Halloo allemaal ik wil misschien eind 2013 gaan vertrekken voor een jaar naar Australie en Nieuw-Zeeland maar ik wil weten wanneer het hier vanuit Nederland de beste tijd is om te gaan zodat je in Australie de mooiste tijden hebt met mooi weer.
Ook ben ik benieuwd of er ook iemand is met deze interesse en misschien leuk zou vinden om samen het avontuur aan te gaan?..
Ik wil ook graag op (de langere) termijn die kant op.
Ik ben overigens niet in staat om naast mijn werk zoveel te sparen waardoor ik maandenlang kan ‘niksen’ in Australie en uitsluitend reizen. Net als jij wil ik ook een jaar die kant op, maar inclusief een periode aldaar van hard werken. Heb begrepen dat je met sommige jobs 500 AUS $ p/week kan verdienen, doe je dat een half jaar bijvoorbeeld dan heb je een leuk bedrag om van te gaan reizen.
Doe je dat niet, dan moet je toch wel om en nabij de EUR 10.000 gespaard hebben.
Tevens ben ik afhankelijk van de vorderingen van mijn studie. Wellicht een idee om een Nederlandse facebook groep te beginnen voor Australische backpackers. Momenteel zit ik ook in een dergelijke groep voor reizen naar Zuid Oost Azie. Erg leuk om bij te zitten, te leren van elkaar, ervaringen te delen en alvast een beetje er naar toe te leven.
Heey Hacquebord fijn een reactie te krijgen…Zelf is voor mij ook de bedoeling om daar te werken en reizen tegelijk en dus niet alleen maar te niksen…En zoiets heb ik ook gelezen ja dat sommige banen goed kunnen verdienen…zou het misschien het leukste zijn daar een auto aan te schaffen en daarmee rond te toeren…
Je ziet inderdaad veel dat mensen daar een auto aanschaffen zodra ze beginnen met touren.
Mijn naam is overigens Marc, ben 26 jaar, werkzaam als assistent accountant en dan ook studerende voor HBO bedrijfsadministratie, voor deze laatste hoop ik volgend jaar toch een flinke slag te slaan zodat ik of in 2014, of zodra ik terug ben van Australie bezig kan met mijn scriptie.
Wie ben jij en hoe ziet jou dagelijks leven er in grote lijnen uit?