Beste autoroute Istanbul-Cannakale/Troje

Hallo mede-reizigers,
wij vertrekken over een maandje voor 3 weken naar Turkije, rondreis, istanbul, troje, Pergamom, Efeze, Pammukale, Dalyan, Kas, Antalya.
Hebben er reuzeveel zin in!!
Slechts 1 grote vraag voor de start van de reis. We vliegen op Istanbul, vliegveld Sabiha Gokcen en gaan direct een hotel in om te acclimatiseren (kids van 3 en 5). De dag erna willen we naar Cannakale voor een bezoek aan Troje. Nu dubben we welke route we het beste kunnen nemen. Bovenlangs via Sillivri en Tekirdag - Gelibolu, oversteek per ferry - Cannakale.
Of onderlangs, oversteken ferry van Pendik naar Yalova en dan via Bursa en Bandirma naar cnakkale.
De laatste route lijkt het kortst maar we weten niet hoe we de ferry moeten reserveren, als we daar niet terecht kunnen dan moeten we heel erg omrijden. Wie oh wie heeft een tip. Via internet kom ik er niet uit!
ALVAST HEEL ERG BEDANKT!
Miranda

Hallo Miranda,
Ik heb deze route zelf een keer via Pendik-Yalova gedaan. Wij hebben ter plaatse onze tickets gekocht, dat was totaal geen probleem. De ferry’s gaan zeer regelmatig, dus waarschijnlijk hoef je ook niet zo lang te wachten. Wel zo lekker voor de kids :slight_smile:

Hallo Miranda,

Vanuit vliegveld Sabiha Gökçen kun je het beste de ferry vanuit Darica (DARICA - Darıca Belediyesi Resmi Web Sitesi) nemen voor de oversteek naar Yalova, het duurt slechts 45 minuten, vanuit Yalova kun je dan over land je route vervolgen.

De Ferry reserveren is voor zover ik kon achterhalen niet mogelijk, maar er vertrekken dagelijks meerdere boten en in het hoogseizoen zelfs om de haverklap, je staat gewoon in de rij om een kaartje te kopen en kunt met de eerstvolgende ferry mee.
Heb het zelf een paar jaar geleden gedaan en voor alle zekerheid nog nagevraagd bij m’n nicht. die woont in Istanbul en is goed op de hoogte.

Wens jullie een hele fijne vakantie!
Groetjes
Petra Mardikjan

De ferry bij Cannakale is geen probleem. langs de hele kust gaan er diverse ferry en je hoeft niets te reserveren. Alles wijst zichzelf, geen probleem.Hebben al diverse keren gedaan en vanaf verschillende plaatsen naar verschillende plaatsen aan de overkant. Het is vaak nog gezellig ook bij de ferry. Komen en gaan van mensen. veel plezier

Hallo allemaal,
wat fijn dat jullie me hebben kunnen geruststellen!!
Wij gaan gewoon zonder reservering op pad!
Volgende week zondag is het zover, we hebben er zin in.

Ik ga met een gerust gevoel op vakantie.

THANKS,
Miranda