Informatie Thailand

Hoi,

Wij willen graag in November voor de eerste keer naar Thailand.
Kan iemand mij wat meer vertellen over welke plaatsen leuk zijn om naartoe te gaan wat betreft lekker relaxen maar ook de omgeving zien, excursies, uitgaan, hotels, winkelen etc.
En hoe is het weer in November?
Ik hoop op een reactie!

Groetjes Stacey

Hallo Stacey,

Thailans is groot met veel verschillende dingen te zien en te doen. Dat betekent dat je vraag erg moeilijk te beantwoorden is, zonder te weten waar je naar op zoek bent.

Als jij de volgende vraag beantwoordt is het makkelijker om je informatie te geven:

“Wij willen graag in Juni voor de eerste keer naar Nederland.
Kan iemand mij wat meer vertellen over welke plaatsen leuk zijn om naartoe te gaan wat betreft lekker relaxen maar ook de omgeving zien, excursies, uitgaan, hotels, winkelen etc.
En hoe is het weer in Juni?”

Beste Steven,

Leuke plaatsen om naar toe tegaan zijn oa Volendam om daar foto’s te laten maken in traditionele kledendracht en heerlijk vis eten (Hollandse nieuwe) en met wat mazzel kom je iedereen tegen wie de hitlijsten terroriseert met hun muziek Jan Smit, Nick & Simon etc. Amsterdam te beginnen met de wallen(zolang die nog bestaan aangezien Cohen,Asscher,Iping er alles aan doen om dit om zeep te helpen). We bezoeken alle museums erotisch en cultureel, winkelen in de PC Hooftstraat en uitgaan op het Leidseplein,Rembrandtsplein en Thorbeckeplein, aan te raden hotels zijn het Victoria hotel en wil je wat filmsterren tegenkomen raad ik je het Grandhotel aan. Om te relaxen raad ik je wat plaatsen langs de kust aan Zandvoort, Scheveningen.
En last but not least een bezoek aan de Zaanseschans met prachtige oerhollandse windmolens waar oude ambachten te bezichtigen zijn.

Omtrent het weer neem vooral een paraplu mee.

Groeten van Jan. :biggrin:

Haha Jan, Prima tour!

Hoi Stacey,

Ik ben vooral naar het noorden en Noordoosten geweest van Thailand, dus kan je daar wat tips over geven…

Ga 1 week of anderhalve week naar Chiang Mai, als uitvalsbasis voor talloze mogelijkheden. Woodmarket in Hang Dong, zilversmeden, een bezoek aan de Doi Suthep (de grote tempel op de berg bij Chiang Mai), een bezoekje aan Chiang Mai ZOO, waar onlangs een panda zwanger is geworden, fantastisch eten op straat, de Night Bazar, een heerlijke massage of volledige treatment (hoeft natuurlijk niet per se in Chiang Mai), een bezoek aan het insectenmuseum bij Mister Musquito… Een weekendje naar Pai (een populaire plaats, ongeveer 100 km ten noordwesten van Chiang Mai. Een trekkingdriedaagse incluis een bezoek aan een van de bergstammen (Lisu, Karen, hmong, lahu of akha) Een trip naar Laos per slow boat over de Mekong (makkelijk zelf te regelen vanuit Chiang Mai bij 1 van de talloze boekingskantoortjes), een brommer huren voor 2 euro per dag en de omgeving bekijken (naar de hot springs bijvoorbeeld)… een dagje aan het Huay Teung Thao Reservoir (12 km van de stad), heerlijke vis eten in een bamboehutje aan het water, traditionele Isanmuziek kopen bij de cd-winkel in Kad Suan Kaew shopping centre (of bowlen, naar de bioscoop)… Ook wel ff lekker voor de airco… Een intieme dinnercruise maken. Mountainbiken, wandeltochten door dorpen in de omgeving

Tip voor slapen:
Awana Guesthouse, ratchadamnoen Road, soi 1 nabij Tapae Gate (nederlandse eigenaar Ron) Perfecte kamers voor rond de 800 baht per nacht (18 euro) en op kruipafstand van de Sunday Night Market

Eten en drinken:
Riverside Bar & Restaurant , restaurant aan de River Ping, trekt ook veel Thaise klanten…
Restaurant The Wall, serveert ook frikadellen en kroketten, want Nederlandse eigenaar…
Blue Sky Bar (Moon Muang Road tussen soi 1 en soi 2 (soi = zijstraat)), grootschalige pooltoernooien het hele jaar door…
Coffee Break: voor betere koffie dan Starbucks (moon muang road soi 2) en werkelijk goddelijk eten!

Meer weten? Vraag!

Deze panda is inmiddels al een paar weekjes bevallen, zie ook hier:

Hoi Daan,

Hartstikke bedankt voor je uitgebreide reactie! Is zeker heel veel goede informatie. Ondertussen weten wij dat wij richting zuid Thailand willen gaan en dan te denken aan Patong-Kata-Karon Beach.
Heeft iemand hier ook misschien meer informatie over??
Alvast bedankt.
Groetjes Stacey

Ik ben er niet geweest maar ook ik orienteer me ook op Phuket.
Patong komt mij te druk ( toeristisch ) over ( zeker met een gezin ).

Kata Beach lijkt me rustiger maar goed de kenners zullen het hier wel weten.

Ik vind Kata Beach veel aangenamer dan Patong: rustiger, genoeg cafe’s/restaurants voor een leuke avond uit, mooier strand en soms belangrijk: veel dichter bij de pier van waar de duikboten vertrekken.

Dat is al wat meer infotmatie naar waar ik op zoek ben, bedankt.
Misschien zijn er wel nog meer mensen die ons meer kunnen vertellen over deze omgeving, eventuele excursies die vanuit daar gedaan kunnen worden zoals misschien een boot naar Phi Phi eiland?
Ik hoop op meer reacties.
Groetjes Stacey