Turkije wishlist

Wat staat er nog op jullie lijstje waar je absoluut nog eens een keer naartoe wilt in Turkije??

Excursie’s? Rondreizen? Badplaatsen of bepaalde hotels? Restaurants?

En waarom dan? En waarom is het er tot nu toe nog steeds niet van gekomen? Wanneer denk je dat je deze ‘wens’ kunt gaan vervullen?

En natuurlijk ook leuk om te weten… waar zou je nou absoluut NIET naartoe willen? En waarom dan niet…?

Deel je dromen met ons…

Mooi onderwerp…ff denken…

Istanbul,mijn 2 goede vriendinnen opzoeken in Taksim

Vraag 2;als ex-excursie reisleider?Antalya

Nooit meer;Pamukkale…als reisleider

Als laatste: Side.

Ik wil nog heeeeeeel graag een keer terug naar Istanbul… Heb mijn hart daar verloren, vond het zo’n geweldige stad!!!

Wow dat zijn een hoop vragen in een keer
nr. 1 mijn “zoon” en zijn familie weer bezoeken in Antalya, zo snel
mogelijk
nr. 2 rondreis Cappadocie, lijkt mij echt een andere wereld
waar je in terecht komt, staat al zo ontzettend lang op mijn
verlanglijst, hoop dit jaar
nr. 3 Nooit naar Alanya, trekt me werkelijk totaal niet

Mijn wens is om een keer naar istanbul te gaan. Het lijkt me een geweldige stad!!!
En wil dat sfeertje weer iedereen hetover heeft eens proeven!

Groet jac

Op mijn wensenlijstje staan nog:

Pamukkale: omdat iedereen zegt dat je er niet meer naartoe moet gaan, wil ik dit graag voor mezelf zien
Cappadocie: zou dolgraag een ballonvaart willen maken.
Nemrut Dagi: de berg van Turkije met zijn hoofden wil ik graag met zonsondergang een keer zien.
Istanbul: ik zou graag wat langere tijd willen verblijven om het paleis te bezichtigen, boottocht te maken en er uit te gaan
Kusadasi: na alle verhalen ben ik wel erg nieuwsgierig geworden

Maar het komt er telkens maar niet van. Als ik op vakantie ga, kies ik toch voor veilig en vertrouwd en tot op heden kan ik het niet over mn hart verkrijgen om naar Turkije te gaan en niet mijn vrienden te bezoeken…

Waar ik niet meer zo nodig naartoe hoef is Ankara. Dat was nou niet zo’n geslaagd tripje en ik vond de stad weinig bijzonders hebben.

Mijn wensenlijstje:
Is nog heeeeeeeeeel erg lang …

Cappadocie, Pamukkale, Nemrut Dagi, Konya, Harran, Sanliurfa, Karatepe, Van, Efeze en de Zwarte Zeekust lijkt me eigenlijk ook wel heel mooi.
Ik moet dus nog heel wat keren naar Turkije he? Maar daar heb ik niet echt een hekel aan. Ik hoop in ieder geval Konya van mijn lijstje weg te kunnen strepen dit jaar. De sneeuw/mist zal ons in het voorjaar in ieder geval niet tegenhouden.

Waar wil ik niet meer heen?
Als ik iets zou moeten noemen zou het Kemer zijn. Een mooie omgeving maar ik vond het plaatsje op zich niet zo gezellig.

Ik zou heel graag een keer naar Cappadocie willen,Pamukkale ook wel al hoor ik van verschillende mensen dat dat tegen valt.En in Kusadasi wil ik nog een keer de berg op waar het beeld van Ataturk staat.
Alanya hoeft voor mij niet meer,vind ik niet zo veel aan.

Mijn grootste wens is ook ooit toch een keer Istanbul te mogen bezoeken en dat gaat ook echt nog weleens gebeuren. Met name voor al de bezienswaardigheden, maar ook om eens heerlijk te shoppen, want dat schijnt daar goed te kunnen.

Al die andere bezienswaardigheden die hier al genoemd zijn lijken mij ook de moeite waard, ware het niet, dat ik beslist de bergen niet in durf, dus zal er niet veel overblijven voor mij om te bezoeken. :tssk:

Waar ik niet naar toe zou willen?
Ik ben nog lang niet overal geweest, dus zou het nu niet weten en waar ik wel ben geweest, Alanya, Kusadasi, Gumbet, Bodrum en Turgutreis, is mij alle goed bevallen.

tja waar ik nog wel eens heen zou willen even denken…
Kusadasi, daar wil ik nog wel eens heen.
Gumbet, ben er vluchtig doorheen gereden met de bus naar de hamam, maar dat gaat bij leven en welzijn dit jaar in augustus gebeuren.
Ook de zwarte zee kust lijkt me mooi.

Waar ik niet heen wil is Istanbul, ik ben een cultuurbarbaar en paleizen, ect bezichtigen is aan mij niet besteed, ook ben ik geen stad type (ik woon er wel maar van mij mogen ze het afsteken en af laten drijven.

Excursie naar Dalyan, en de koningsgraven heb ik al gedaan, op zich leuk maar zeer vermoeiend om vanaf Bodrum met de bus daarheen te gaan. En daar komt de cultuurbarbaar weer, zo bijzonder vond ik het niet. Dus Efeze, pammukale ect ik begin er niet aan.

Wij hebben eigenlijk ons hart verloren in Alanya, we zijn er dan ook al 5x geweest.
Side vind ik niet leuk…het centrum niet en de bevolking niet, maar dat is mijn ervaring
Marmaris ga ik echt nooit meer naar toe, ik krijg het daar gewoon benauwd van de opdringerige sfeer, en in het voorseizoen heb je daar altijd een koude zeewind.

Oh wenslijst…jemmig die is lang!!!

Zwarte Zee gebied, om ‘echte Hamsis’ te eten…
Istanbul, juist om alle cultuur te zien, te beleven…ALLES er te zien, dus een maand of zes :lol:
Naar de andere kust, geheel de toeristische hoek uit…
Ankara…
Nog een keer naar Cappadocië(zooo machtig imposant en mooi!)

nou en dit is het begin…
En dan natuurlijk elk jaar ff heen,…dat ook

Een rondreis staat al heel lang in m’n verlanglijstje Cappadocie, Pamukkale Efese en dan ben ik bij het plaatjes zoeken voor de Raadfoto nog heel veel andere interessante plaatsen tegen gekomen, wij zouden ons daar heel goed een maand of 2 kunnen vermaken, maar dan wel in het voorjaar of najaar.

Het komt er maar niet van omdat we nu nog veel en lang de caravan door Europa sleuren. Naar en door Turkije vind ik dat geen doen. Zal dit jaar ook wel niet gaan gebeuren omdat we al andere plannen hebben.

Maar als er een leuke aanbieding op m’n pad komt en we even tijd hebben ga ik zeker nog een weekje met m’n hubs naar Istanbul, ben daar met m’n dochter geweest en wil best nog wel eens terug.

Ik wil heel graag nog naar Cappadocie.
Er is tot nu toe nooit van gekomen. Ben jaren naar Turkije ( Alanya ) geweest ivm familiebezoek.
Door omstandigheden ben ik toen 3 jaar niet geweest.
Vorig jaar zomer echt gedaan wat ik toen wilde doen, alle bekenden weer opzoeken, Damlasgrot, Side, Aspendos , watervallen van Antalya bezocht, Turkse avond, Rode Toren, de Burcht…zeg maar alle schade inhalen van de jaren daarvoor.
In Januari was de vakantie te kort en over 5 weken is de vakantie helaas ook weer te kort voor een 3 daags bezoek aan Cappadocie.
Misschien volgend jaar.

En waarom ? Cappadocie lijkt me gewoon Geweldig !
Gezien in de serie Asmali Konak en sinsdien staat het op ons verlanglijstje.

:dag:

Cappedocie in de winter, met sneeuw, wil ik graag meemaken.