Merhaba!
Ik was deze zomer in Galeri Resort hotel, dat ligt tussen Manavgat en Alanya. Ben de juiste naam van het ‘stadje’ vergeten.
Heel leuk hotel en niet zo’n gigantisch complex. Twas zeker niet klein, maar 1500 man kon er toch niet binnen. In dat hotel zitten vooral Turken, Russen en Duitsers. Mijn vriendinnen en ik waren de enigste Belgen daar. En eerlijk gezegd vond ik dat wel leuk, als ik op reis ga, zie ik toch wel graag eens iets anders dan mijn eigen volkje.
De garçons in hotel waren de max, van de eerste tot de laaste waren het schone jongens. Ik heb mijn ogen uitgekeken. amai amai. Het is eten is er fantastisch. En drank, tjah, all-in betekent voor mij dan ook wel de hele dag drinken. en ik heb geen hoofdpijn gekregen van de vodka daar.
Het zwembad was iets minder, het was gewoon klein en redelijk rechthoekig, maar ja. De zee was dan de oplossing, met de pier die diep de zee in liep, hoefde je ook niet op die irritante kiezels te lopen, dus kan het nog beter.
En dan de animatie… wow… ik ben echt niet voor animatie… maar daar deed ik heel graag mee aan alles. Ten eerste omdat het schone jongens waren en ten tweede omdat ze heel origineel waren. Niet alleen de usual aquagym, maar ook leuke spelletjes. Zoals bv ijsblokjes zo ver mogelijk spuwen, op een surfplank in het zwembad drijven (tot je de koord tegenkomt waar je moet overspringen en probeer dan maar eens recht te blijven staan). De shows waren absoluut ook niet voor de gemiddelde 60+er, ze waren gewoon grappig, zelfs voor kritische mensen als mijzelf. Ik ben nu ook helemaal van mening veranderd over animatieteams; Daarnaast kon je 's nachts wel eens een stapje zetten met de animators (redelijk illegaal natuurlijk, maar ja).
Om uit te gaan, één aanrader, ga uit het hotel, de disco is daar nogal saai. Ongeveer 3km verder richting Alanya is er namelijk een openluchtdisco, Water Planet. Bijna elke avond is het daar schuimparty. enige nadeel is dat het verschrikkelijk duur is. 10 euro inkom en voor een pintje betaal je al rap 8 euro. Dus… drink je eerst tot 00u zat in de hotelbar en vertrek dan naar Water Planet.
Er zitten wel niet superveel jonge mensen in het hotel (toch niet begin september), behalve de russische vrouwen (maar die zijn echt wel vadzig… arg). Maar met het personeel en animatieteam verveel je je geen moment. Die zijn ook jong, rond de 22 dus, net als ik.
Ik raad het iedereen aan. Ga wel niet meer na 15 september, dan zit het er echt wel vol met senioren.
groetjes
B