Lonely planet Australie

Ik vroeg me eigenlijk af of iemand een tip had voor een reisgids om te backpacken in australie/nieuw-zeeland. Ik dacht zelf aan de lonely planet maar misschien weet iemand anders een betere? Groetjes!

Hoi,

Lonely Planet is mij zeer goed bevallen in Australië, kunt ook kijken naar lonely planet en dan shoestring reeks.

Groeten

Ik heb net weer een nieuwe serie Lonely Planets ontvangen, besteld via hun website. Ik neem wel voor elke staat een apart boek mee maar er is ook een dikke Lonely Planet voor Australia. Ik kan goed met LP uit de voeten alhoewel mijn backpacktijd al heel lang geleden is.

Ik heb gister ook de Lonely Planet voor Australië besteld.
Kost nu bij bol.com maar €24,- (editie 2007)
De volgende editie komt pas eind 2009 weer uit.

Dat is dan een stuk goedkoper. Bedankt voor de tip Gladdy!

Lonely planet is idd onmisbaar, wij hadden voor onze reis de dikke van australie en die van nieuw zeeland. Daar haal je alles uit wat je nodig hebt,
het waren ook de enige gidsen die we meegenomen hebben, succes!

ikzelf wil binnenkort gaan reizen, deze topic sloot wel bij me aan.

Echter is deze al best verouderd. Heeft iemand nog tips voor goede leesvoer, ik wil in september gaan, alleen voor half jaar tot jaar (als geld op is). Dit boek leek me het beste op eerder advies:

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/lonely-planet-australia/1001004006136940/index.html

Vergeten te vermelden, ik wil graag alles omvattende informatie uit dit boek kunnen halen. Dus beste manier met ov verplaatsen en excursies etc.

Geen enkel boek is compleet Frits maar die Lonely Planet is wel ongeveer je best optie. Voor werkelijke details moet je bij de visitor centers zijn. LP geeft heel veel info maar we hebben bv gemerkt dat het aanbod voor overnachtingen nooit compleet is. Er zijn altijd meerdere mogelijkheden.
Veel plezier met de voorbereidingen.

Lonely Planet heb ik gebruikt in Australië en is super. Alles staat er in wat je moet weten. In de bieb hebben ze een heleboel reisgidsen, kijk daar eens wat je het prettigste vind. Op de site van lonely planet kun je ook hoofdstukken downloaden, een paar zijn er gratis. Ik heb zo een keer een heel boek gedownload van de site. Als je een iphone hebt kun je die op je iphone zetten en heb je geen zwaar boek nodig.

Bedankt voor jullie reactie, zal hem eens bekijken in boekhandel als ze hebben. Weet nog niet precies wat ik wil zien, maar wil het niet te strak plannen. IIg Tasmanië en oostkust.

Hoop dat dit boek me kan helpen grove planning te maken en manier van transporteren.

Ja, de Lonely Planet gids is erg fijn! Ik weet niet of je door héél Australië gata reizen? Zo niet, dan kun je misschien beter een LP van een van de delen van Australië kopen. Die van heel Australië is héél dik :wink: Ik heb voor mijn reis de LP East Coast gekocht, is net wat handzamer! Nu nog een gids voor Uluru en dan zit ik goed (dus eh… iemand een tip voor een handzame gids Uluru/Midden Australië??)

De Lonely Planet van Northern Territory & Central Australia kan ik je aanraden!