Zwanger en niet getrouwd en nu??

Halloo Nederlandse mexicaantjes in mexico,

Ik zit met een probleempje, heb fm3 maar werk op dit moment niet meer, die loopt ook in februari 2010 weer af. Nu ben ik dus 3.5 maand zwanger. en in april 2010 ben ik uitgerekend.

De grote vraag is… Wat doe ik om in mexico te kunnen blijven wonen met mijn vriend en de aankomende baby… welke papieren regel ik om daar te kunnen blijven wonen, want op zn minst wil ik een half jaar bij de baby blijven voordat ik weer aan het werk ga??? Is trouwen dan de makkelijkste oplossing, want dat stond zo en zo al in de planning?

veel liefs Joyce

Het makkelijkste is als economische afhankelijke.

Dat kan volgens mij ook als vriendin, hoeft niet perse getrouwd te zijn.

Waar ik wel nog naar zou kijken is de wetten om je kindje geregistreerd te krijgen met je vriend als zijn vader.

Ik weet dat in Nederland je dat moet doen voor je 3 maanden zwanger bent (als je niet getrouwd bent), maar ik weet niet hoe dat zit in Mexico.

Heel erg bedankt voor je antwoord :smiley: als economische afhankelijke mag je wel in mexico blijven dan? en welke papieren heb je dan daar voor nodig…
en waar in nederland moet je een buitenlandse vader dan aanmelden?

heel erg bedankt trouwens
liefs joyce

Ik weet dat het kan om dit visum aan te vragen vanuit Nederland… maar jij bent al in Mexico.

ik zou eens gaan kijken op de site van de immigration. Ik heb het webadres niet meer, maar je vriend zou moeten weten hoe het precies heet.

Als het goed is staat er daar vrij veel informatie op.

Ik kom als economisch afhankelijke van mijn man naar Mexico. Ik mag een baan zoeken en zodra ik die vind zal kan ik mijn status veranderen.

Voor het registeren van je kindje denk ik niet dat je je veel zorgen hoeft te maken. Je woont in Mexico dus gelden de Mexicaanse regels. Eventueel kan je altijd contact opnemen met de Nederlandse Ambassade.

Nog gefeliciteerd trouwens!

Hier heb je een hele waslijst met Consultanten en Ambasades van Mexico:

http://www.wereldreis.net/tips/mx-ambassades.html

En van harte :wink:

ow oke… is dan niet zo ingewikkeld dan? haha al weet je het maar nooit
hier in mexico, het makkelijkste kan het moeilijkste worden zo af en toe :wink:
Maar goed ik ben weer een beetje meer gerust gesteld…

Weet een van jullie misschien ook, waar je je aanmeld zodat je uitnodigingsmails krijgt van het nederlandse consulaat met koninginnedag etc. moet je dr dan naar toe, of hebben die een speciale internetsite, want zie eigenlijk alleen maar emailadressen?

bedankt voor jullie felicitaties :smiley:

waar zitten jullie zelf in mexico?

liefs Joycesmkiek

Ik zelf woon in Puebla en dringend op zoek naar werk over 3 week ben ik getrouwd als alles goed mag gaan.

Ik zou het zelf niet weten sorry, maar weet iemand misschien of je ook een visum kan krijgen via je kind? Ik heb een half NL half Mexicaans zoontje, nu is hij alleen nog Nederlander maar ik wil hem hier laten registreren. Kan ik dan ook een visum krijgen als mijn zoontje ook de Mexicaanse nationaliteit heeft?

heey,
Nou in alle informatie die ik heb gevonden (er valt zeeer weinig te vinden) is dat de vader op de geboorteakte moet staan, als je die in het nederlands hebt kun je hem laten vertalen.

Staat ie nou niet op de geboorteakte, kun je hem altijd nog laten registreren op zijn naam. Als de vader niet meer in beeld is, kun je daar
geloof ik trouwen en de nieuwe man kan het kind “adopteren” ook zeg maar geboorte aangeven zodat hij ervoor tekend. Op die manier mag jij in het land blijven en je kind, probeer nog uit te zoeken hoe het werkt om als moeder van half mexicaanse kind papieren te krijgen om in mexico te kunnen blijven, maar daar is natuurlijk ook weer moeilijk wat over te vinden :S

Dat is wat ik ervan begrepen heb tenminste, ik hoop dat je er wat aan hebt… waar woon je trouwens in mexico of waar ga je wonen?
Misschien áls een van ons eindelijk weet hoe het moet kunnen we elkaar wel op weg helpen

succes

liefs Joyce

Bedankt voor je informatie! Mijn zoontje is erkend in Nederland door mijn vriend, dus dat document hebben we wel. We zijn trouwens niet getrouwd en op korte termijn ook nog niet van plan. Ik ben nu in Mexico DF met toeristenvisum. Er is helaas inderdaad weinig informatie over dit onderwerp te vinden. Zodra ik ook wat meer weet laat ik je het weten!

Maar jou vriend is wel mexicaans dan? ik bedoel de biologische vader van je kind, want dat moet dan zeker geen probleem zijn.
ik weet niet of jij daar ook wil gaan werken? zo ja, krijg je op die manier
je werkvergunning. zo nee dan kun je FM2 aanvragen en zeggen dat je vriend je financieel onderhoud. Dat is waarschijnlijk wat ik ook ga doen…

Er moet toch een makkelijkere uitweg zijn of niet ?? :S vind t maar een gedoe niet dan?

Beste Dames,

Als jullie nu toch in Mexico zijn waarom loop je dan niet even bij de INM, inmigratiedienst, binnen ? Daar krijg je alle informatie uit de eerste hand lijkt mij. Om dit via Internet uit te zoeken lijkt mij onbegonnen werk. Bovendien worden de criteria voor elke persoon en in elke stad verschillend geinterpreteerd door de INM.

Joep