ben ik weer

(origineel bericht op be-more.nl)

ben ik weer

Op deze afscheidsdag zijn de spullen voor de kleuterscholen die we nog hadden ook uitgedeeld en is er verteld waar ons sponser geld voor een deel naar toe gaat .Zoals ik al gemeld had was dat voor materiaal en opleiding voor 3 a4 maanden van 3 personen dus heel goed voor de toekomst.
wij hebben de timmerman zelf ook nog gesproken de avond ervoor en hij gaat de jongens evt een meisje lern om ook de daken te maken en dat is heel hard nodig dat als her regent de mensen tenminste droog kunnen zitten op het beton want meer hebben ze niet.
Het is heel raar dar ik bijna 4 weken tussen hun ingewoond heb en ze ws nooit meer zie maar zeg nooit, nooit.
De hele vorige week hebben we nog van alles gedaan een heleboel met de jeugd, de oudere en de zieke mensen. We hebben voor een zieke oude dame zelf water gehaald alleen kreeg ik het niet op mijn hoofd mee en daarna hebben we nog kleding op hun manier voor haar gewassen heel leuk om dit allemaal mee te maken
verder hebben we bij een andere ziek nog schoongemaakt , vloer geveegd met een borstel gemaakt door de mensen hier en daarna op land gewerkt om haar te helpen.
dus zoals jullie lezen hebben we echt van alles gedaan en het was een hele ervaring die ik nooit meer zal vergeten want je krijgt nooit de kans om de mensen zo te leren als door bij iemand in huis te wonen in het plaat land yussen al die andere mensen.
Vorig weekend hebben we op zomba plateau gewandelg met een gids en dit weekend zijn we naar Zambia geweest op Safari en dat was geweldig
De eerste nacht liep er al een neushoorn op 2 meter afstand langs onze tent , gelukkig had Angelique mij wakker gemaakt
Jullie horen al mijn verhalen nog en de vele foto’s
We zitten nu nog 4 dagen in Lilonghe en Do vliegen we naar huis en hebben de 4x 23 kilo die we samen bij hadden achter gelaten en brengen alleen nog een paar kleren en een heleboel souveniers mee terug en een heleboel mooie herinneringen die ik nooit zal vergeten
Iedereen bedankt die deze weblog heeft mee gevolgd en ik kan nog niet in kerst sfeer denken maar toch wens ik al vast van uit Malawi iedereen een hele fijne kerst toe
Heel veel liefs van mij en natuurlijk ook van Angelique

Dikke kus Frances

(origineel bericht op be-more.nl)