Beste en goedkoopste incatrail!

Hoi iedereen!

van 28 juni tot 09 september ga ik samen met mijn vriend naar Peru toe!
Wij willen rond 15 juli de incatrail lopen maar ik zit een beetje te zoeken wel site betrouwbaar is en daar kom ik niet helemaal uit!
Ook had ik een site gezien met binnenlandsevluchten in Peru maar die ben ik kwijt… :frowning: Weet iemand toevallig nog hoe deze heet?

En heeft iemand tips met organisaties, links… waar ik de incatrail mee kan lopen?
Dat redelijk goedkoop is?.. Want ik zag dat iemand voor 275dollar de incatrail had gelopen en ik wilde er bijna 1 boeken voor 500 euro!!

Alles is welkom! :hihi:

Misschien bedoel je de site van de luchthaven van Lima, www.lap.com.pe.
http://www.hostellima.nl/

Binnenlandse vluchten vind je ook op http://www.vuelosnacionales.pe, maar bedenk wel dat daar de Peruaanse prijzen genoemd worden (en LAN en Taca berekenen beduidend hogere tarieven voor buitenlanders). Star en LC Peru berekenen aan iedereen hetzelfde tarief.

Als je de LAN Airpass neemt in plaats van losse tickets, kom je wel goedkoper uit, ongeveer op de Peruaanse tarieven.

Toevallig heb ik net voor mijn website (zie link hieronder) een heel stel rondreizen naar Peru zitten invoeren. De meerprijs voor het lopen van de 4-daagse Incatrail is bij de meeste Nederlandse reisorganisaties zo rond de € 300. Meer dan dat hoeft het dus niet te kosten zou ik denken.

http://www.reisinfoperu.nl

Ik heb onlangs de inca jungle trail ( dag1: met busje vanuit Cusco naar 4200 meter hoogte, downhill mountainbiken, 2 dagen stappen en 4de dag tevoet met zonsopgang naar Machu Pichu in de namiddag terugreis Cuzco) geboekt bij MIJN BESTEMMING PERU.NL en dit voor 199 euro all in.

if you pay under US$420 for a 4 day group Inca Trail trek it is very unlikely that porter welfare is high on the company’s concerns. When you book with a company let them know that the treatment the porters receive is important to you. Porters need fare wages, decent meals and warm and dry accommodation.

Lees meer hier:
http://www.andeantravelweb.com/peru/treks/porter_welfare.html

Voor een goed georganiseerde Inca trail via een betrouwbare organisatie zie de website van Proyecto Peru. Proyecto Peru is een taalschool en vrijwilligersorganisatie in Cusco, maar je kunt er ook terecht voor de klassieke 4 daagse Inca trail.

De trail kost 1000 nuevos soles, omgerekend tegen de wisselkoers van vandaag 282 euro. Als je wilt boeken, stuur ons een mailtje met de precieze datum waarop je wilt lopen en een kopietje van je paspoort.

GrDonny
Proyecto Peru

Ik moet altijd wel lachen om die organisaties die op een forum zichzelf betrouwbaar noemen :slight_smile:

@ cecilia: Proyecto Peru is inderdaad een betrouwbare organisatie. Ik ben er zelf al jarenlang werkzaam dus ik kan het weten :slight_smile:

Proyecto Peru is een lokale organisatie en bestaat al sinds 2005. Wij leveren een prima service en letterlijk duizenden ex-studenten kunnen dat beamen. Ook onze accreditatie door het peruaanse ministerie van onderwijs is hier een bewijs van. Het is zeker wel aan te raden om een boeking te doen via een organisatie die niet opeens “kan verdwijnen” ofzo.

Je moet trouwens ook uitkijken met mensen te adviseren een duurdere tour te boeken. Geloof ajb niet alles wat je leest. Is gewoon een verkooptruc om een dure tour te verkopen… Je gelooft toch niet echt dat die tour duurder is omdat ze hun porters meer betalen toch?

Er zijn in Peru een aantal Nederlanders en Belgen, enz. heel serieus bezig. Ieder op zijn eigen wijs. Donny is er een van. Ik volg hem en Proyecto Peru al sinds 2005, zoals ik ook anderen volg. Ik zie geen reden om te twijfelen aan de waarheid van zijn uitingen op dit en andere forums.
http://www.hostellima.nl/

Op een forum komen berichten van een tour-operator alleen nooit zo neutraal en betrouwbaar over. :wink:

Sorry, ik dacht dat ik verwees naar een website met algemene info over het welzijn van de dragers, en dat veel goedkope operators daar lak aan hebben.
Veel consumenten willen altijd alleen maar het goedkoopste (met alles, ook met kleding en voedsel), zonder méér te weten over waarom het eigenlijk zo goedkoop ‘kan’.
Ik zeg niet dat alle goedkope tour operators slecht zijn en alle dure goed. Maar het kan geen kwaad om in ieder geval erbij stil te staan en vragen te stellen, of info te zoeken over wie wel goed omgaat met zijn dragers. In plaats van puur alleen maar voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten…

Alle porters die een Inca Trail lopen krijgen zowiezo een minimum salaris vastgesteld door het INC, zeg maar de Inca Trail en Machu Picchu eigenaar (staatsorgaan). Deze controle is ongelooflijk streng en daar kunnen de operators niet onderuit komen.

Porters krijgen niet slecht betaald, voor peruaanse begrippen krijgen ze een prima salaris. Uiteraard doet de fooi daar nog een schepje bovenop. Laat je niet van de wijs brengen door de gids als je samen met hem aan het eten bent in de avond, want deze kunnen goede verhalen vertellen over hoe slecht ze het hebben en hoe weinig ze betaald krijgen, dat is alleen maar om zo een betere fooi te krijgen, geloof me maar ik maak dit vrijwel elke reis al gedurende acht jaar mee. Sommige gidsen proberen zelf tot wel 15USD per wandelaar per drager af te trogelen om zo een betere fooi voor hemzelf en de gidsen te krijgen waardoor wandelaars soms met erg hoge extra kosten worden opgezadeld.

Niks tegen Proyecto Peru hoor, maar hebben jullie een Inca Trail vergunning om de officiele Inca Trail aan te bieden? Ik kan jullie echt niet terug vinden in de officiele operator lijst van 2012

Inderdaad is er controle vanuit het INC. Ben met je eens dat ze voor peruaanse begrippen echt niet te klagen hebben. Loop dus met een gerust hart deze prachtige trekking. Zoek een organisatie die een goede prijs biedt en waar je een goed gevoel bij hebt en geloof niet alles wat je leest op internet, er staat veel verouderde informatie en soms zelfs onzin.

@andre: Voor het aanbieden van de Inca Trail heb je geen vergunning nodig, dat is alleen voor de uitvoering (de operator). Proyecto Peru is uiteraard zelf geen operator, wij zijn een erkend onderwijsinstituut. Wij werken samen met een officiele operator van de Inca Trail waardoor wij de Inca trail tegen een gunstig tarief als service aan onze studenten kunnen aanbieden.

GrDonny
Proyecto Peru

In mijn zoektocht naar een goede en betrouwbare operator kwam ik uit op de volgende site:

Dit is een niet-commerciele website, waar voor mijn gevoel informatie zeer betrouwbaar en onafhankelijk wordt weergegeven.
Ook vind je er een lijst met goed gekwalificeerde operators, en operators die minder goed bekend staan of waar simpelweg nog te weinig bekend over is.

Het meest handig vond ik dat er een link is naar een website van de Peruaanse overheid, waar realtime beschikbaarheid van plaatsen op de Incatrail weergegeven wordt.

Beste en goedkoopste zijn twee dingen die vaak niet samen gaan.
(en duurste en beste ook lang niet altijd).

Let overigens op bij het vergelijken van prijzen.
Bij een aanbieder vond ik de volgende tekst:

These prices might look slightly higher than these from other agencies, but this is because we choose to already **include the official tourist taxes (I.G.V.) of **18%.

Als de goedkope prijs zonder tax is en er komt daarna nog 18% bovenop dan wordt het toch ineens een stukje duurder. (overigens de operator waar bovenstaande quote vandaan komt vraagt iets van usd 535 (prijs 2013), geen idee of het een goede operator is)
(