Welke rondreis Turkije?

Wie kan mij vertellen wat de mooiste rondreis door Turkije zal worden?
Ik twijfel tussen twee :

Een vertrekt vanaf Istanbul en gaat eerst naar het westen [ Troje en Efese , daarna naar het zuiden [ Antalya ] en dan via Cappadocië en Ankara terug naar Istanbul.

De ander vertrekt vanuit Istanbul en gaat eerst naar het noord-oosten [ langs de zwarte zee ], dan naar het oosten, dan via Cappedocië en Ankara terug naar Istanbul.

Crealy : ik denk dat allebei de reizen mooi zullen zijn hoor.
De 1e : ik ben in Istanbul, Troje en Efese geweest. Ook ben ik in Cappadocie geweest, schitterend. Ankara ben ik nooit geweest omdat dat mij niet zo trekt. In Antalya kom ik heel vaak omdat mijn beste vrienden daar wonen :cheer:
Het noord-Oosten heb ik nooit bezocht dus daar kan ik geen oordeel over geven. Succes met het maken van je keuze en een heel fijne reis

Mij zou de 2de reis het meest trekken, maar dan meer omdat de 1ste veel bekende terreinen heeft…

Beide zijn zeker topreizen, dus… sterkte met kiezen

Heb je al een concreet idee van hoe je je gaat verplaatsen? En waar je zult verblijven?

Ik heb in 2008 februari-maart de volgende reis gemaakt:
Istanbul-Zonguldak-karabuk-ankara-kayseri-nevsehir- konya -antalya-efeze-izmir-bursa-istanbul.

Het was prachtig, verschrikkelijk veel historie gezien. Ik zou graag terug willen en alles nog een keer bekijken.

Als je iets wilt weten hoor ik het wel! Ik heb thuis ( zit nu in de VS ) een heel gedetailleerd fotoalbum met beschrijving thuisliggen.

Wat ik wel erg leuk vond om te doen is via bursa met de boot terug naar Istanbul. Dat was toch wel genieten met het mooie weer!

Hallo Eefje,

Bedankt voor je reactie.
We hebben nog geen concrete plannen, vandaar ook mijn vraag.
We weten wij dat wij georganiseerd willen reizen.
Hier hebben wij ervaring mee en dat bevalt ons goed.

Ik zou voor het noorden kiezen, ik kom liever veel Turken tegen dan veel toeristen. Heb je ook uitgebreide reisschema’s van die reizen, voor een meer gefundeerd antwoord?
Het mooiste zou overigens, denk ik, Cappedocie en Oost Turkije zijn.