Nu vraag ik me af wat jullie het beste video camera vinden voor Backpackers?
Ik zit te denken om een Gopro Hero 2 HD of een Actionpro SD20f te kopen, deze zijn namelijk waterdicht, kunnen tegen vele schokken, zeeeeeeer mooie beeldkwaliteit en te bevestigen voor Raften, motorrijden, aan je auto etc.
Ik ken veel mensen die een go pro hebben. Op grond van hun ervaringen zou ik voor die camera gaan. Ik zou wel een los scherm kopen zodat je ziet wat je filmt.
DPReview is een goeie site vol info en reviews. Kijk hier bijvoorbeeld voor hun ervaringen met de GoPro.
Niet duur trouwens voor een camera die zoveel kan. Maar ik ben niet bekend met videocamera’s en de prijzen (iets meer met fotocamera’s) dus misschien dat ik het daarom vind meevallen.
Ja ik dacht ook wel van alle beeden en reviews dat ik zag dat de Gopro wel echt een goede camera is, weten jullie trouwens ook of er andere Goeie action camera’s zijn rond dezelfde prijs of lager, dat dezelfde dingen kan
Op websites die ik gebruik om fotocamera’s te vergelijken (DPReview en Photographyblog.com) staan nog geen reviews en ook nog geen kopjes ‘main rivals’. Dus daar heb je weinig aan.
Misschien kun je wel via Google wat meer reviews van gebruikers vinden; en via YouTube of andere kanalen resultaten van filmpjes bekijken die ermee gemaakt zijn.
Of stel je vraag even in een forum van DPReview, of een speciaal filmfanaten-forum.
Ik heb het idee dat er gewoon (nog) geen vergelijkbare camera is. Dat wil zeggen een camera met deze prijs/kwaliteit verhouding. De camera is super makkelijk in gebruik (aan zetten en richten) en makkelijk te bevestigen. Ik ken mensen die er mee filmen tijdens een bergexpeditie, maar ook mensen die er mee filmen tijdens het duiken (maar wel met een speciaal onderwaterhuis).
Ik ben momenteel ook voor een nieuwe kleine robuuste en waterdichte camera aan het kijken. Heb momenteel een Sony cybershot met onderwaterbehuizing, maar de electronica begint wat nukkig te doen. Heeft met veel raftbeurten waarschijnlijk teveel tikken gehad, en/of toch iets van vocht meegekregen.
Ik zit te denken om de Panasonic Lumix DMC FT4 te kopen, want deze heeft buiten de robuuste eigenschappen ook de fotokwaliteit die je van een Lumix mag verwachten. Ook de Pentax Optio WG-2 lijkt me ook wel wat, al staat me die optisch een beetje tegen
De Gopro heb ik ook bekeken, maar door het niet hebben van een scherm geen optie. Voordeel is wel dat de Gopro een behoorlijk stuk dieper onder water kan.
Overigens kun je met de (DIN) bevestiging, voor o.a. een statief, genoeg universele montagesetjes kopen in outdoor- en motorshops.
Maar de Camera’s van Sony en Panasonic zijn niet echt goed bestand tegen onderwater en actie opnames, ze zijn erg gevoelig.
De action camera’s van Gopro, actionpro, drift en contour zijn daar voor gemaakt, beste voor backpackers lijkt me
Bij de Gopro kan je idd een Lcd scherm kopen voor 80 euro en daar krijg je extra onderwater deurtjes bij, Gopro is volgens mij zowiezo goedkoper, plus montage setjes zitten er ook bij