Ben jij door je relatie veranderd?

Volgens mij zegt de titel al genoeg, hoef ik het verder niet uit te leggen :wink:

Leuk onderwerp! Volgens mij ben ik best wat veranderd door mijn relatie, vooral in positieve zin dan. Zo ben ik een stuk zelfverzekerder en volwassener door geworden. Daarnaast ben ik wat rustiger geworden. Wat ook leuk is aan mijn relatie is dat we nu echt toekomstplannen maken. Wat we bijvoorbeeld willen over 1 jaar of 2 jaar. Is echt zo leuk om daar samen met mijn askim over te praten en dezelfde ideeen te hebben.

Merian

En jijzelf Mutlu? :wink:

Ik in elk geval wel! Bij mijn ex vriendjes was ik heel ongeduldig, alles moest meteen gebeuren, en als ze niet deden wat ik wilde was het gegarandeerd knallende ruzie, vaak met de breuk tot gevolg!

Op dit vlak heb ik een ommekeer van 180 graden gemaakt … sinds mijn huidige relatie ben ik veel geduldiger. Ik begrijp dat ook ik water bij de wijn moet doen, wat ik voorheen bij mijn ex vriendjes NOOIT gedaan zou hebben, hiervoor was ik vƩƩl te trots en zelfs egoĆÆstisch (zelfkennis , haha) !

Ik ben blij dat ik nu ook dingen kan relativeren, en dat ik nu besef dat een relatie geven en nemen is… een relatie op afstand is dan ook niet evident, en geduld is echt wel noodzakelijk!

Ik ben , volgens mij, op vlak van relaties nu een veel aangenamer persoon geworden, en ik begrijp nu niet dat mijn ex-vriendjes het toen volhielden met mij, want ik was een echte b*tch :D!

Dit ben ik nu GELUKKIG niet meer!! Integendeel!! Ik moet zelfs zien dat ik ook niet tƩveel begin te geven, want dan komt het enkel van mijn kant, en dit is dan ook weer niet goed!
Maar momenteel zit er een mooi evenwicht in onze relatie, en daar ben ik blij om!!!

hahaha fieeh :stuck_out_tongue:
**
ik ben net als merian zelfverzekerder geworden, maar meer als het gaat om mijn relatie, dus of dat aan de relatie ligt of aan mij, daar ben ik nog niet achter. Want zelfverzekerd ben ik op andere vlakken altijd wel geweest (de laatste 15jaar)
**
En aan de ene kant ben ik rustiger geworden, komt door het zeker zijn van b, maar aan de andere kant maak ik me veel meer zorgen. Op het vlak, ga ik het financieel redden om hem in nederland te krijgen, gaat hij zijn inburgering wel halen etc.
**
Maar wat mij vooral veranderd heeft is dat ik elke ochtend wakker wordt, met een smile op mijn gezicht… het is goed zo… dus toch die rust…
**
snappen jullie mij?? daarom had ik het er nog niet neergezet, want rust en juist onrust zijn de 2 dingen die me veranderd hebben…

Ik denk dat je altijd verandert op het moment als je een relatie hebt, en dat kan in positieve of in negatieve zin.

Gelukkig is het in mijn geval het meeste positief. Ik heb veel meer zelfvertrouwen gekregen. Sta veel positiever in het leven.Hij is mijn rustpunt, ik kan al mijn dagelijkse trubbles aan hem kwijt,hij kan het niet voor me veranderen,maar hij luistert en neemt het serieus. B praat heel veel met me, en laat me de andere kant van dingen laat zien. Ik heb hiervoor een relatie gehad die van leugens en bedrog aan elkaar hing. Het vertrouwen in t mannelijke geslacht was gedaald naar -0. En dan kom je een turkse man tegen, 2500 km verderop en die moet je dan gaan vertrouwen,pfft.
De meeste kennen mijn verhaal en het is allemaal super verlopen.

Het enigste ā€œnadeelā€ is dat er wel de nodige onrust/zorgen Net als MUTLU : haalt hij zijn examen,kan hij hierheen komen.?

Maar zolang ik elke morgen met een smile wakker wordt en me verheug op mijn msn gesprekjes met B dan zit het allemaal wel goed.

Al is mijn relatie niet meer van toepassing hij heeft wel positieve dingen aan mij kunnen veranderen.

Ik ben wat rustiger en spring niet meer gelijk zo overal bovenop.

En hij heeft mij wel meer de waarde van het geld laten inzien…Ik ben geen verbrasser of wat dan ook, maar ik zie nu wel heel duidelijk dat ik het eigenlijk gewoon ā€œheel ergā€ goed heb…en dat realiseer ik me nu meer.

Hij heeft een wat ā€œwarmerā€ persoon van mij gemaakt…volgens mijn allerbeste vriend…hihi

Rust en onrust is ook heel herkenbaar. Wat Mutlu zegt: ook ik word bijna elke ochtend wakker met een smile op mijn gezicht (vooral als mijn askim niet heeft moeten werken en lekker de hele nacht naast me heeft geslapen:slapen: )

Rust:In verschillende opzichten ben ik rustiger geworden. Voordat ik een relatie kreeg was ik redelijk onrustig en wilde alles snel, snel, snel doen. Van mijn vriendje heb ik geleerd dat dit niet altijd goed is en ook niet altijd kan. Dit ben ik wel gaan inzien. Een ander punt van rust is het feit dat de relatie goed is. Ik vertrouw hem en dat zorgt natuurlijk ook voor rust.

Onrust is ook heel herkenbaar. We wonen nu wel samen, maar we maken ons best een beetje zorgen om de toekomst. We willen graag in Nederland gaan wonen en hierbij krijg ik het onrustige gevoel dat het straks niet gaat lukken. Dat hij geen visum krijgt of zijn inburgeringsexamen niet haalt.

Echt fijn om te weten dat er meer meiden zijn die zich zo voelen.

Groetjes,
Merian

Ja ik ben veranderd door mijn relatie.
De vooroordelen die ik had ten opzichte van buitenlanders is totaal veranderd naar begrip voor sommige zaken.
Door mijn lief ben ik wat zelfverzekerder geworden, kan beter voor mezelf opkomen. Ik kan ook beter dingen relativeren en me niet meer zo druk lopen maken om dingen die er in feite niet toe doen om je druk over te lopen maken.
Mooi hĆØ dat liefde dat allemaal met je kan doen.

Jeetje…veranderd…veranderd…Vind het best lastig.
Ja ik ben volwassener geworden, maar leerde hem kennen toen ik 18 was, dus misschien ook deels just because of nature :wink:
Maar heb wel meer zelfverzekerdheid gekregen dankzij mijn man. Ik heb mij altijd lelijk, dik en een buitenstaander gevoeld, maar door hem kan ik mij ook weer mooi voelen.
Tsja en verder…zal er nog eens goed over nadenken :wink:

Eerlijk… Nee, ik denk het niet… Ben niet veranderd… Ben nog steeds de oude ik… Wellicht iets meer zelfvertrouwen gekregen, maar verder ben ik altijd redelijk vrolijk geweest, en kan niet zeggen dat ik nu elke dag wakker wordt met een glimlach… Nee ik wordt elke dag wakker met de gedachte ā€œzucht weer een dag zonder jeā€. En hoe dramatisch dat ook klinkt, er zijn natuurlijk ergere dingen in het leven, maar zo voelt het soms echt. Ben hiervoor verder nooit heel druk/onvolwassen geweest…

Dus nee, ben niet veranderd op een klein beetje meer zelfvertrouwen na… En toch wel ook wat meer vertrouwen in de man gekregen, dat liefde toch wel echt bestaat…

:wub:

Ik ben zo veranderd dat als je foto`s van mij ziet vanaf het moment dat ik mijn askim ontmoet heb dat het zelfs mij opvalt dat ik straal van binnen uit en veel mooier geworden ben.

Hij is de andere helft van de appel zoals wij het noemen de rust herken ik zeker als wij samen zijn dan gaan die raderen daar boven plotseling rustiger draaien komt er patroon in mijn denkwijze en orde in de chaos. Hij laat mij heel vaak de andere kant zien, wij hebben dan ook geregeld strijd en het is geregeld oorlog tussen ons waarna de storm weer gaat liggen en we weer een midden weg vinden zoals askim het noemt. Wij hebben die turbulentie nodig in onze relatie om elkaar te leren kennen en naar elkaar toe te groeien steeds meer en meer.

Hij heeft me laten inzien dat niet alles op 1 bepaalde manier (mijn manier) hoeft te gaan, dat andere wegen soms ook goed kunnen zijn. Hem in mijn leven te hebben en zeker ook zijn familie voelt als een verrijking. Iedere keer leer ik weer een beetje en het openstaan van hun om van mij te leren voelt heel bijzonder.

Ik heb nog nooit zo een passie en liefde voor een bepaald persoon ervaren maar tegelijkertijd kan ik hem af en toe wel onder de grond stoppen die mix van emotie is soms heel verwarrend maar ik weet intussen na anderhalf jaar dat het ons vormt en dat het bij ons hoort. Overal waar wij komen samen krijgen we te horen van mensen hoe geweldig wij samen zijn als een broer en zus dat wil zeggen ook het gevecht aangaan met elkaar als wij sporten doen we dat absoluut tegen elkaar. Allebei de drang om te winnen en allebei niet tegen ons verlies kunnen geregeld eindigt het in een worstel partij op de grond. Met niemand heb ik ooit dezelfde passie gedeeld als met deze man. Het zonder woorden elkaar begrijpen

De liefde die hij uit naar mijn dochter toe is het laatste wat ik erover ga schrijven anders wordt het wel een heel verhaal :wink: Die warmte naar je eigen kind toe te zien doet me smelten keer op keer.

1 like

Kippenvel!!!

Ik ben toch wel veranderd dit jaar. Enerzijds natuurlijk omdat ik toch weer een jaartje ouder ben geworden, maar toch grotendeels ook door mijn vriend.
Voel me een stuk sterker en volwassener (door het alleen reizen, die grote stap wagen enz)
Daarnaast voel ik me zekerder, meningen van andere, onbelangrijke mensen maakt me minder uit.
En ik ben wat handiger geworden:P vergeet niet meer constant mijn telefoon op te nemen enz :wink:

iris dat is heel goed van je dat je van onbelangrijke mensen niets meer aan trekt!! Dan merk je gelijk dat je niet altijd meer in de verdediging moet voor je gevoel!

Ja & nee…

Ik ben gewoon mezelf gebleven maar wel verstandiger geworden en me meer gaan beseffen wat als… Ik weet ook eigenlijk niet zo goed hoe ik het kan verwoorden best moeilijk om uit te leggen…

Ik ben wel gewoon de deems gebleven die iedereen kent en hoe hij me ook heeft leren kennen maar wel anders over dingen gaan nadenken… En misschien ook omdat dit een afstands relatie is en dat daar toch nog even een schepje boven opkomt… Kwa een toekomst samen waar ik me toch best veel mee bezig hou hoe of wat en waar en wanneer toch een beetje een planning…

Ik ben wel meer zelfverzekerder geworden… Ik trek me minder snel dingen aan en dan vooral als het op een vervelende manier over word gebracht… En het gevoel hebben dat je je ei bij iemand kwijt kan (die waren er voor askim ookal) maar toch een andere manier… En een stuk zelfstandiger geworden !

Haha ik snap mezelf ook niet helemaal… :paranoid:

Inderdaad, eerst vertelde ik ook niet heel graag over mijn relatie, omdat de vaak negatieve, cynische of juist geforceerd positieve reacties me kwetsten. Nu maakt het mij niet meer uit, ik weet dat het goed zit :slight_smile:

En wat mooi dat iedereen zegt dat ie zich zelfverzekerder voelt door haar askim!

Ik ben inderdaad met sommige dingen erg veranderd.
Zeker met het zeker zijn van mezelf. Mijn askim heeft me geholpen om me zeker te voelen en te stoppen negatief te denken over mezelf.
Ik ben nog volwassener geworden dan ik al was, hier zijn mijn ouders alleen niet altijd zo blij meelol2

nog iets wat me veranderd heeft is mijn uitgave patroon, voorheen zag ik iets liggen, vond ik het leuk dan kocht ik dat… niet dat het geld op mijn rug groeit ofzo, maar ik had het er wel voor over om het te kopen.
Nu denk ik heb ik het nodig nee, dat is een deel voor een ticket dus laat ik het liggen. Wel ga ik soms nog uit eten en doe ik aan sinterklaas en als ik iets nodig heb dan koop ik het nog, maar denk wel over alles beter na!
Bijvoorbeeld nu ik zie een leuke mini laptop en denk, wauw die zou ik wel willen hebben, ook handig als ik naar turkije toe ga… maar het is wel een ticket die ik er voor uit moet geven, dus denk ik heb ik hem nodig, NEE koop ik hem… NEE!