Ik vroeg me af wat jullie favoriete seizoen is om naar Turkije te gaan.
Mijn favoriete seizoen is de zomer, omdat het lekker warm is en er dan een gemoedelijke sfeer hangt.
Zomer!!! Lekker heet!!!
Ik heb op de ‘lente’ gestemd, maar vind de ‘herfst’ ook heerlijk en dan bedoel ik voor en na seizoen.
Alles komt tot leven in het voorseizoen, het weer is zalig, en wordt steeds warmer, en de mensen zijn nog ‘fris en fruitig’ hihi!
Het naseizoen loopt het langzaam af. Weer is lekker, warm genoeg maar de avonden zijn lekker koel, de mensen ruimen op(leuk voor de koopjes) en heel langzaam gaat ook de natuur weer ‘slapen’…
Ik heb zomer gestemd, maar vind het er eigenlijk altijd leuk en heerlijk!
Sluit me voor de rest helemaal aan bij Beppie, niks meer aan toe te voegen
Ik heb voor de zomer gekozen, maar vind het voorjaar ook lekker, maar als ik mag kiezen dan toch de zomer, overdag die zinderende hitte is heerlijk, alleen s avonds vind ik dat geplak wat minder, heb nu 2 jaar achter elkaar (dit jaar trouwens ook weer) in augustus er gezeten. In het voorjaar heb je dat geplak niet maar dan vind ik het overdag niet warm genoeg.
Ik heb voor herfst gestemd, maar tevens vind ik het in het voorjaar heerlijk om daar te zijn.
Voorjaar is het vaak ook al heerlijk warm ( 2 jaar geleden zelfs hittegolf, toen wij in Kusa waren). Alles in de bloei. Lekker lang licht is. Heerlijk!!!
Najaar, omdat het dan toch nog lekker warm is. Het zeewater nog goed te doen is en alles een rustiger tempo heeft.
Zomers vind ik het te duur, te druk, en te warm.
Ik heb herfst gestemd, maar ga ook elk jaar in mei, temperatuur is dan heerlijk.
Harry
Alle seizoenen behalve de zomer :hihi:
Veel te veel toeristen, alles is fake, nep, aanstellerig, dronken, irritant, druk…In de toeristenplaatsen dan. Maar sowieso vind ik het er in de zomer een paar graden te heet.
Ik heb voor de zomer gekozen, maar in de winter is het ons ook zeer goed bevallen, het was toen ook nog 18 graden. wij gaannu weer in juni, maar als de portemonee het toe laat dan ook weer met de kerst/nieuwjaar.
gr ellie
deze enquete is al eens een keer eerder geweest, maar dat geeft niet! nieuwe leden, nieuwe reacties dus waarom niet!
ik heb wederom op de herfst gestemd! lekker warm nog, niet te druk, niet te heet maar de zomerhitte hangt er nog. voorjaar is ook goed, maar dan is het weer vaak wat twijfelachtiger en kan het water wat frisser zijn
voor mij Zomer ,zonder twijfel,maar dan niet aan de middellandse zee ,tussen 15-6 en 15-9 ga ik zeker niet naar de broeierige vochtige temp.in antalya of omstreken /
maar ik verblijf dan ook al sinds 1997 de hele zomer 3 maanden lang aan de egeische zee,op de grens van provincie Izmir -Balikesir
zalig aan zee ,geen buitenlandse toeristen ,en een zee als een biljarttafel,vooral voormiddags ,wat ook mijn favoriete tijd is om lekker ver en lang in zee te zwemmen ,heerlijk ,was het al maar 14 juni !!!
moest ik in Antalya een woning hebben ,zou mijn favoriete tijd daar lente en herfst zijn ,heel de maand november kan je daar nog fijn in zee zwemmen ,en ook al vroeg in het voorjaar
span.jajahWrapper { font-size:1em; color:#B11196; text-decoration:underline; } a.jajahLink { color:#[000000](javascript:void(0)); text-decoration:none; } span.jajahInLink:hover { background-color:#B11196; }span.jajahWrapper { font-size:1em; color:#B11196; text-decoration:underline; } a.jajahLink { color:#000000; text-decoration:none; } span.jajahInLink:hover { background-color:#B11196; }
ik heb de herfst gekozen. dan is het niet te warm en het zee water is al wel een lekker temperatuur. dat vind ik het nadeel van de lente dan is de zee nog te koud. maar in de lente vind ik het weer in turkije ook heerlijk.
en de lente heeft als voordeel en nadeel dat het seizoen net begint, dan is het personeel in de hotels nog niet moe en chagerijnig van de toeristen. maar het nieuwe personeel moet nog veel leren en het is allemaal nog niet zo goed op elkaar ingewerkt.
maar in de herfst is voor veel hotels het einde van het seizoen, dan loopt er al minder personeel en er lopen er ook heel wat die er al genoeg van hebben, van die ‘zeurende’ toeristen.
maar goed over het algemeen vind ik de hotels in turkije leuk om te verblijven. en vind ik de mensen vriendelijk.
Heb gestemd op de lente (hoewel je eind juni niet echt lente kan noemen) maar dan is het, voor mij althans nog “draaglijk”
Wij gaan altijd 2 weken van eind juni en 1 week juli en dan wordt het voor ons eigenlijk al een beetje té warm. Maar heerlijk natuurlijk voor wie er goed tegenkan.
Zijn nog nooit in de herfst of winter geweest, hoewel Cappadocië in de winter prachtig moet zijn !
ben in de lente en de zomer al geweest heb zomer gestemd maar ik denk dat alle seizoenen in turkije hun charmes hebben
Ik stem nu alle seizoenen.
Omdat ik voor het eerst de laatste wintermaanden van turkije meemaak en daarna op naar de lente en de zomer.