We zijn nu voor de 2de keer in Thailand. Vorige keer is niets mis gegaan. Dit keer: Metertaxi genomen vanaf Airport. Netjes meter aangezet, maar dit keer liep de meter 3X zo snel volgens mij. We konden 750 baht afrekenen om naar Khoa San te gaan. (Op teller stond dat we ongeveer 40km hadden gereden). Heeft iemand wel eens gehoord of er wel eens met de meter geknoeid wordt?
Tja ze kunnen soms heel handig zijn zeker op dat gebied.was het wel een officiële taxi?
Ik heb dit ooit ook eens gehad,en op aanraden van mijn Thaise vrienden gewoon betaald wat ik ongeveer dacht te moeten betalen dit gegeven uitgestapt en weggelopen.Ze stappen wel uit beginnen te schreeuwen maar komen je toch niet achterna.
Of spreek eerst een tarief af voordat je instapt.
Dat is natuurlijk altijd het meest handige.Maar goed ik moet zeggen als ik in bkk in een geel/groene of paars kleurige taxi stap vraag ik ook niet echt altijd naar de prijs.Ik ga er dan een beetje vanuit dat het veilig is.Nu helpt het misschien ook wel een beetje dat mijn vrouw erbij is,dan halen ze ook niet zo snel geintjes uit :chin:
Ongeveer twee-wekelijks door…de politie. Zijn je papieren in orde dan zoeken ze wel een andere drogreden om je te beboeten. Alleen op en neer van mijn werk met mijn badge om mijn nek wordt ik met rust gelaten…hoezo willekeur…terwijl ze staan te verzinnen waarvoor ze me willen gaan beboeten rijden de Thais met drie man sterk op de brommer (=500 baht) en zonder helm op (= 200 baht) voorbij zonder dat er een haan naar kraait. This is Thailand…
Sommige mensen hebben altijd pech haha.
Grapje hoor
hier op koh phangan is de politi niet echt actief ze hebben elke dag de gebruikelijke paar uurtjes helm controle, altijd op de vaste 2 punten en af en toe op varierende punten de roadblocks voor drugs controle, zeker ronde FMP
Heb ze deze morgen zien staan, maar ze waren maar weinig actief… Allemaal noedelsoepkes aan t eten ! lol2 En de zombies na de party strompelden fijn naar hun bungalows…lol2lol2lol2. Geen party voor ons, gisteravond fijn op tijd in bed gedoken. Morgen onze laatste avond in het paradijs, maandag 26 sept vertrekken we weer naar Bkk. Boot vertrekt om 17.00…
Grts,
Jelle
Dat betekend dat ze al geïnd hebben gaan ze lekker eten…
ik maar denken dat ze de geinde boetes netjes afdroegenlol2lol2
Dit doen ze als ze hun check Bin vragen, of misschien betalen ze die ook niet lol2.
Misschien hadden ze de ‘munchies’ van al die “in beslag genomen” middelen…lol2lol2lol2