Beste hotel van Turkije?

Beste mensen,

Ik ga van 5 tot en met 12 mei op vakantie naar Turkije (de eerste keer dat ik dat land bezoek), en heb geboekt voor een verblijf in Hotel Rixos Bodrum. Sinds die boeking heb ik op het Internet talloze stukjes gelezen van mensen die dat hotel werkelijk geweldig vinden. Ik heb dus zonder te weten een rustvakantie in een geweldig hotel geboekt, daar ben ik op zijn zachtst gezegd niet ontevreden over.

Nu leek het me aardig (vanwege de voorpret op onze vakanties naar Turkije) om een soort verkiezing op deze site te houden: Wat is het beste hotel van Turkije?

Hoe Hotel Rixos Bodrum het gaat doen, lijkt me zeer interessant. Is het een middenmotor, subtopper, of topper? We zullen zien!

Groetjes! :smiley:

Topkapi Palace vind ik samen met Kiris World de beste hotels in heel turkije!!! Ik heb heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel hotels bezocht in turkije.

Hotel Rixos eerlijk gezegt nooit van gehoord, zal waarschijnlijk ook een redelijk nieuw hotel zijn.

groetjes Iwi

Ik denk dat Rixos in Bodrum inderdaad schitterend is, maar voor mij heeft het zijn ligging tegen (het ligt toch op ruim 15 km van de Bodrum en dat is zonde want dit is een heel leuke stad met talloze winkels, terrassen en een bruisende haven).
Wat mij betreft is Korumar in Kusadasi een topper. Schitterend hotel, uitmuntende dienstverlening en op wandelafstand van het centrum en de haven. je kan de commentaren van anderen bekijken op vakantiereiswijzer.nl
Geert

Om van een bepaalde plaats het beste hotel te kiezen is onbegonnen werk, dan zou je ze eerst allemaal moeten bezoeken. Men kan wel vergelijken tussen de hotels en bestemmingen waar men reeds was en dan komt Turkijë nog niet zo slecht voor de dag. Enkele jaren terug waren wij in hotel “WOW Bodrum Resort”, dit was onze eerste kennismaking met de WOW-keten en die was een voltreffer. In oktober gaan we naar hotel “Topkapi Palace”, het pareltje van dezelfde keten in Aksu. Eind mei staat eerst nog een 10-tal dagen Bodrum op het programma en meer bepaald het splinternieuwe “Aegean Dream Resort”. In Kusadasi verbleven we een paar jaar terug in hotel “Ephesus Princess”, niet slecht maar toch minder dan de WOW. Deze vergelijkingen zijn eigenlijk niet veel waard want je kan bv de prijs van “Ephesus Princess” niet vergelijken met die van “Topkapi Palace”, dus is het ook maar logisch dat het ene beter is dan het andere. Wat wel een feit is is dat de Turken hun uiterste best doen om het de vakantieganger naar de zin te maken, iets wat ik bv in Tunesië als veel minder ervaarde.

Beste luitjes!

De hotels die zijn genoemd tot dusver zijn:

• Topkapi Palace
  • Kiris World
  • Korumar Kusadasi
  • WOW Bodrum Resort

Groetjes!

Bjurrre

Beste vrienden,
Om over het beste hotel in Turkije te praten moet je echt in de hotelwereld opgegroeid zijn en veel gereisd hebben. Ik heb zelf 25 jaar een 4 sterren hotel in Belgie gehad en wegens het overlijden van mijn echtgenoot de zaak verkocht. Nu woon ik in turkije sinds 7 jaar maar het is moeilijk te oordelen wat het beste hotel hier is. Ik woon in Kusadasi en daar zou ik adakoule hotel en Korumar aanbevelen volgens mij de enige die zo een 4 sterren waard zijn. Voor de echte 5 sterren zoals andere landen moet je naar Marmaris en een van de beste in Saregerme een prachtige nieuwe badplaats tegen Dalaman en Dalyan is Magic Life en Iberhotel echt toppers als je van natuur en strand en veel comfort houd. Spijtig genoeg is het alleen gekend door duitsers.Maar deze hotels zijn zo mooi dat je denkt in een ander Turkije terrecht zijn gekomen.
Alleen voor mensen die van ongerepte natuur en strand houden.
Prettige vakantie
Franka

Marmaris Resort en Hotel Fantasia in Kusadasi zeker aan te raden, dit jaar Golden Coast in Side…iemand ervaring hiermee>?

Rixos is een prima adres
Topkapi, Venezia en Kremlinc Palace zijn leuk maar meeeeegagroot en massaal.
Ik stem op Magic Life Seven Seas Imperial.

Hoi,
Wij gaan 23 juli naar Rixos Bodrum, en we verwachten er veel van. Vorig jaar in kremlin Palace geweest. Heel mooi maar te groot. Topkapi in 2002 bezocht maar hetzelfde verhaal. September 2003 naar Green Palace geweest en dat vinden wij tot nu toe de topper.
O ja, in mei dit jaar gaan we naar Titanic Resort, ziet er ook fantastisch uit. Laat het wel weten als we terug zijn.
Groeten van Fan

Club Paradiso in Alanya

wij zijn 2 jaar geleden naar Kusadasi geweest naar club Mersin, een heel goed hotel, maar het lag te ver bij Kusadasi vandaan, als je echt een rustvakantie wilt moet je daar heen gaan!! vorig jaar zijn we naar Turgutreis geweest naar Club Kadikale en dat is ook echt heel goed, goed animatie programma, en het eten was er ook heel goed!! Dit jaar gaan we weer naar Turgutreis maar nu naar Aegean Dream Resort, ik verwacht dat dit het beste hotel van de 3 zal zijn… het gaat namelijk 1 mei pas open dussss alles is er nog helemaal nieuw!!! :rolleyes:

pegasosworld in side

Hotel Side Star… Superrrrrrr

hotel asteria in side!!! heel gezellig en luxe!!!
Iemand hier ooit geweest?

Ik ga voor club PARADISO in Alanya, dit is werkelijk een hotel wat zijn 5 sterren waard is.

Zoveel mensen, zoveel smaken …

Met stip op één: Asena Beach in Oludeniz. Echt alles klopt !!!

Club Voyage Torba te Torba, 6 km. van Bodrum. Een supergoed hotel, rustige ligging maar superschoon, goed eten zowel voor families met kinderen als stellen erg leuk, niet meteen geschikt voor jongeren denk ik.

Paloma Bitez in Bitez en Hotel Marbel in Kusadasi…super! Superaardig personeel bij beide en goede service…een aanrader :slight_smile:

hoi ik ga naar ‘Hotel Doris Aytur’ kent iemand het? het heeft 3 sterren…

Groejes Danielle

Smaken verschillen, het gaat om de prijs/kwaliteit verhouding.
En aan welke eisen je zelf aan een hotel stelt, wij zitten graag ook op loop afstand van een dorpje en direct aan zee en hebben graag een disco in het Hotel voor onze zoon.
Dus “beste Hotel” is een erg rekbaar begrip.
Persoonlijk heb ik tot op heden de beste ervaringen in Hotel Meryan in Okurcalar, 30 km voor bij Side en 30 km voor Alanya.
enige nadeel daar was dat je niet echt een dorpje in de buurt had.
Maar voor het shoppen zat je voor 1 euro met de dolmus in Avsallar.