beste "wild life guide"

Zomer 2016 ga ik met mijn gezin voor 5 weken reizen door Australie. Welke Wild life guide kunnen jullie aanbevelen? Ik heb online een mooie gids van Bradt gezien en een van Campbell. Er zullen er vast nog meer zijn.

Hallo Sophie,

ik denk dat je voor de goedkoopste moet gaan. Je zegt dat je vijf weken gaat, met je gezin. Hoeveel tijd daarvan ga je echt lang de natuur in? Welke route wil je gaan rijden en hoeveel dieren denk je te zien die je niet herkent behalve de kangoeroe, emoe, kasuaris, krokodil, platypus, koala, flying fox, opossum?

1 like

Hallo nogmaals, Sophie,

ik realiseer me dat mijn eerdere reactie wat kort door de bocht was. Ik weet natuurlijk niet hoe serieus jullie zijn en met welke veldgidsen jullie anders op stap gaan. Ik zou wel de raad willen geven om, als je even de tijd hebt na aankomst in een grote plaats, eens bij Angus and Robbertson of Dymocks naar binnen te lopen. Die zijn goed gesorteerd en het is toch vaak pas als je een boek in de hand hebt en kunt inkijken dat je ervaart wat voor jullie het prettigste aanvoelt.
Ik zal in Australië op een groot reisforum even de vraag droppen of men daar de ervaringen met beide gidsen heeft en wat men ervan vindt. Kans is natuurlijk groot dat zich van beide uitgaven fans melden.
Ik meld me binnenkort weer met de eerste ‘uitslagen’.
En als je het over lichtgewicht hebt, is dit wellicht ook het overwegen waard: http://www.amazon.com/gp/product/1583550356/ref=pd_lpo_sbs_dp_ss_1?pf_rd_p=1944687602&pf_rd_s=lpo-top-stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=0691153531&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=0XXT9TQ0CMDHF0FBV9T3
Groet,
Willem
PS. Wij deden het met ‘What bird is that’ van Neville W. Cayley voor wat betreft de vogels. Voor de rest was het fotograferen en op het net opzoeken.

1 like

Dank je wel. Wij zijn wel van de boeken; dus een mooi boek spreekt wel aan. We zullen geen serieuze wildstudie gaan doen, dus wat dat betreft zijn we meer van de mooie plaatjes, die ook thuis leuk zijn om te bekijken. Misschien wel een goede tip om pas in Australie een mooi boek te kopen.
Thanks.

Nu ik je reactie lees weet ik wel zeker dat je het beste af bent door in Australië een mooi boek te kopen. Dat hoef je dan ook niet de hele reis mee te sjouwen. Bekenden in Australië hebben net gereageerd en raden apps aan. Als je dat wat lijkt wil ik wel eens vragen over welke apps ze het hebben. Maar dan moet je wel van de smartphone zijn natuurlijk.
Verder zul je in elke News Agency en bookstore een heel assortiment van Steve Parish tegenkomen. Boeken, kaarten, kalenders. Ik heb ‘Insipred by Nature, Australia’ maar gelukkig bracht een vriend dat voor me mee want het weegt 2 kilo. Maar er zijn ook handzamere exemplaren: Steve Parish - Inspired by Nature Gift Books | Pascal Press
Dus het slotadvies: rustig rondkijken en daar op het laatst wat kopen. Niet op het vliegveld natuurlijk want dan betaal je wellicht een ‘luchthaventoeslag’. Boeken vallen jammer genoeg niet onder de tax free artikelen
Groet,
Willem

Dag Willem,

Ga je links eens bekijken. En ja, ik ben weliswaar uit de vorige eeuw :slight_smile: , ik heb een smartphone dus apps zijn zeker handig. Dus tips graag!
groet Sophie