Bernd zoekt reisgenoot

Op 7 oktober 2016 vertrek ik naar Mainz om op 11 oktober vanaf Frankfurt naar Bangkok te vliegen. Ik vlieg 18 december weer terug. In de tussentijd wil ik Thailand, Myanmar, Laos en eventueel Vietnam bezoeken. De reisgenote met wie ik zou gaan is plots verhinderd. Ik ben 34 jaar getrouwd en zeker niet op zoek naar een nieuwe relatie. Met mijn vrouw heb ik vele reizen gemaakt waarvan de spectaculairste: half jaar Australie in winter 2003/2004 Tasmanie in daar gekochte en verkochte camper, half jaar Nieuw Zeeland (2004/2005)in aldaar gekocht en verkochte camper. We kregen de smaak te pakken. Ik renoveerde een grote Mercedes Bus met garage en sinds zomer 2006 woonden we daarin en overwinterden met een tyrektocht in Spanje, Portugal (2006/2007) met onze kat. In 2007/2008 overwinterden we met een trektocht door Marokko. In 2008 was ons huis verkocht en waren we vrij. We reisden naar het Oosten, Turkije, Syrie, Jordanie, Egypte, Sudan, Ethiopie, Kenia, Uganda, Tanzania, Zambia, Malawi, Zuid Afrika, Botswana en Namibie. In Botwana registreerden we onze camper en in Zuid Afrika verkochten we deze. In april 2012 kwamen we terug in NL en wilden in september 2012 door naar de VS maar het visum is geweigerd. Te vaak uit NL weg, geen kinderen, geen huis. Dus een immigratiegevaar. We kochten in Nederland een MB 814 4x4 om te verschepen naar Zuid Amerika. Maar er was een procedure nodig om de overlander goed afgeleverd te krijgen. In onze ander camper een MB 609 overwinterden we in Italie waar een kat ons adopteerde. Door de procedure waren we aan NL gebonden en kochten een huis. En er kwam een tweede kat. We zijn het eerste kwartaal naar Zuid Amerika gevlogen en hebben drie maanden gereisd, waaronder Equador, Galapagos, Peru, Chili, Argentinie en Antartica. Mijn vrouw heeft geen zin meer in reizen. Ik wel. Dus hebben we afgesproken dat ik vooralsnog voor maximaal drie maanden op pad kan.
Ik ben dus een zeer ervaren reiziger, van alle markten thuis maar wil graag wat gezelschap. Man of vrouw maakt niet uit mits financieel zelfstandig, flexibel, stressbestendig (reizen is geen vakantie) en sportief. Ik ben geen uitgaanstype. Bericht naar vrouwen: ik ben NIET op zoek naar een nieuwe relatie.

Hoi Bernie, welkom op Wereldwijzer! Je kunt het beste een oproep plaatsen in ons Reisgenoten forum.