In welk seizoen ga jij het liefst naar Turkije?

Ontvlucht jij de winter of juist de zomer van Nederland door te gaan reizen? In welk seizoen ga jij het liefst naar Turkije?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!

Niet zo warm als in het hoog seizoen ,en in het voorjaar is het water nog niet zo op gewarmd als in het najaar.

om de winter te ontwijken heb ik een ander plekje maar het voorjaar zien worden in Turkije vind ik schitterend, die geur alleen al, hmmm
Maar ik ga alle seizoenen graag hoor, is geen straf voor mij :cheer:

De zomer! En dan het liefste eind augustus…
Maar als ik in december zou kunnen gaan, zou ik ook zou gaan!

elk seizoen vind ik wel heerlijk maar we gaan eigenlijk altijd in de herfst.
lekker weer, niet zo hefitg benauwd, binnenkort mogen we weer!!

groetjes Kim>>>

>>>

ik ga altijd de eerste 3weken van juni heerlijk weer, nog niet te warm en de drukte is minder dan in bv augustus wat ik 1x gedaan heb:

lente, langer daglicht en niet te heet. En uitgeruste obers en personeel

Ik kon eigenlijk niet juist antwoorden ,vermits ik maar 1 antwoord mocht geven : ik ben er momenteel ,zit nu in Antalya sinds 31-8 en moet spijtig genoeg overmorgen terug naar Belgie .
Ik ben ook de hele maand Mei in Antalya geweest ,en als ik moet zeggen wat voor mij ideaal is :vanaf 20 Mei tot 15 Juni ,en vanaf 15 September tot 10 October ,maar door omstandigheden ben ik nu vroeger gegaan ,zodat het de eerste week dat ik hier was ,het er voor mij enkele dagen nog te warm was ,maar gelukkig niet te vochtig ,want dan voel je de warmte nog meer .
En Antalya ,een heerlijke stad ,met voor mij de kiezelstranden van Konyaalti ;voor mij zeker geen all-in in de luxe hotels van Lara en Kundu .

ik heb al de vier seizoenen in Turkije meegemaakt. Toch kies ik voor de lente en zomer.

Wij waren gewend om in mei en oktober naar de Turkse zuidkust te gaan. Een heerlijke temperatuur (tussen de 25 en 30 graden). In mei met veel voorjaarsbloemen. In oktober dor, maar nog steeds een lekkere temperatuur. Sinds mijn pensionering wonen wij daar van oktober t/m mei en dat bevalt erg goed. De avonden worden wat koeler maar overdag waren de temperaturen beter dan tijdens de afgelopen zomer in Nederland. Wij hebben daar in januari vaker buiten op het terras ontbeten dan gedurende de hele Nederlandse zomer.

Tot nu toe gingen we in het voor- en najaar. Ben ook in de zomer geweest maar is me veel te heet gebleken. Nu wil ik de winter eens proberen, tenminste als ik een betaalbaar aparthotel kan vinden in Marmaris.

Het herfstseizoen is veruit de beste periode om een reisje naar Turkije te doen. De temperaturen zijn dan optimaal en het is er ook niet meer zo druk zoals in het hoogseizoen.
Dit jaar was ik tijdens de Paasvakantie in Kemer en we hebben er een slechte vakantie gehad in verband met het weer, we liepen er alle dagen met regenjas of pull-over aan.

http://www.everyoneweb.com/MarmarisTurkije/

http://everyoneweb.com/WA/DataFilesMarmarisTurkije/TurkijeSIDE200938911.jpg

Liefst in de lente, maar eigenlijk zijn we het vaakst in de winter geweest om kou/regen en kerst in Nederland te ontvluchten.

Eigenlijk is ieder jaargetijde wel te doen, want wanneer je de Karadeniz wilt bezoeken is de zomer echt heerlijk en voor rest van Turkije voor- en najaar heerlijk.

Zelfs een keer de winter bij Agri en Cappadocia meegemaakt: FANTASTISCH!!

Gulle gulle!!

Flyboy:wereld:>>>

ondanks dat ik een kleurtje heb, kan ik slecht tegen de hitte! ik word er helemaal chagerijnig van en voel me helemaal naar als het TE heet wordt!

ik ga het liefst rond eind mei begin juni, dan is het voor mij het meest aangenaamste.