Benodigde documenten emigratie

Hallo iedereen,

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen vertrek ik naar Mexico, Cancun om precies te zijn. Zaterdag is het zover.

Zit echter nog met iets waar ik maar geen afdoende antwoord op krijg. Welke NEDERLANDSE officiele documenten zijn er nodig om je permanent in Mexico te kunnen vestigen. Ik doel dan op geboorteakte, bewijzen van uitschrijving e.d. Moeten deze ook vertaald worden? Zo ja waar zou ik dit kunnen doen, misschien weet iemand een beedigd vertaler in of rond Cancun? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Bij voorbaat dank.

Groetjes,
Joost [EMAIL=“joostmeer@hotmail.com”]joostmeer@hotmail.com

Hallo,

Je Nederlandse documenten moeten gelegaliseerd zijn, maw moeten een apostille hebben. Die moet je in Nederland laten plaatsen.

De documenten laten vertalen kan je het best in Mexico doen, kwestie van zeker te zijn dat de vertaler door Mexico erkend wordt.

In het begin heb je een verblijf van 3 of max. 6 maand als toerist. Je moet naar het plaatselijk kantoor van het Instituto Nacional de Migración waar ze je een lijst met de vereiste documenten zullen overmaken (je wil een FM3). Indien je iets mist, kan je dat door familie of vrienden laten nasturen.

Ik denk dat je het belangrijkste meehebt zoals geboorteakte, een geldig paspoort, diploma’s, …

Hoe zit het met je financiën? Je kan gerust je geld bij een Nederlandse bank houden maar je moet het kunnen beheren vanuit Mexico…dus internetbankieren aanshaffen en visa of maestro kaart meenemen. Ga langs in het bankkantoor, vertel ze je plannen, wissel emails uit…

Succes!!!