Beste Temperatuur?

Ik vroeg me af wat volgens jullie de beste temperatuur is die je kan hebben in Turkije!?
Ik ben er zelf nog nooit geweest, en kan dus echt niet inschatten wat heet/te warm/warm/lekker/vrij koel/koel voor begrippen zijn hier!!!
Kan iemand mij een indicatie geven van het verschil!?

Groetjes!

Persoonlijk vind ik zo tussen de 25 en 30 graden wel lekker.
Dat is wel warm, maar niet snikheet.
Dus echt van dat weer om lekker te luieren en zwemmen.
Als je een excursie (actief) wilt doen is iets koeler wel beter.
De warmte is wel anders als in Nederland, hier is het vaak drukkend warm, klef.
In turkije ervaar ik dat niet zo. Veel beter.
Ikzelf ga liever in het naseizoen (september/oktober) naar Turkije want dan is de temperatuur heel aangenaam.

ik zelf ontwijk liever de maanden jullie en augustus in turkije.dan is het zo verschrikkelijk warm .en het koelt ook niet af snachts is het even warm.

mei en oktober zijn het lekkerst ongeveer 26, 27 graden, niet te heet maar wel lekker. juni, july en aug, zijn niet te doen! dan snak je echt naar koelte want zelfs snachts is het heet.

ik ben er vorig jaar in de maand juli geweest maar eigelijk was het er toen
te heet. Het was er makkelijk 40 graden of nog warmer en de
luchtvochtigheid was er erg hoog. hierdoor was het dus niet echt lekker om
dingen te gaan bekijken maar als je gaat om de hele dag te zwemmen etc. is het te doen :slight_smile:

dit jaar ging ik in juni op vakantie en het was wel rond de 45 graden, niet te doen dus, majaaaa

Hoi,

juist terug van Bodrum. Toen we er 12 dagen geleden arriveerden was het wel puffen en zweten bij die 39 graden. De volgende dagen konden we echter wel genieten van stevige wind. Je vindt die wind welgekomen maar eigenlijk is die heel verraderlijk gezien de temperatuur koeler aanvoelt en je gauw verbrandt. De laatste dagen was de temperatuur is lager, rond de 36 graden en dit was eigenlijk ideaal. Dus geef mij maar een 36 graden en wat wind (maar niet teveel) !

Het verschil in hoe je de warmte ervaart zit ook in de luchtvochtigheid. Blijkbaar is het in het zuiden veel drukkender warm dan in b.v. Bodrum en omgeving. Ik was daar de afgelopen 2 weken waarvan het vooral de laatste week behoorlijk heet was. Maar 's avonds koelt het daar (meestal) toch wel af. En inderdaad, meestal waait er een lekker briesje waardoor het een stuk aangenamer voelt. Wel oppassen voor de zon natuurlijk. Blijf zo veel mogelijk in de schaduw.
In mei-half juni en half september-oktober vind ik het toch wel prettiger qua temperatuur. Nadeel van de laatste periode is weer dat de zon veel eerder onder gaat.

wij zijn een keer in mei en september naar turkije geweest, maar toch geef ik de voorkeur aan september als ik weer moest kiezen… de avonden zijn dan nog wat warmer , de zee is al lekker opgewarmt en nog goed te doen, het is dan zo’n 25 tot 32 graden en echt wel te doen in mei is het net ietsies koeler en meer kans op regen… en de zee is in mei nog niet opgewarmt… en voor een kou kleum zeker niet te doen!
Ik vind dus ongeveer rond de 30 graden lekker voor een vakantie naar turkije!
liefs chelsey

wij zaten in Turkije van 9 juli t/m 23 juli het was een keer 44 graden en dat is wel erg veel
35 graden is veel lekkerder :slight_smile: