Beste tips!!

Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum en heb al wat gelezen etc., maar ik wil toch mijn vraag stellen.

Wij zijn voornemens om in november 3 weken in Thailand te verblijven. Nu zou ik graag jullie mening/advies willen hebben over het volgende:

Wij willen graag rondreizen, ons onder de bevolking begeven om het land echt te leren kennen, niet al te toeristisch, laatste week zeker op het mooiste eiland verblijven (het liefst in een hutje op het strand…tips??) en dit alles ter plaatse doen, dus geen geboekte rondreis. Graag hoor ik van jullie wat de moeite waard is uit jullie ervaring om absoluut te zien, hoe ik het beste kan reizen (moet ik vantevoren overnachtingen uit de Lonely Planet boeken/bespreken of is het daar niet moeilijk om tp te doen), is Thailand zo makkelijk te bereizen, en dat eiland…wat is een must! (en dan heb ik het over de schoonheid van de stranden, natuur en absoluut niet te toeristisch???

Ik heb inmiddels veel gelezen in boeken etc. maar hoor toch graag wat de ervaringen zijn van mensen die dit al meegemaakt hebben.

Ik hoor graag van jullie!

Caminoss

Moeilijk zo te beantwoorden, Caminoss, dan willen we toch weten wat je precies wilt zien . Tempels, natuur, rivieren, bergen, uitgaansleven, markten, het is er allemaal.

De Thaise bevolking kun je in elke stad leren kennen. Het beste doe je dat in niet-toeristische plaatsen: Phetburi, Chanthaburi, Nan, Chiang Khan,
zijn plaatsen die niet toeristisch zijn, en waar wel redenen zijn om er enkele dagen te verblijven.

Hallo Hans,

Wat we willen zien zijn tempels, natuur (verrassingen van de natuur) markten, niet typische dingen. En natuurlijk wat elementen qua sport, actief, heerlijk eten, overnachtingen op bijzondere plekken etc.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Alvast bedankt voor je reactie!

Het mooiste eiland ben ik nooit zo naar op zoek, de laatste keer was ik wel op een onbewoond eiland in Cambodja, dat was wel mooi trouwens, maar je kunt er niet overnachten.

De plaatsen die ik noemde, daar zie je hooguit 5 toeristen per dag.
Koop een Lonely Planet om te bekijken waar je kunt overnachten. Reserveren is niet nodig, ik ga ook altijd in november en heb nooit een probleem.

Chanthaburi (bus) en Phetburi (bus of (leuker!) trein) liggen op zo’n 3 uur reisen van BKK , dus zijn eigenlijk makkelijk in je planning op te nemen.
Phetburi is een mooie plek om tempels en grotten te bezoeken, zie de LP voor meer info.
Chanthaburi heeft een edelstenenmarkt, erg leuk om te zien. In de omgeving van Chanthaburi worden veel edelstenen gevonden.

Nan en Chiang Khan zijn wat moeilijker in te plannen.
In het geval van Chiang Khan ben ik vanuit BKK doorgelogen naar Nong Khai, en ben via Sangkhom naar Chiang Khan gegaan. Alle drie deze plaatsen zijn geschikt om het leven van de Thai rond de Mekongrivier te ondergaan. Zeer relaxte sfeer in deze contreien.
Van Chiang Khan kun je via Loei naar Phitsanulok, en daar het vliegtuig of de trein of bus naar Chiang Mai of Bangkok nemen.
In Phitsanulok kun je “vliegende groente” eten , je bestelt het, en moet de maaltijd dan zelf vangen, het is hilarisch.

Nan ligt vrij afgelegen , ook niet toeristisch, mooie bergen en bossen in de omgeving.