Rondreis highlights Turkije +/_ 3wk juli 2016 Istanboel, Troje, Izmir, Efeze, Pamukkale, konya, Goreme, Ankara

Backpacken highlights Turkije
Zaterdag 9 juli tot en met zondag 31 juli 2016
Vliegen Amsterdam - Istanboel
Vliegen Ankara - Amsterdam

Op zoek naar een relaxte reisgenoot m/v die net als ik houdt van easy going rondreizen, mooie sites bekijken en lekker eten.

Rondreis met openbaar vervoer en/of binnenlandse vluchten. De route die ik globaal in gedachten heb is Amsterdam, Istanboel, Bursa, Canakkale/Troje, Bergama, Izmir, Selcuk/Ephesus/Efeze, Pamukkale, Antalya, Konya, Goreme, Ankara, Amsterdam.

Waarschijnlijk te veel dus voor drie weken… Istanboel, Troje, Efeze, Pamukkale en Ankara staan hoog op mijn Turkije lijst.

Dus ben je avontuurlijk en positief ingesteld, heb je humor en ben je een beetje sportief, laat dan snel een bericht achter!

O ja ik kom uit Utrecht.

Groet Glenn

Ondanks aanslagen besloten om toch te gaan. Beschik inmiddels over een retourticket Istanboel.
Dinsdag 12 juli Amsterdam – Istanboel
Donderdag 28 juli Istanboel – Amsterdam

Op zoek naar een relaxte reisgenoot m/v die houdt van easy going rondreizen, mooie sites bekijken en lekker eten.

Mocht je in bovenstaande periode in Turkije zijn, in de buurt van de plekken die ik wil bezoeken en het je ook nog leuk lijkt om samen iets te ondernemen, then drop me a line.

Het plan de campagne begint concrete vormen aan te nemen. Onderstaande planning gebruik ik als leidraad! Als het ergens gezellig is dan blijf ik langer op die plek. Vooral het laatste gedeelte vanaf Antalya ligt nog open. Het is maar net hoe het uitkomt en hoeveel tijd er nog over is.

Dinsdag 12/7 aankomst Istanboel ov-kaart plus opwaarderen 25 TRY
Woensdag 13/7 bezoek Blauwe Moskee, Hagia Sophia museum en grand bazaar
Donderdag 14/7 bezoek Topkapi Paleis en Bosporus cruise
Vrijdag 15/7 ferry van Yenikapi (Istanboel) naar Bandirma 2,5 uur 70 TRY daarna bus van Bandirma naar Canakkale 2,5 uur 25 TRY
Zaterdag 16/7 bezoek Troje daarna met bus van Canakkale naar Bergama 4,5 uur 30 TRY
Zondag 17/7 bezoek Pergamon
Maandag 18/7 bus van Bergama/Ayvalik naar Izmir 3 uur 20 TRY
Dinsdag 19/7 bus van Izmir naar Selcuk/Kusadasi 1 uur 20 TRY
Woensdag 20/7 bezoek Efeze best bewaarde Grieks/Romeinse stad uit de oudheid
Donderdag 21/7 met bus van Selcuk/Kusadasi naar Pamukkale/Denizli 4 uur 30 TRY
Vrijdag 22/7 bezoek terrassen van kalkhoudend water en de Romeinse stad Hierapolis
Zaterdag 23/7 met bus van Pamukkale/Denizli naar Antalya 3,5 45 TRY
Zondag 24/7 met bus van Antalya naar Konya 6/7.5 uur 45 TRY
Maandag 25/7 met trein van Konya naar Ankara 2 uur 30 TRY
Dinsdag 26/7 bezoek Anitkabir, het mausoleum van Atatürk
Woensdag 27/7 met trein van Ankara naar Istanboel 4 uur 70 TRY

€ 400 vliegticket retourtje Istanboel
420 TRY/€ 130 metro, ferry, bus trein
2000 TRY/€ 619 accommodatie en eten
500 TRY/€ 155 excursies/onvoorziene kosten