Rondreis & Strand

Ik weet 't, een beetje vroeg maar de voorpret is altijd zó leuk! We zijn al een beetje aan het kijken voor volgend jaar, we willen dan graag een keer iets anders dan anders maar toch graag naar Turkije. Nu hebben we in een aantal gidsen wat rondreizen van een week gezien met daaraan vast een week strandvakantie. Dit lijkt ons ontzettend leuk, een week van alles zien van het land en daarna een week luieren en relaxen. Zijn er mensen die ervaring hebben met zo’n soort reis? Welk gedeelte is het mooist om een rondreis te doen, wat zijn aan/afraders?

Ben benieuwd!

Groetjes, Diamond

hey diamond,

wat ben je weer creatief bezig met topics verzinnen!!! haha
ik zit er idd ook aan te denken om dit jaar rond te reizen door turkije! lijkt me echt super gaaf!!.. :lol:
ik ga dus eerst werken en wil dan als t allemaal meezit een maand ofzo gaan rondreizen door turkije. wat ik dus al heb gedaan is de kaart van turkije erbij pakken en kijken wel richting je op wilt. want turkije is zooo groot dat je wel moet weten wat je precies wilt zien. aangezien ik dus in alanya zit, wil ik waarschijnlijk de kust kant doen richting istanbul. dus alle badplaatsen zodat ik die alvast heb gehad!! haha… antalya, side, kemer, çesme (schijnt heel mooi te zijn) en natuurlijk ook de culturele steden zoals de stad waar t paard van troje staat. ik wil dan stoppen in instanbul om daar een week te blijven en daarna weer verder gaan langs de dode zee en dan naar beneden richting ankara en konya. en zo dan weer richting alanya!! mooie route of niet?! :stuck_out_tongue:
maar ik weet alleen nog niet hoe ik dit wil gaan doen want elke x met de bus is best duur en om alleen een auto te huren zie ik ook niet zo zitten!! dus dat moet ik nog gaan kijken, maar t plan is er iig wel!! xx

Ja goed he, ik had weer wat inspiratie :stuck_out_tongue:
Klinkt allemaal super, dat lijkt mij ook wel wat! Wil toch wel 's wat meer van het land zien. Ik denk dat wij kiezen voor een standaard tocht uit één van de gidsen, ben ook weer niet zo avontuurlijk…En daarna waarschijnlijk toch weer een weekje Alanya, maar dan aan het Ooststrand.

Groetjes, Diamond

heey Diamond!
Wij hebben ook wilde plannen over rondreizen in Turkije. Zoals je waarschijnlijk wel weet willen we (een vriendin en ik) eerst werken in Alanya en daarna proberen we als we weer terug moeten naar NL ( :frowning: ) terug te vliegen vanaf Istanbul. Maar het zijn allemaal nog wilde plannen, we zijn het nu allemaal even aan het uitzoeken hoe duur dat gaat worden enzo.
Wij willen ook langs de westkust, langs Efese (als ik het goed heb begrepen was deze stad ooit een wereldwonder) en zo door naar (misschien) Kütahya (iets meer in het midden van Turkije) hier wonen 2 vrienden van mij. En zo door naar Istanbul. Maar we moeten nog maar even zien hoeveel er uiteindelijk van door gaat, maar het lijkt ons in ieder geval super tof!
Diamond veel plezier met de voorpret :stuck_out_tongue: en succes met het kiezen van een route, hou ons op de hoogte :wink:

Groetjes Rieneke

Hé Rieneke, jullie plannen klinken ook goed! Als het allemaal doorgaat bij iedereen dan hebben we elkaar weer een heleboel te vertellen :smiley:

Groetjes, Diamond

ik heb het gedaan . het was een verasiings reis dus je wist niet in welk hotle je zat het was een 3 dagse rondreis en dan nog 5 dagen gewoon strand, maar het werd een 4daagse reis want we gingen ook naar antalya toe. maar het is leuk. zorg wel voor nederlandse reisleider want anders kan je niet goed dingen vragen of je moet goed duits kunnen ofzo. voor kleine kidneren is het niets maar vanaf 10 jaar kan het wel.

Noekiegirl, wat hebben jullie precies allemaal gedaan & gezien? Kun je de reis een beetje beschrijven? Wat zijn de voor & nadelen van zo’n reis? Bij welke touroperator hadden jullie geboekt en zat je in goede hotels? Ik wil wel graag vantevoren weten wat ik ga zien, kan ik me alvast een beetje voorbereiden en inlezen. En wij willen toch wel het liefst zeker zo’n vijfdaagse rondreis en daarna een week strand. Ben benieuwd naar je verhaal!

Groetjes, Diamond

het was een kennismakings reis
ik heb 2 dagen bij kemer gezeten
eerst gingen we van kemer een beetje rijden eerst naar antalya geloof ik en toen naar fethiye richting fethiye stopte we bij een kloof en een spookstad. ook reden we lang lytische rotsgraven. en we overnachten in fethiye.
dag twee gingen we van fethiye naar denizli is bij pamukkale we bezochte een typisch dorpje en een moskee en naturlijk pamukalle. dag 3 gingen we naar een tapijtenknopperij toe en rijden naar side. daar bleven we de rest van de 8 dagen. dag 4 gingen we naar antalya en daar gingen we naar een goudcentrum toe naar een waterval en naar een bazaar. toen weer terug naar side. waar we de volgende dag naar huis gingen.
we hebben de reis geboekt via kras stervakanties en de touroperator was birce tours. maar dat die reisleiders niet goed zijn is niks van waar want wij hadden een goede. maar het was in februari maart dus als je in het hoogseizoen het wil doen zal het vast wel anders zijn. maar het is de moeite waard. de hotels waren niet egt super
in kemre en side wel maar in fethiye en denizli niet maar dat was maar voor een nacht als je maar een bed hebt. als jullie nog meer vragen hebben vraag het maar hoor.

Klinkt leuk! Je hebt in korte tijd toch heel wat gezien. We hebben nu verschillende rondreizen bekeken, maar het moet er in ieder geval wel eentje zijn waar we aan het eind een week Alanya erachteraan kunnen plakken, dat we niet helemaal aan de andere kant zitten. Bij de meeste touroperators kom je dan wel ongeveer op hetzelfde uit.

Was dat jouw eerste keer naar Turkije toen?

Groetjes, Diamond

ja ik ben dit jaar pas geweest. maar hoe kom je dan van side naar alanya je kan denk ik wel met de dolmus gaan. met al je koffers. maar naders willen ze je vast er wel brengen

ik ben vergeten te vermelden dat we een erg luxe toruingcar hadden gewoon die je in nederland ook ziet. dus je word niet in zo’n oud busje gedumpt.

er zijn leke reizen te boeken via kras.nl
je zit dan in een luxe touringcar met kras stervakanties erop.
maar wie het wil doen reageer dan ff op dit forum want dan kan er misschien iemand tips geven

Ik wil dus ook rond gaan reizen. Eerst met een goedkope vlucht van corendon naar istanbul, dan een paar daagjes hotel, dan verder richting kusadasi, bodrum en marmaris en dan een beetje naar het noorden of zo. Ik dacht zelf dat met de bus heel goedkoop was, een vriend van me zei namelijk dat bijv. bodrum marmaris 10 euro kost voor een retourtje, maar net las ik iets van dat het duur is met de bus, heb je dan ook een idee wat betreft prijzen?

wendie

In de gids van de OAD staat een reis die ons wel aanspreekt. Een aantal dingen die in de reis zitten zijn Istanbul, Bursa, Troje, Pergamon, Kusadasi, Efeze en Pamukkale. Laatste overnachting in Antalya waarna we er nog een week strand in Alanya aan vast willen boeken.

Groetjes, Diamond

Klinkt goed!!

Moet je eerlijk zeggen dat de andere, met Ankara, Cappadocie ed me vaak meer aanspreekt!

Al heeft deze ook leuke plekken. Maar het merendeel ervan kun je ook bezoeken als je een keertje naar een andere plaats gaat. Pamukkale vanuit Icmeler(al kun je wat mij betreft die overslaan), Ephesus vanuit Kusadasi, zeker allebei een aanrader!

Het land in is vaak minder te doen, Cappadocie is vanuit Alanya(dichtsbij) 800 km! Was een 3 daagse excursie toen!

Ik zou je een rondreis zeker aanbevelen, maar zou ook kiezen voor die landinwaarts, daar je die omgeving dus minder snel bezoekt dan de kust langs.

En dan idd afzakken en een heerlijk weekje(12 daagjes?!? :smiley: ) bijkomen in Alanya, helemaal super

Groetjes
Annemiek

Het is inderdaad wel een erg toeristische route he…Daar twijfelen wij ook nog een beetje over. Gelukkig hebben we nog een hele tijd te gaan voordat we pas hoeven te boeken. Maar ja, je weet wat voor twijfelkonten we zijn, dus vandaar dat we maar vast begonnen zijn met kijken :lol:

Groetjes, Diamond

maar in de zomer is het erg druk bij toeristen dingen
ik ben ook naar pamukkale geweest er was er een grote parkeerplaats maar die was helemaal leeg en nog waren er veel mensen

Als het allemaal doorgaat dan willen we het het liefst ergens plannen rondom eind april begin mei. Dus niet pal in het hoogseizoen, is me ook veel te warm om dan vanalles te gaan bekijken. Ben al niet zo’n bezichtiger dus dit wordt m’n vuurdoop :stuck_out_tongue:

Groetjes, Diamond

ik denk dat het dan nog wle mee valt ook met de drukte. in de zomermaande is het vast drukker