Incatrail in Peru goedkoper als je in december boekt

hallo iedereen
ik ben juist in peru en heb een fantastische incatrail achter de rug , no hoor ik hier van het kantoor waar ik boekte peruplanet , dat de incatrail voor volgend jaar weer zwaar gaat stijgen in prijs , nu kost hij 250 usd voor volgend jaar word 350 geschat daar al de vergunningen weer gaan stijgen in prijs !er is wel een regel dat wanneer je de trail voor eind december 2005 boekt voor januari , je de oude prijs van 250 betaald , reserveer je pas in januari voor januari dan kost deze reeds 350 usd , dus je spaart toch direct 100 usd door hem in december te boeken
www.peru-planet.net
er is wel een regel dat wanneer

Ik heb al eerder een post geschreven op dit forum over de hier ´aangeraden´ touroperator, PeruPlanet. Dit bureau heeft jongstleden november in ieder geval ruim 6 personen ernstig benadeeld tijdens de trail, overgoten met leugens en bovenal - zeer ernstig - de dragers zeer slecht behandeld. Tegen de beloftes in kregen deze dragers NIET hetzelfde voedsel als wij kregen, doch onze ´restjes´ en bovendien kregen ze NIET extra of extra goed betaald, ze kregen het schamele bedrag van 15 soles per dag, equivalent van nog geen 4 euro voor slavenarbeid.
Deze agency (samen met Puma travel, waarmee wordt samengewerkt) is een smet op het blazoen van de incatrail en alles wat ermee samenhangt. Wil je een verantwoorde en fijne incatrail lopen, boek dan zeker niet hier!

Het spijt me dit negatieve bericht te moeten plaatsen, maar de behandeling van de deelnemers en de dragers was dermate beneden alle peil dat ik me genoodzaakt voel iedereen voor deze agency te behouden. Tevens plaats ik ernstige vraagtekens bij de afzender van het bovenstaande positieve bericht.

:mad: STERKER NOG: BOVENGENOEMDE ´DIKKY´ IS EEN GROTE OPLICHTER. ´DIKKY´ IS BIJ MIJ BEKEND ONDER DE NAAM ´DIRK´, DE BELGISCHE EIGENAAR VAN PERUPLANET, DIE ZIJN REPUTATIE WIL OPPOETSEN MET VALSE BERICHTEN.

VOOR EEN BEWIJS VAN DEZE STELLIGE BESCHULDIGING, CHECK HET ENIGE ANDERE BERICHT VAN ´DIKKY´:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=5561

Is het niet toevallig dat ´Dikky´ op 28 juni 2004 (!) ook al in Cusco was, ook al een fantastische Incatrail heeft gelopen, precieze data van PeruPlanet kan geven, het e-mailadres van de eigenaar maar even doorgeeft en deze week dit alles wederom heeft gedaan en precieze informatie over prijzen en aanprijzingen kan geven?

Voor mij is dit wederom een bevestiging van de werkelijke schofterigheid van deze agency, die slechts op deze valse manier klanten kan winnen. Ik zou graag de forumbeheerder van wereldwijzer ook willen verzoeken tijdig dit soort berichten met aanprijzingen en websites grondig te onderzoeken. Op deze manier vindt er helaas namelijk een vervuiling van alle échte goede tips plaats!

wij hebben ook de incatrail gelopen en dit geboekt bij Peru Planet. Wij hebben dezelfde zeer negatieve ervaring als Anacondor. We sluiten ons dan ook volledig aan bij hun reactie en opmerkingen.

Via deze weg nog even: Dirk (oftewel Dikky), we hadden van een Belg in Bolivia een eerlijke persoon verwacht. Je vrouw Vicky heeft ons ook ondergedompeld in leugens. Jullie handelswijze gaat alle perken te buiten.

Bij deze dan ook een oproep aan iedereen om deze agency te mijden!!!

anacondor, zeer vervelend dat jullie het zo slecht getroffen hebben maar echt super fijn/sociaal/aardig om ons er voor te waarschuwen!!

wat ik me trouwens wel af vraag is of het nu wel of niet verstandig is om de inca trail van te voren te boeken?? de een zegt hoeft niet kna ter plekken maar hoor ook verhalen dat de regels zijn veranderd en dat het nu wel slim is om te boeken…

deze vraag houdt mij ook bezig Lotte! dus wie er meer van weet? ik ga in april naar euador en zal ws in mei in peru zijn… moet ik daar nu al voor gaan boeken…?

Zie aub mijn overige posts voor mijn (eerdere) meningen (en informatie) over dit onderwerp.

Ik wandelde de Incatrail rond november 2005, da’s inmiddels dus wel ruim 2 jaar geleden, dus mijn opinie kan inmiddels achterhaald zijn. Wel blijf ik van mening dat veel mensen gewoon maar wat roepen en anderen napraten. Destijds gold: je moét vooraf boeken, anders lukt het niet om de Incatrail te lopen. Dit bleek echter helemaal niet te kloppen. Dit is een verhaal dat bij hoog en laag wordt volgehouden door de plaatselijke agencies. Logisch natuurlijk. Jammer alleen dat ook veel reizigers elkaar hiermee bang maken en napraten, zodat het wellicht op een gegeven moment ook echt zo is dat iedereen vooruit geboekt heeft…

Ik zou het vooruit boeken laten afhangen van de tijd die je hebt. Als je een week in Cuzco zou willen wachten en/of eventueel de alternatieve Incatrails zou willen lopen, dan zou ik zelf niet vooruit boeken.

In ieder geval veel plezier gewenst!

Waar blijft de reactie van Dikky?

Hoe zit het met explore Peru?

Eind vorig jaar heb ik per email contact gehad met “Dirk” en het verbaaste me eigenlijk dat zijn reacties zo onprofessioneel waren. Alsof ik een vage kennis van hem was. Hier komt een reactie van hem nadat ik hem een vraag had gesteld:

Hallo !
is mijn info goed aangekomen ?

Groetjes
Dirk
Peru planet

Ik hoor het graag!!

Awel, ik heb alleen maar goede ervaringen met Peru Planet! Het is duidelijk dat sommigen niet goed op de hoogte zijn van wie of wat Peru Planet is. Het is dan wel een Peruaans - Belgisch reiskantoor, maar Dirk en Vicky zijn geen man en vrouw. En ze zijn wel degelijk eerlijk! Als je slechte ervaringen hebt, heb je het recht om anderen daarvoor te waarschuwen, maar je moet er niet over bezig blijven! Iedereen zal zelf wel beslissen!
Erover blijven doordrammen zegt al heel heel over jullie. Als je zo een reis maakt, dan moet je flexibel zijn en tegenslagen kunnen verwerken. Blijf anders thuis!
Dirk en Vicky, jullie doen dat echt wel goed hoor! Laat u niet doen door die paar mensen die jullie werk niet weten te waarderen. Ik vind het echt wel knap wat jullie presteren.
Besito,
Snuit

Is het toeval dat het vorige bericht is geschreven door een persoon uit België en dat die gisteren opeens lid is geworden???
Ik ben juist hardstikke blij dat het er op staat en mijn voorgevoelens werden bevestigd. Zo’n zwarte lijst is toch goed? Sorry hoor, maar onder het kunnen verwerken van tegenslagen valt niet het ondervoeden van porters. Dat MOET gemeld worden, is Lonely Planet al op de hoogte?

Begrijpend lezen is ook al niet uwe sterkste kant want je hebt duidelijk geen snars van mijn bericht begrepen. En dan zagen over iemand anders, da’s pas triestig.

Bedankt voor uw bevestiging.

@jazzygezellie

Zo zie je maar weer, het zijn intrinsiek onbetrouwbare personen.

Het lulligste vind ik, als enorm reisliefhebber, simpelweg dat dit soort personen en agencies als moderne kolonisten misbruik maken van de locale bevolking en van het goede vertrouwen van onwetende toeristen.

Heel goed idee om dit aan de Lonely Planet te melden, daar had ik nog niet aan gedacht (hoewel het goed zou kunnen dat 1 van de andere ruim 12 personen in onze groep destijds - waaronder enkele boze Amerikanen - dit al heeft gedaan)!

Jullie zagen maar verder. Ik heb toch het recht om te melden dat ik er wel goede ervaringen mee heb.

Hallo,

Wij hebben onze individuele reis ook laten samenstellen door Peru Planet. Wij vertrekken over ruim 2 maanden, maar ik heb er geen goed gevoel meer over. We hebben een aanbetaling gedaan, maar nu beweert deze Dirk dat we minder hebben overgemaakt dan wij in werkelijkheid hebben gedaan. Nadat ik een digitaal afschrift naar hem heb gestuurd heb ik niets meer gehoord (ook niet van de Nederlandse agent Fabian). Ook geen enkele reactie meer nav een mail met vragen die wij hebben gestuurd; geen bevestiging, helemaal niets.

Nu moeten wij binnenkort de hoofdsom van de reis betalen (>$3000,-) maar ik heb er geen goed gevoel bij.

Heeft iemand ervaringen met het Belgische kantoor in Cusco of met Peru Planet?

Vast bedankt voor reacties!

Zie persoonlijke mail! Ik reageer hier niet meer openlijk want anders beschuldigen ze mij er weer van dat ik Dirk zou zijn. Maar ik kan u verzekeren dat Peru Planet zeker de moeite waard is en zeker correct werkt. Fabian ken ik niet persoonlijk. Maar Peru Planet is zeker ok!

Oh ja, Peru Planet was in de tijd waarover anacondor en jazydinges spreken zelf nog geen officiele toeroperator, intussen wel. Dus, ik kan Peru Planet alleen maar blijven aanraden!

Beste lezers,

Snuit = Dirk van Peruplanet ==> niet boeken! Lees:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=358067#post358067