Jullie Hotelervaring

Beste lezers,

Het hoogseizoen is ten einde.

Gaarne zou ik van jullie horen wat jullie hotelervaringen waren het afgelopen seizoen.

Het gaat mij om het gebied Side en omgeving.

Deze topic pin ik vast.

Kom op met jullie reacties!

Jullie Forumbeheerder,

Hans.

CLUB VOYAGE SORGUN SELECT!

Ik ben hier twee weken geweest in juni. Het is een super hotel! Heeft 5 sterren, is heel groot, drie zwembaden, heerlijk strand, een disco aan het strand, en een underground disco die tot 07.00 uur in de ochtend open is!

De kamers zijn prachtig en luxe! Ik had een flatscreen tv in mn kamer!!!

Er zijn zeven a la carte restaurants!!! Van elk kan je 1 keer gebruik maken. Mexicaans, Italiaans, Turks, Frans, Indiaas, Vis en Chinees! En overal 5 gangen!!! Zeker dat je een wat zwaarder weegt als je naar huis gaat!

Het animatie was heeeel goed! Leuke shows! En hele leuke jongens… hahaha!

Die disco’s zijn wel ok. Ik heb er veel lol gehad met het animatieteam. Maar voor echt leuk uitgaan moet je natuurlijk het hotel uit. Maar dit was ook wel oke wanneer ik niet zo zin had om er op uit te gaan.
De loungebar bij het strand s’avonds was heel relaxed! Heerlijk om kussens liggen en naar de mensen kijken die aan het dansen zijn!

Watersporten zijn niet duur, en ook de hamam van het hotel is goed en niet zo duur.

Zijn hele leuke winkeltjes in het hotel!

Dolmus en Taxi’s voor het hotel! Binnen 5 minuten in Side en Manavgat.

Er zijn veel families in het hotel. Maar er zijn ook genoeg jongelui die met elkaar komen…

Ik ga hier zeker nog eens naar terug. Voor mij was dit het beste hotel tot nu toe.

Als iemand ooit vragen heeft over dit hotel… ask me!!!

Ik ben 4 jaar geleden in Side Star hotel geweest. Op het hotel en zo was niets aan te merken alleen dat het er zo vochtig is in Side. Het centrum was te bereiken via het strand, mss ook wel jammer als je S’avonds ernaartoe wil gaan en je mooie schoenen of zo aanhebt. Om een dolmus te bereiken was het nog een heel eindje stappen, althans toen. Mss dat ondertussen alles wel terug veranderd is ?

Hotel Art Side **** Çolakli

Mooi hotel, groot, ongeveer 400 kamers… Kamers zeer verzorgd en ook het restaurant zag er erg mooi uit! Vrijwel aan het strand waar ook een bar van het hotel zit! 1 buffet-restaurant en 1 a’la carte…

Ongeveer 10 minuten lopen van een bazaar, waar je goed kleding etc. kunt kopen! 15 minuten met de Dolmus naar Side, ook goed te doen!!

Al met al een aanrader!!

Suzanne,

Club Voyage Sorgon Select is mijn lievelingshotel;als reisleider kom ik er graag.

Er straalt rust van uit;zo gelegen tussen de bomen,niks mis mee.

Groetjes,

Hans,forumbeheerder.

**resort terquise (niet goed geschreven) **is een heel groot resort wat bestaat uit een hoofdgebouw en daarom heen verschillende bijgebouwen van 3 a 2 verdiepingen. het ligt in de wijk titreyengol. en het ligt gelijk aan het strand. het resort & spa heeft 3 zwembaden waarvan 1 beschikt over 2 waterglijbanen. het hotel heeft diverse restaurants en 3 buitenbars. De schows van de animatie worden geven in de amphitheater van het hotel. Ik ben maar 1 hele dag in dit hotel geweest vanwege een overboeking, maar ik zou er niet willen zeten. Voor mij is het te groot opgezette resort en veeeeeeeeeel te druk en had het een gevoel dat ik gewoon opgesloten zat. want het ligt midden in de bos naast club robinson.

hotel side star park:
hier ik ben ik in augustus geweest, en het is een leuke hotel.
het hotel is een nieuwe hotel (sinds april/mei open). het is een allin hotel.het hotel ziet erg goed verzorgd uit en het wordt steeds netjes bijgehouden. het ligt 150 meter van het strand af. Het heeft wel een eigen strandrestaurant en ligbedgedeelte. Het hotel is de zuster van hotel side star.

voordelen:

• aardige bediening
    -aardige animatieteam
  • ligt aan een rustige weg, waar winkels te vinden zijn.
  • 5 a 8 minuten van het strand
  • 1 hele groot zwembad en een aparte zwembadje voor de 2 waterglijbane en nog een binnenzwembad.
  • best een ruime speelplaats voor de kleintjes
  • het ontbijt - middag en avond eten is voldoene uitgebreid.
    -tot 0.00 gratis drinken daarna zelf betalen.
  • animatie organiseert voldoende dingen voor de kleintje en de grote
  • de kamers en suites zijn zijn ruim zat. leuke uitzicht.
  • de speelruimte in de kelder is ook groot: bowlingbaan, ijshockeytafel, internetpcs en spelcomputers en biljarttafels en voetbaltafels.
  • fitness + hamam zijn ook ruim groot.

nadelen:

• er zitten paar opdringers obers tussen. dat heb ik zelf ook meegemaakt.
  • de mini disco en shows worden in de disco in de kelder ruimte van het hotel geven, maar dat willen ze volgend jaar veranderen.

meer weet ik ff niet.

groetjes besmile

HERA HOTEL

Hera hotel is een klein hotel met zo’n 53 kamers. het is meer een soort familie hotel.
Het ligt tussen Side Star en Side Star Park in.
Doordat het zo klein is heb je snel een band met de mensen die er werken.
Het personeel is er vriendelijk en behulpzaam.

Hera heeft een gezellige tuin met een klein zwembad met ligbedden er omheen. Er is ook een gezellige buitenbar waar je 's avonds heerlijk kunt genieten van een cocktail.
Tegen betaling kun je er heerlijk naar een kleine hamam, waar de broers, die daar werken je heerlijk verwennen met een scrubbeurt en massage.

Het eten is er uitstekend, in buffetvorm en voor elk wat wils.

Er is niet veel animatie, maar dat mis ik niet zozeer. Je kunt er alleen tafeltenissen.

Je loopt via een gezellig winkelstraatje naar het strand, waar overal gratis ligbedden ter beschikking staan.

De oude stad is makkelijk te bereiken via het strand. Je kunt ook even een taxi nemen voor 5 euro.

In oktober zal ik er weer logeren met m’n moeder en 2 zussen.

Groetjes, Fransijn :wub: :wub: :wub:

HOTEL PALOMA SIDE BEACH

Ik ben 2x naar dit hotel geweest.
Het is er super.
Een mooi en schoon hotel, niet te groot.
2 zwembaden, 2 kinderzwembaden, een mooie tuin. ( jammer is dat je er niet met je bedje mag liggen )
En achter de tuin zit je gelijk aan het strand.
Ook een mooi en schoon strand.

Animatie vind ik s’avonds wat minder, maar overdag is er wel van alles te doen.
Er was bijv. elke dag buikdansen, en 1x in de 2 weken werden er groepjes gemaakt van de gasten en werden er spelletjes gedaan. ( de hele dag door )
En 2 jaar geleden was er s’avonds een Beach party, met een heel groot kamp vuur en een dj.
( Erg jammer dat het dit jaar niet was. )

En het eten vind ik ook iets minder.
Het is elke keer hetzelfde, af en toe iets speciaals bijv. dinsdag kebab.
En s’middags waren er pannekoeken en patat.
Als je de straat uitloopt zit er een pizzaria… Etiket.
Misschien een tip :wink: : 1 euro een pizza, je kan het zo meenemen.

Achter het hotel zit een leuk winkelstraatje.
Maar je kan ook bijv. met de dolmus of taxi naar Side voor 5 euro.

Ik heb hier een SUPER vakantie gehad.

HOTEL OLEANDER

Ik ben hier 3 jaar geleden heen geweest.
Het jaar daarna is het hotel verbouwd.
Groter zwembad + glijbaan, nieuwe restaurant enz.

Het hotel zit gelijk aan het zand strand.
Er is een mooie tuin waar je ook met je bedje in kan liggen.
Zwembad was niet zo groot. ( nu is dat verandert )

Het eten is heerlijk.
S’middags is er patat, alle soorten pizza, enz.
Ook is er s’middags ijs bij het zwembad.

Animatie was toen wat minder, Maar dat is ook verandert.
Achter het hotel is een leuke winkelstraat.
( dit hotel zit in dezelfde straat als Paloma side beach )

Er zijn leuke restaurantjes in de buurt.
En in Side is natuurlijk de disco Oxyd. ( het is helemaal geweldig daar )
En er is ook nog een andere leuke disco… Sammy Disco…
Alleen die disco is niet zo groot, maar wel heeel gezellig.

Groetjes Yoella

Hans,

Ik wil voorlopig ook geen ander hotel meer! Ga zeker terug naar Club Voyage volgend jaar!

Ben verder nog in Club Nena (manavgat) en Club Verano (kumkoy) geweest.

Club nena is een first class holiday resort. Was mooi en ruim opgezet, maar niet leuk genoeg om naar terug te keren.

Club verano heeft 4 sterren, heel slecht hotel!!! Ik heb er een leuke tijd gehad. Maar de kamers zijn heel vies en oud. Zwembad klein. Strand vies. Totaal geen variatie aan het eten. En er was niets te doen in het hotel! Ik heb er zelf toen een leuke tijd van gemaakt maar zal het niemand aanraden!

Groetjes susanne.

hotel kamelya holiday village…

prachtig hotel complex…3 hotels bij elkaar. hele leuke disco, mooie ligging aan het strand. zwembaden heb ik eigelijk niet geteld, maar het waren er redelijk wat. leuk aquepark
zeer zeker een aanrader!!

groetjes filiz

5 jaar geleden zijn wij naar Hotel Botanic geweest in het plaatsje Karaburun. Een geweldig hotel. Prachtige zwembaden, prima kamers en prima eten, top animatie. Het personeel was heel erg vriendelijk en vooral toen ze wisten dat we nederlanders waren. We hadden helaas geen all-inclusive geboekt, want als we dat hadden gedaan was het af geweest. Het enige wat ons tegenviel was dat we 's morgens voor dag en dauw een ligbedje moesten zoeken. Ik zet de link hieronder van Hotel Botanic.

http://www.antalyahotels.com/hotels_detail.asp?hotelID=332&hotelName=Botanik%20Hotel

Janicefem

Hallo, dit is voor t eerst dat ik n reactie wil plaatsen.
Mijn ervaring met Side is Side Star, mijn kinderen vonden het 2 jaar terug geweldig, sinds dien bezoek ik t elke keer als ik er kom.
In Oktober ga ik voor de derde keer dit jaar.

Ik zou t liefst in Turkije gaan wonen(met m’n 4 kinderen en echtgenoot)
maar ik krijg negatieve gevoelens bij al die hotels, die maar uit de grond gestampt worden. En eerlijk gezegd ook bij al die personeelsleden die je vanalles beloven…al die jonge meisjes die met n gebroken hart weer naar huis gaan, maar t personeel denkt vaak:volgende lading!!! dit naar eigen ondervinding en naar contact met Turken. Tegenwoordig wijk ik uit naar buitenwijken als Dimertas, waar nog nauwlijks touristen zijn, ja dan leer je Turkije kennen…misschien wat negatief naar hotels, en misschien is dit wel over heel de wereld zo
iyi aksamlar, Carine

Hallo Carine,
Eindelijk eens iemand die het ook met mij eens is.Teveel nieuwbouw hotels,personeel die maar meisjes verleiden en beloven…en wachten op de volgende lading. Mooi natuurgebieden allemaal volgebouwd met hotel resorts,hoe groter hoe beter denken ze hier. Maar een gezellig klein hotelletje moet opboxen tegen al die grote ressort met all inclusef formules waardoor de toerist het echte Turkije niet meer leert kennen. Waarom nog het gezellige Side inwandelen en er iets op een terrasje drinken aan de haven als je toch alles in hebt in je hotel. Dit noem ik ook geen vakantie meer in Turkije,je leert alleen je hotel kennen. Wij logeren altijd in Side Princess,maar staat niet in nederlandse of belgische reisbrochures. De eigenaar van dit hotel is een persoonlijke vriend ,Turk en we zijn er ontvangen als familie.We komen en gaan er ook wanneer we willen. Geen grote resort,een 4 sterrenhotel met alles erop en eraan, heel lief personeel,maar er komen overwegend turkse toeristen en duitsers.Tenslotte woon ik in Kusadasi en ga zakelijk soms naar Side.Hier komen wonen met 4 kinderen is mischien een droom,maar vakantie is niet hetzelfde of hier te wonen en te overleven.
Maar tenslotte moeten vele turken hier toch overleven door te werken in de hotelwereld,toerisme is toch de grootste bron van inkomen hier.
Jullie oplossing ,een vakantiewoning kopen hier mischien,ergens achterin in Manavgat in de bergen. Zalig is het daar.Komt geen toerist langs,mischien alleen met een sjeepsafari.
Groetjes ut Kusadasi,
Franka

Merhaba!

Ik was deze zomer in Galeri Resort hotel, dat ligt tussen Manavgat en Alanya. Ben de juiste naam van het ‘stadje’ vergeten.

Heel leuk hotel en niet zo’n gigantisch complex. Twas zeker niet klein, maar 1500 man kon er toch niet binnen. In dat hotel zitten vooral Turken, Russen en Duitsers. Mijn vriendinnen en ik waren de enigste Belgen daar. En eerlijk gezegd vond ik dat wel leuk, als ik op reis ga, zie ik toch wel graag eens iets anders dan mijn eigen volkje.

De garçons in hotel waren de max, van de eerste tot de laaste waren het schone jongens. Ik heb mijn ogen uitgekeken. amai amai. Het is eten is er fantastisch. En drank, tjah, all-in betekent voor mij dan ook wel de hele dag drinken. en ik heb geen hoofdpijn gekregen van de vodka daar.
Het zwembad was iets minder, het was gewoon klein en redelijk rechthoekig, maar ja. De zee was dan de oplossing, met de pier die diep de zee in liep, hoefde je ook niet op die irritante kiezels te lopen, dus kan het nog beter.

En dan de animatie… wow… ik ben echt niet voor animatie… maar daar deed ik heel graag mee aan alles. Ten eerste omdat het schone jongens waren en ten tweede omdat ze heel origineel waren. Niet alleen de usual aquagym, maar ook leuke spelletjes. Zoals bv ijsblokjes zo ver mogelijk spuwen, op een surfplank in het zwembad drijven (tot je de koord tegenkomt waar je moet overspringen en probeer dan maar eens recht te blijven staan). De shows waren absoluut ook niet voor de gemiddelde 60+er, ze waren gewoon grappig, zelfs voor kritische mensen als mijzelf. Ik ben nu ook helemaal van mening veranderd over animatieteams; Daarnaast kon je 's nachts wel eens een stapje zetten met de animators (redelijk illegaal natuurlijk, maar ja).

Om uit te gaan, één aanrader, ga uit het hotel, de disco is daar nogal saai. Ongeveer 3km verder richting Alanya is er namelijk een openluchtdisco, Water Planet. Bijna elke avond is het daar schuimparty. enige nadeel is dat het verschrikkelijk duur is. 10 euro inkom en voor een pintje betaal je al rap 8 euro. Dus… drink je eerst tot 00u zat in de hotelbar en vertrek dan naar Water Planet.

Er zitten wel niet superveel jonge mensen in het hotel (toch niet begin september), behalve de russische vrouwen (maar die zijn echt wel vadzig… arg). Maar met het personeel en animatieteam verveel je je geen moment. Die zijn ook jong, rond de 22 dus, net als ik.

Ik raad het iedereen aan. Ga wel niet meer na 15 september, dan zit het er echt wel vol met senioren.

groetjes

B

Ik wil nog even reageren op één van de vorige posts over het personeel dat versiert en liefst zo veel mogelijk.

dat is nu eenmaal zo. En ik doe gewoon hetzelfde (ik ben vrijgezel en op vakantie laat ik mij wel eens gaan). Gevolg, na twee dagen dump je de ene garcon en vervang je hem voor een animator. Tis misschien grof, maar die mannen doen hetzelfde met jou. alhoewel dat ik wel gemerkt heb dat de meeste een meisje pakken voor haar hele vakantie daar, en daarna pas een volgende. dat is niet in alle landen zo. Hou het gewoon in je achterhoofd als je daar iemand tegenkomt, slechts heel zelden groeit er uit zo’n vakantieliefde iets moois en langdurig. dus profiteer ik even veel van hen als zij van mij… en dat is de juiste ingesteldheid denk ik… laat je niet gebruiken, gebruik zelf :smiley:

B

Aan B-Women,

Je bent nu eens een nuchtere eerlijke vrouw die ook omgekeerd het spel speeld met de turken hier. Mijn compliment,er moesten meer vrouwen zijn als U,dan zouden ze het ook sneller afleren zo te flirten.Tof, dat je het aandurft.
groetjes uit Kusadasi
Franka

dank je… ben blij dat ik een steentje hebben kunnen bijdragen…

:slight_smile:

B

Hotel Rixos Bodrum,

Hotel Rixos is echt een aanrader! Het is een ultra all inclusive hotel vijfsterren!Je hoeft het hotel eerlijk gezegd niet uit. Alles heeft dit hotel te bieden!

Je wordt er helemaal verwend en verzorgd! De kamer is heel schoon en heeft een mooi interieur. Het hotel zo is hartstikke schoon,geen zwerfkatten trouwens!De restaurants zijn geweldig!Het strand en de zee is geweldig!

Het personeel is vriendelijk,en het animatieteam is ook geweldig!Ik heb alleen een keer een schoonmaakster op de kamer gehad die mij sieraden wilde verkopen wat eigenlijk illegaal is.

Maar het hotel is echt een aanrader!

En bodrum zelf is ook een mooie plaats!Met heel veel leuke winkeltjes en een mooie haven.

Helaas ben ik nu weer in Nederland,en mis ik Turkije en de inwoners heel erg!

Groetjes Setterlady

(weet iemand die ook in Rixos Bodrum is geweest misschien het clublied?)

Ben net terug van hotel Arum in Side.

Het is een zeer mooi hotel, in een schitterende grote tuin. De kamers zijn o.k., maar het sanitair is aan vervanging toe. Het geheel is super goed onderhouden. Er is een leuke lobby bar, een binnenzwembad, een spa, fitness…dus ook op dagen met minder weer (en die waren er), kun je jezelf vermaken. De snack bar is eveneens schitterend gelegen, op een terras, tussen de palmbomen, met zicht op zee.
De bufetten zijn zeer verzorgd, en ook het ontbijt is ruim. Wie vers fruitsap wil, moet wel bijbetalen (4,75 Lira) - vond ik overdreven. De prijzen van de drankjes zijn redelijk (3,8 lira voor een biertje, 24,75 lira voor een fles wijn), niet echt goedkoop meer, maar in de haven van Side betaalde ik € 3 voor een biertje.

Geert