Beste reistijd?

Ik begin met mijn excuses aan te bieden, als ik niet goed gezocht heb op het forum.

Wat is de beste reistijd voor Thailand en Laos ?
Als ik een reis kies in November is dat meteen 200 euro goedkoper. Dat is nogal wat voor mijn portemonnaie.

1 like

Nou de beste periode om Thailand te bezoeken is van November tot en met februari.
Het regent het minst en het is niet te warm. Ook zijn er in die maanden in Thailand veel festivals (o.a. Loi Krathong) en feestdagen.
Voor Laos is de beste reistijd dan ook november t/m eind februari. Dat is de droge periode, met temperaturen tussen de 10 en 20 graden. Van maart tot en met mei schommelen de temperaturen rond de 35 graden Celsius
Tickets in februari vind je al vanaf 540 eurokes,bij tix.nl alsook bij vliegtarieven.nl,gewoonlijk zijn dat vluchten met Egypt -air.

Ik ben het met Georgessiam eens dat je vanaf november tot en met april in de zogenaamde droge tijd verblijft in zowel Thailand als Laos. Mijn vrouw en ik zijn reeds 8 maal in januari/ februari in Thailand geweest en hebben slechts sporadisch regen gehad. Voor wat betreft de tickets naar bangkok kan ik je Egypt Air aanraden. Wij hebben deze keer en vorige keer met Egypt Air gevlogen. Wij hebben rechtstreeks op de site van Egyptair geboekt. Mijn ervaring is bij deze site hoe eerder je boekt, hoe minder je betaalt voor je ticktet. Ik heb alweer geboekt voor januari 2013. Let wel op dat de prijzen vanaf februari 2013, dan begint hun nieuwe seizoen, fors zijn verhoogd. Dus kun je voor februari gaan, dan zou ik het zeker doen. Wij hebben geen goedkopere aanbieding kunnen vinden dan egyptair. Prima toestellen en vriendelijk personeel.

succes :wereld:>>>:zon02: