Ik ben dirk van peru planet niet!!! Houd op met uw leugens!!!
Ik weet niet wie wel of niet Dirk is, maar feit is wel dat wij een door Peru Planet prima georganiseerde reis hebben gemaakt in september / oktober.
Communicatie vooraf liet soms wat te wensen over, wat ook onze twijfel over Peru Planet aanwakkerde, maar alles (op een paar keer te laat opgehaald worden na) was perfect geregeld. Omdat we de reis zelf konden samenstellen hebben wij maximaal van Peru kunnen zien en genieten in 3,5 week, voor een prijs die je niet bij Nederlandse reisorganisaties zult vinden…
Grt. Roland
p.s. Wij hebben Dirk in het Hostal in Arequipa ontmoet; hele aardige gast. Voor zover wij het konden beoordelen maakte hij behoorlijk wat uren (hij begeleidde een groep Belgen) en zat hij 's avonds laat met zijn laptop in de receptie nog te werken. Misschien is dat een verklaring voor de soms gebrekkige communicatie??
Oef, ben blij dat er ook nog eens iets positiefs gezegd wordt door een ander over peru planet. Hopelijk gaat anacondor nu niet weer beginnen met mij zwart te maken of deze andere persoon er ook van verdenken dat die Dirk is. Fijn dat uw reis meegavallen is, Roland.
Hoi mensen,
Ik wil graag mijn ervaring delen met Peru Planet.
Wij hadden in september via het andere reizen de inca trail geboekt voor januari. We kwamen er later pas achter dat zij zaken doen met peru planet. We gingen er vanuit dat alles goed zat en we hadden keurig op tijd geboekt, meer dan drie maanden van te voren. Mijn vader besloot een maand later om ook mee te gaan en dat kon volgens Peru planet prima op dezelfde dag.
Een week voor de Inca Trail meldden wij ons in Cusco bij Peru planet, de medewerker van het reisbureau vertelde ons dat alles goed was en gaf ons het tijdstip van de briefing door. Een dag later werden we gebeld door Peru Planet, ja er was toch iets mis met onze permit voor de trail.
Er was een computerfout bij de organisatie die de permits regelt en nu hadden wij geen permit gekregen. Wij kregen ook te horen dat Peru planet al een maand op de hoogte was van deze fout, maar er dus blijkbaar niets mee heeft gedaan totdat wij langskwamen op het bureau in Cusco.
Helaas heeft een medewerker het niet meer voor elkaar gekregen om ons toch nog de inca trail te laten lopen. Wij waren behoorlijk teleurgesteld omdat mijn vader speciaal voor de inca trail naar Peru is gekomen.
Gelukkig vond Peru Planet het ook allemaal zeer vervelend en heeft ons een alternatieve trail aangeboden die we met z’n drieen zonder andere toeristen hebben gelopen. Ook kregen we twee diners en ons teveel betaalde geld terug. Ik moet zeggen dat ze het wel erg netjes hebben opgelost, al had ik wel het idee dat het kwam omdat wij onze trail hebben geboekt bij Het andere reizen en dat Peru planet die relatie met het Andere reizen niet wil verstoren. Bovendien waren de eigenaren op dat moment niet in Cusco en hebben wij ook nooit iets van hun gehoord, geen excuses of wat dan ook.
MIjn algemene indruk is wel dat Peru Planet een beetje zootje ongeregeld is, weinig communicatie tussen de medewerkers en bovendien hebben ze ook tegen ons gelogen over wat er nou fout is gegaan.
Maar goed al met al heeft de alternatieve trail wel het een en ander goedgemaakt! Maar ik zou deze organisatie toch niet zo snel aanraden.
Groetjes
Tjonge jonge, heeft ie het toch weer voor elkaar gekregen. Ik vind het echt lullig voor je. Die Dirk zou eens met een mattenklopper achterna gezeten moeten worden. Hij zit met zijn dikke billen gewoon thuis in Belgie. Wel super voor jullie dat het zo opgelost is. Dat is netjes. Alleen jammer dat je op dat moment een klap voor je kop krijgt van de teleurstelling. Dan heb je gelijk 500 graden koorts. Nou, ben blij dat jullie toch nog een trail hebben kunnen lopen. Zelf heb ik daar de Salkantaytrail gelopen. Prachtig landschap en natuur, maar absoluut Geeeeen aanrader, zooo zwaar. 4600 meter hoog, never again.
Nou, geniet van je foto’s!!
Jazzy
Dirk, Snuit, Dikkie, Peruplanet, wat val je toch weer door de mand. Sluikreclame maakte je kennelijk ook al Tripadvisor:
Dat is op zichzelf nog niet eens zo heel erg, maar de ervaring die jij mij bezorgde was ongeveer de slechtste en vervelendste in ruim een half jaar Zuid-Amerika. Ik meen dan ook dat jouw reisbureau een enorm slechte is, zonder respect voor de lokale bevolking, en dat iedereen die ook maar overweegt met jullie in zee te gaan, hiervoor toch in ieder geval gewaarschuwd moet worden.
Anacondor snapt het allemaal neit zo goed. Een beetje simpel mischien? IK BEN DIRK NIET!!! Als jij slechte ervaringen hebt, jammer, maar ik niet en ik mag ook mijn mening zeggen. Uw plaat blijft hangen. Houd op met mij te beschuldigen dat ik Dirk ben!
Ja natuurlijk vind je het fijn dat Rolands reis meegevallen is. Dat verbaast je hè? Je hoort elke dag namelijk wel het tegenovergestelde.
Weet je wat het is Snuit, met alle respect, het valt gewoon op dat je het reisbureau met je leven verdedigt. Wat kan jou het als gewone onafhankelijke reiziger (zoals je je voordoet) nou schelen dat mensen zulke dingen schrijven? Je bent toch niet met dat bedrijf getrouwd? Kijk, dat je het een keer meldt dat het goed bevallen is oké, maar daar ga je toch niet een jaar mee door? Als ik op een forum voor camera’s zit, en er staan allemaal negatieve beoordelingen, en ik heb goede ervaringen met die camera, dan meld ik dat één keer en daarna zoeken ze het toch lekker zelf uit? Ik hoef mijn brood er toch niet mee te verdienen? Als jij stopt met reageren en verdedigen hoor je mij ook niet meer. Maar dan moet je verder ook niet meer elders op komen dagen. Gewoon net als in de fabeltjeskrant oogjes dicht en snaveltjes toe. Bespaar jezelf de frustraties en wordt menselijk naar je personeel toe. That’s all.
Ik ben in juni geweest met Peru Planet voor een individuele reis in luxe hotels en alles is daar zeer goed verlopen. Alle vouchers lagen klaar in eerste hotel en de privé chauffeurs en gidsen waren altijd op de afgesproken uren daar.
Op het einde van de reis hebben we dan Dirk terug ontmoet in Cusco en hij heeft dan meegegaan naar de luchthaven om alle papieren te regelen want het is daar echt een hectische bedoening op die luchthaven in Cusco.
Ik heb in elk geval geen klagen gehad van de reis, alles was perfect georganiseerd. In het begin wel een beetje getwijfeld door de commentaren die ik hier gelezen had maar achteraf geen spijt gehad dat ik niet geluisterd heb naar die zeikerds die hier zitten!
MrVain, jammer dat je al die mensen die negatieve ervaringen met PeruPlanet hebben als “zeikerd” betiteld. Is niet voor niets dat er zelfs een internationale site is opgericht om te waarschuwen tegen deze mensen: http://www.peru-planet.info/
Sneue diskwalificatie van jezelf, dunkt mij.
Echt lullig inderdaad dat ik als zeikerd wordt bestempeld. Heb je mijn verhaal wel goed gelezen? Mr Vain? Dit was echt geen gezeur, want ik heb de Inca Trail niet kunnen lopen dankzij Dirk!
Ik zeg je hebt gewoon geluk gehad.
En ik vraag me andermaal af: heeft Dirk weer een nieuw pseudoniem aangenomen… (het zoveelste voorbeeld van iemand die opeens wel heel positief reageert met maar 1 post…)?
Dat zou heel goed kunnen Anacondor!
Ik ben ook nog niet eens zo heel negatief geweest, heb gewoon de situatie beschreven zoals ik het heb ervaren. Het blijkt wel dat wij echt niet de enigen zijn geweest die negatief zijn over Peru Planet, die internationale website maakt veel indruk! Ik hoop gewoon dat mensen zich goed informeren over organisaties en reviews lezen en dan mogen ze zelf een beslissing nemen.
Wees gerust, ik ben Dirk niet. Ik ben een nuchtere West Vlaming die geschrokken had van al de reacties hier op de site toen ik al mijn reis geboekt had bij Peru Planet en mij ongerust gemaakt heb voor niets, wat ook niet plezant is. Ik heb trouwens die Inca Trail niet gedaan, ben geen rugzaktoerist.
Ik spreek gewoon dat ik dit jaar een goeie reis heb gehad. Anacondor is hier op dit forum al negatieve commentaar aan het geven van in 2005, hij kan dus de evolutie van de zaken toch niet weten (denk toch dat hij geen 2de keer zouden boeken daar).
Ik heb trouwens 3 jaar geleden in India ook slecht gevaren door overboeking in hotel en in een ander totaal minderwaardig hotel gevlogen via VTB VAB reizen. Maar na 6 maanden praat ik daar gewoon niet meer over en laat ik dit achter mij liggen.
Je moet idd soms geluk hebben als je ergens gaat. Als je bvb in een restaurant gaat gaan eten en je het zeer goed vond en je 6 maanden later terug gaat, kan er al een andere kok in het fornuis staan en kan dit ook een tegenvallen.
Ik blijf in elk geval hopen dat mensen leren uit hun fouten.
Het is ondertussen een jaar verder dan dit laatste bericht. Hebben mensen ondertussen ervaring met Explore Peru waar inderdaad een Dirk werkt, en ook Fabian en Rosa.
Ik sta op het punt om mijn tours aan te betalen via Western Union en werd door de bank gewaarschuwd dat dit een heel onbetrouwbare manier van betalen is…
Door bovenstaande berichten en waarschuwing van de bank begin ik te twijfelen. Wie heeft ervaring met Explore Peru???
Ik kijk uit naar reacties!
Ik dacht dat deze post zou gaan over de inca trail… maar goed Explore Peru ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
Uiteraard zeggen banken dat Western Union (of MoneyGram) niet betrouwbaar zijn. Dat zeggen ze systematisch over hun concurrenten zodat ze zelf enorm hoge transfer fees kunnen vragen voor overboekingen naar het buitenland…
GrDonny
Nee, ik reageer op de onderste berichten over reisburootjes die de trail boeken omdat ik gewaarschuwd ben door Western Union zelf (geen concurrent) dat deze manier heel onveilig en onbetrouwbaar is. (dag later door andere medewerker nogmaals) Dan word je vanzelf wantrouwend over het reisburootje… En gezien de naam in deze lead al eerder viel…
Hallo
Zit in dezelfde situatie. Zou ook moeten betalen via Western Union (wat ons afgeraden werd) maar na het lezen van deze reacties begin ik toch te twijfelen. Is het mogelijk de Macchu Picchu te bezichtigen zonder op voorhand te boeken en zo niet, kent er iemand wel een goed agentschap?
Volgens mij kun je gewoon Macchu Picchu bezoeken zonder boeking. Ik weet het bijna zeker, omdat mijn vriendin door vertraging de Incatrail niet had gelopen en wel gewoon een entreekaartje kon kopen.