Nederland verlaten

Hey, (ben net nieuw op dit fora Nederlander 22 jaar oud)

Over 70 dagen ga ik mijn schoonheid ontmoeten, in Puebla.
Mijn vliegticket is tot 14 juli om terug te keren naar Nederland.
Maar mijn gevoel zegt dat ik daar wil blijven.

Stel ik wil daar blijven wat moet ik daarvoor meenemen als ik van
hier naar daar gaan (op kleding na :P)

Bij voorbaat dank.

:vak02: cant wait/puede esperar

Lees eens misschien een keertje er is al zoveel over geschreven wat je allemaal moet laten zien en meenemen vanuit holland.
Mocht je er dan nog niet uit komen wil ik je best wel helpen maar nogmaals ik en andere hebben er al zoveel over geschreven.
En inderdaad 1.5 maand is veeeeeeel te kort :slight_smile:

Leuk,zit nu zelf al een tijd in Mexico City,mijn vriendin komt uit Puebla en we gaan af en toe de weekenden naar Puebla.Persoonlijk vind ik het een geweldige stad.

Heel veel plezier en geluk in Puebla en mocht er iets zijn Mexico City is niet zo ver weg plaats je gewoon even een berichtje.

Neem vooral een geldig paspoort mee dat minstens een jaar of meer geldig is. En natuurlijk een wereld pinpas om te pinnen. Verken eerst eens de boel en beslis daarna of je wil blijven. Je toeristen verblijfsvergunning (dat is die groene kaart die je moet invullen in het vliegtuig) geeft je recht op 30 dagen verblijf. In die 30 dagen kun je naar het dichts bijzijnde INM kantoor om een toeristen verlenging aan te vragen en een aanvraag te doen op basis van extension of toeristen verblijfsvergunning, dat is meestal snel afgehandeld en hiervoor heb je de volgende zaken nodig: geldig passpoort of reisdocumenten, geldig formulier toeristen verblijfsvergunning, bewijs dat je voldoende financiele middelen hebt (neem een bankafschrift mee), en betaling van de léges (betaling moet je op een bank doen en de copy van betaling laat je 3 x kopieren in een kopieer winkeltje “papelaria”), zie ook INM prolongatie. Je krijgt dan een toeristen verblijfsvergunning van 6 maanden (180 dagen). Check ook de immigratie dienst voor vertrek en kijk wat voor jouw van toepassing is: INM en toerist in Mexico.

Het is momenteel een moeilijke tijd om werk te vinden, maar als dat je bedoeling is neem al je certificaten en diplomas mee en natuurlijk van de nodige vertaling in het spaans en met appostilles voorzien. Zorg ook voor geauthenticeerde en erkende diplomas en doe dat al in Nederland, je kunt dat doen bij IB-Groep. Wil je trouwen in Mexico? Neem geboortebewijs, inschrijving bij de burgerbevolking en de nodige vertalingen reeds mee. Check ook weer de INM website voor meer informatie: INM en ik wil trouwen in Mexico.

Let wel als je beslist om te blijven dat je retour ticket vervalt. Als je weer terug wilt later, moet je een nieuw (retour) ticket kopen en je bent duur uit momenteel. Een retourtje Amsterdam kost al gauw rond een 19.000 pesos en plus dat is ongeveer 1100 euro. (laatste en goedkoopste prijs januari 2009 Aeromexico - KLM)

Veel plezier met je verblijf alvast gewenst.

Hey superveel bedankt voor je reactie,
ik ben inmiddels in Puebla al 2 week en het verloop gaat echter prima, druk de taal
en de cultuur aan het leren. Het is hier uit mijn eigen ervaring zeer mooi en ben blij
dat ik hier eenmaal beland ben.

Ik heb een visum gekregen bij Mexico City Airport, van 180 dagen ipv 30. Dus dat zit
wel goed. Tot zover. Daarnaast is mijn vraag ik ben een essentieel ding vergeten te
regelen in Nederland dat is namelijk een geboortebewijs, inschrijving bij de burgerbevolking.
Kan ik deze ook vanuit Mexico opvragen of gaat dit echter nog een probleem worden.

Zoja is het dan verstandig om deze zo spoedig mogelijk aan te vragen en waar?

Bij voorbaat dank.

I love Mexico het is hier echt geweldig

(misschien even leuk maar wij 2 dus nadat ik geland was en op weg naar haar huis in de bus)

http://94.100.114.109/598750001-598800000/598776601-598776700/598776677_5_fkMV.jpeg

Geboorteregister kun je niet in Mexico aanvragen, alleen in je geboortegemeente.
Ik heb het alleen bij het trouwen nodig gehad, maar anderen ook bij de aanvraag van de FM3. Dit moet een internationaal geboorteregister zijn en moet je laten appostilleren. Zo ook met diploma’s, liefst in het spaans proberen te verkrijgen of anders in het Engels daar en appostilleren. Want in Mexico zul je waarschijnlijk geen officiele vertalers vinden van Nederlands naar het Spaans. Van Engels naar Spaans echter wel. Inschrijving bij burgerbevolking is niet nodig bij mij weten. Je woont immers nu in Mexico dus je kan dan immers binnen enkele maanden je in NL uitschrijven.
Beste is betreft de papieren z.s.m. te (laten) doen om zo niet de kans te hebben om het land uit te moeten omdat je dit mist en je niet genoeg tijd hebt om dit te regelen. Per post duurt het meestal zo’n 3 weken voor het aankomt, maar kans bestaat ook dat het niet aankomt. Dus via fedex of iets dergelijks is de beste manier om het te laten sturen. Kost wat meer, maar ben je ook zeker dat het aankomt.

Kan je ook via officiele instantie zoals Jeugdzorg dit in Nederland
voor je laten regelen dat je het via post krijgt, heb niet erg veel
zin om zo`n eind terug te vliegen namelijk.

Of zijn er nog andere mogelijkheden om dit te regelen?

Want ik begrijp je uitleg niet voor 100%. Bedankt in ieder geval.

Durf ik niet te zeggen, ik heb het mijn ouders laten doen. Zij hebben het ook meegenomen enkele dagen voor we gingen trouwen. Maar wellicht een mailtje/belletje naar zo’n instantie kan je vraag oplossen.
Het probleem zit met name in dat het vertaald en geappostilleerd moet zijn bij de rechtbank. Een simpele/normale versie van je diploma’s en geboorteregister accepteren ze namelijk niet bij de de INM wanneer je je FM3 aanvraagt.

Wat voor papieren heb je nodig als je wilt trouwen in Mexico?
Hierbij het internationaal geboortebewijs en het bewijs van
Nederlanderschap, en hoe worden deze vestrekt mocht deze
in het engels vanuit Nederland worden vestrekt moet ik ze hier laten
vertalen? Hoeveel zal dat ongeveer bedragen (liefst in pesos)?

Stelt je hebt een schuld bij IBG of een andere instantie of je bent
bijvoorbeeld ziek, naar wat kijkt men wat voor ziektes en wat voor
schulden of zijn ze hier vrij lax in? Ik beschrijf maar zoveel mogelijk
situaties om niet voor verassingen te staan en hoop dan alles al
opgelost te hebben mocht ik hinder ondervinden.

Ik wil graag alle mogelijk scenarios die het mogelijk kunnen voorkomen om
te kunnen trouwen voorkomen. Heel erg bedankt.

Nederlander in Puebla :slight_smile:

Hi Clix,

Leuk dat je grote stap naar Mexico hebt gemaakt. Mijn vriendin komt ook uit Puebla en door omstandigheden moeten we op dit moment een langeafstandrelatie onderhouden. Ze is zojuist een maandje in NL geweest en komt weer terug naar NL over een tijdje, maar we gaan beide naar Mexico volgende jaar januari. Ben daarom ook erg benieuwd naar je ervaringen daar en hoe je met zaken als werk, wonen en integreren (:smile:) omgaat.

Heel veel plezier nog de komende tijd!

Mijn internationaal geboorteregister (en gepostilleerd) was al in het Spaans vertaald. Dit stond er al in verschillende talen erop waaronder dus spaans, je moet waarschijnlijk wel de notaris op wijzen dat het er in het Spaans bij staat. Dit is genoeg. Als deze dit niet accepteert, dan naar een andere gaan. Een vertaling door een vertaler is zeker niet nodig en zou zonde van het geld zijn.

Naar schulden kijken ze niet. Wel moet je je op ziektes laten testen enkele dagen of paar weken voor het huwelijk. Ik denk dat het geen reden is om niet te kunnen trouwen, maar meer dat je partner weet of en wat voor ziektes je hebt. Verder moet je van te voren aangeven of je onder voorwaarden trouwt of niet. Ook bij de migratiedienst moet je een toestemming aanvragen om met een Mexicaan te mogen trouwen. (En na het trouwen moet je dit ook nog eens bevestigen dacht ik)

Weet iemand ook wat de kosten zijn voor een civile trouwerij? (Burgerlijke
stand trouwerij is dat toch in normaal Nederlands?)