laatste nieuwsberichten lees en las

MIjn man en zitten nu echt in dubio wat te doen wel of niet gaan

We hebben contact gehad met Cheaptickets en Emirates (amsterdam) waarbij ik kan zeggen dat degene die de telefoon opnam bij Emirates niet echt een snugger persoon was voor mijn gevoel , (maar dit laat ik maar buiten beschouwing).

Mijn man en ik zagen rond 6 juni dezelfde periode dat we naar Thailand zouden gaan tickets naar Jakarta en wilden die graag (via cheaptickets)gaan omboeken
maar 

we kregen bij Cheaptickets het vreemde bericht dat wanneer we onze tickets wilden gaan omboeken dat we dan ongeveer 400 per persoon extra !!kwijt zouden zijn terwijl de tickets naar jakarta 40 euro goedkoper zijn ??!!

Met als reden dat Emirates alleen de tickets wil wijzigen naar een duurdere ticket ?!!!
Wat is dat voor iets vaags ! en nu ik de berichten over andere forumbezoeksters lees snap ik er helemaal niets meer van 

Wij weten even niet meer wat te doen

Alles afwachten misschien dat het toch allemaal wat rustiger word of afwachten dat Emirates zelf de vluchten gaat annuleren op grond van overmacht ???

Graag een reactie of advies ?? :(:frowning:

We kunnen toch niet stellen dat **elke **Thai vriendelijk is ?

De vader glimlacht wel, maar mijn maag draait.
Betekent dan ook hier het leven van kind,ouderling niets waard is.

Ja datzelfde probleem lopen wij nu ook tegenaan, alleen vliegen wij aankomende maandag al. Bij Emirates kreeg ik ook een “niet al te snugger” figuur aan de lijn, die zei dat ik naar Cheaptickets moet bellen. Daar zijn ze zwaar onbereikbaar!! Schiet niet op dus.

Wij willen omboeken naar Kuala Lumpur en als ik daarvoor max. 150 euro bij moeten betalen ivm verschil in ticketprijs, vind ik het geen probleem. Maar dan moeten ze wel bereikbaar zijn.

Ik zou als ik jullie was iig niet afwachten, want ik geloof niet dat het veel rustiger gaat worden. Je moet je afvragen of je het risico wilt lopen met bv je verzekering. In het ergste geval zou ik de tickets annuleren, dat kost ook wel wat, maar geen 400 euro.

De verzekering dient zich te houden aan het reis advies dus alleen Bangkok.
Pak anders je polisvoorwaarden erbij en bel je verzekering maatschappij op.

Kijk dan ook weer uit dat je geen leek aan de tel krijgt.

Als ze moeilijk doen refereer dan duidelijk naar het reisadvies voor Bangkok.
Als ze beginnen te ja maar,
 vraag dan waar dat staat in de polisvoorwaarden.

Air Asia begint morgen met een sale en misschien zit Kuala Lumpur hierbij.

Het vliegveld van Bangkok valt buiten het negatieve reisadvies evenals de luchthaven hotels.
Daar is dus geen probleem evenals Pattaya en Phuket.

Ik vermijd Bangkok maar mijn plannen voor Pattaya en Phuket blijven ongewijzigd.
Ik ga pas in begin Juli maar er kan van alles nog gebeuren.

Hoi,

gaan jullie ook overnachten in Bangkok bij aankomst of meteen door naar Pattaya?
Als je het vliegveld niet verlaat naar de stad en meteen naar een andere bestemming gaat dan zou ik nog niet zo paniekerig doen en zeker geen vliegticket wijzigen voor veel geld. De onlusten zijn er in Bangkok.

Frank

Hmm
das zeker vreemd omdat er in een eerdere posting in dit topic staat dat er van Emirates zonder wijzigingskosten omgeboekt mag worden naar een andere bestemming. Echter moet de nieuwe vlucht in een hogere boekingsklasse geboekt worden, dan dient het verschil in tarief wel bijbetaald te worden.

Tickets die van Emirates omgeboekt mogen worden (zie aantal postings hiervoor) zijn momenteel schijnbaar tickets voor vertrek t/m 20 mei. Voor tickets met vertrek na 20 mei (waaronder jullie vallen) is nog geen speciale procedure.
Het zou dus best kunnen dat Cheaptickets jullie momenteel de ‘normale’ wijzigingskosten doorgeeft + het verschil in tarief omdat ze een hogere boekingsklasse moeten boeken.

Misschien is het beste om nog een paar dagen te wachten om te kijken wat er gaat gebeuren in Bangkok. Ik vrees al een aantal dagen voor een crackdown van het leger, maar tot op heden is de echte crackdown nog niet gekomen.

Ik verwacht niet dat Emirates zijn vluchten van/naar Bangkok zal annuleren. Zolang de luchthaven gewoon open is zal Emirates wel blijven vliegen.

Wil je echt niet langer wachten dan kan je altijd kijken op de website van AirAsia of je een goedkoop ticket kan boeken naar bijvoorbeeld Jakarta (www.airasia.com).

Kleine aanvulling: Pattaya, Ko Samet en Ko Chang zijn nog zonder problemen te bereiken. Je zou direct vanaf Suvarnabhumi naar Pattaya kunnen reizen.

Hoi,

gaan jullie ook overnachten in Bangkok bij aankomst of meteen door naar Pattaya?
Als je het vliegveld niet verlaat naar de stad en meteen naar een andere bestemming gaat dan zou ik nog niet zo paniekerig doen en zeker geen vliegticket wijzigen voor veel geld. De onlusten zijn er in Bangkok.

Frank 17-05-10 16:31

Hoi Frank,
nee wij willen meteen door gaan naar Pattaya en van daar uit naar Ko Chang etc

Je moet heel lang aan de telefoon blijven hangen bij Cheapickets

Dan krijg je ze wel aan de lijn

Nou, niets aan de hand dus voor jullie

Frank

1 like

Talks will happen ‘if leaders end rally’

Published: 17/05/2010 at 09:49 PM
Online news: Breakingnews

The government will negotiate with red-shirt leaders again if they end the rally and surrender to police, Korbsak Sabhavasu, the prime minister’s secretary-general, said on Monday night.

“If they [red-shirt leaders] cannot do it, then they should ask their supporters to stop instigating unrest and stop burning tyres first,” Mr Korbsak said.

The red-shirt leaders must tell their supporters to retreat so peace can be restored, then everything else would work out more easily, he said.

He also said that red-shirt leader Natthawut Saikua has called him at 3.15 pm on Monday, and they spoke for 15 minutes.

Mr Korbsak said he and Mr Natthawut both agreed that damage should be controlled at this level.

*Bron: Bangkok Post / www.bangkokpost.com *