Ik ga in September naar australie. Eerst 3 maanden stage lopen en daarna 2 maanden reizen. Ik hoor van heel veel mensen dat ze het boek Lonely Planet gebruiken en dat het een een compleet boek zou zijn. Heeft iemand ervaring met dit boek en wat vind je ervan? I
Lonely planet was voor mij ideaal en heeft gewoon alles wat je nodig hebt. De meeste details en gewoon goeie informatie. Je hebt ook andere gidsen, zoals een Frommers maar ik heb gehoord en gezien dat die toch wel minder informatie hebben en mensen die hem hebben willen toch liever een lonely planet hebben.
Ik zou zeggen koop er zeker een, het is gewoon een bijbel als je daar bent. Maar aangezien je eerst stage loopt heb je hem dan nog niet heel erg nodig dus kun je hem ook daar kopen als je wil is waarschijnlijk goedkoper als je bij een tweedehandswinkel daar koopt.
ik vind de Footprint reisgidsen ook aanraders. In vergelijking met Lonely Planet (die overigens ook prima is) bevat de Footprint naar mijn mening wat meer culturele achtergondinformatie over bijvoorbeeld historie, cultuur en architectuur. De Lonely Planet is vooral gericht op hoe je het beste van A naar B komt. Daar tegenover staat dat de plattegrondjes van steden in de Lonely Planet weer wat overzichtelijker zijn (In de Footprint staan ze tussen de tekst door).
Ik zou zeggen kijk en vergelijk zelf en kies voor wat jíj prettig vind.
Enjoy!
Ik hou het toch bij Lonely Planet. Hij is gewoon te praktisch. Maar hou altijd je ogen open voor andere dingen die er te beleven zijn, een reisgids kan niet over alles schrijven.
Voor australie (en andere landen) in Lonely Planet zeker dé aanrader bij uitstek, al was het maar voor de praktische (eigen) ervaringen van de auteurs. Hun info is accuraat en (ongeveer) correct (alles kan veranderen he!). Zeker als je wil rondreizen is dit je bijbel! Veel plezier!