Beste volgorde

Hallo alweer, dit is alweer mijn vierde bericht vandaag, maar ik heb ook zoveel vragen :wink: Ik wil als tussenjaar tussen mijn middelbare school en m’n studie een jaar gaan reizen en Azië, Australië, Nieuw-Zeeland en Amerika verkennen. Nou was mijn plan eerst om te starten met de trein door mongolië naar China en daarna twee maanden door landen als Thailand, Vietnam, Laos, Maleisië en Indonesië te trekken om vervolgens voor twee maanden naar Australië te gaan en daarna een maand Nieuw-Zeeland. Hierna wilde ik misschien nog naar een tropisch eiland en dan afsluiten in West-Amerika voor alweer twee maand, en daar dan op een ranch werken. Nou weet ik dat het verstandiger is om duur te beginnen en goedkoop te eindigen, maar dat is dit dus absoluut niet natuurlijk. Wat zouden jullie in dit geval doen qua volgorde?
Het leek mij juist wel fijn om in Amerika te eindigen omdat ik dan op één plaats blijf en ik neem aan dat dat aan het einde van de reis wel lekker is. Anders zou ik als laatste naar Azië moeten en dat lijkt me best wel heftig met al die indrukken en drukte. Nou goed, wat zouden jullie doen dus :stuck_out_tongue: ?

Groetjes Anke

Dat ligt ook een beetje aan je budget! Wat heb je in gedachten qua budget?

Nou, ik heb nog niet echt iets in gedachte, maar ik hoorde op een informatieavond dat je in zuid-oost Azië wel met 500 euro per maand rond kan komen en met landen als Australië zeker het dubbele. dat zou dus op ongeveer 6000 euro komen exclusief vluchten, maar het liefst zo goedkoop mogelijk!

Hoi Anke, ik zou me helemaal niet aan een tijdschema binden! Je gaat weg, blijft waar het leuk is, rent weg van plekken die je niet bevallen, komt terug wanneer het geld op is. Belangrijke tip: je kunt beter hier een maand langer werken dan onderweg een belabberd betaald baantje te zoeken…:dag::dag::dag: Tanneke

Bedankt voor de reactie! Ja, het lijkt me ook het fijnst om gewoon helemaal vrij te zijn, maar het zou natuurlijk wel jammer zijn als ik veel eerder terug moet omdat het geld op is.

Je moet ervoor zorgen dat je geen spijt krijgt dat je te snel bent doorgereisd naar een volgende bestemming. Beter minder landen zien maar goed ‘gedaan’ dan als een Japanner de halve wereld afjakkeren in korte tijd. Je hebt de rest van je leven nog hoor! RELAX! Trouwens, de verplaatsingen kosten het meeste geld; verblijfkosten kun je zelf veel meer in de hand houden.
Groetjes, Tanneke:wereld:

Ik had voor 8 maanden azie en 4 maanden australie 10.000 euro gespaard (exlclusief vluchten). We wisten wel ongeveer welke landen we wilden aandoen maar verder stond er niks vast. Dat is juist het leuke van reizen!
Zorg wel altijd dat je goed op let wat betreft de visumeisen en vaccinaties die je nodig hebt.