Ben ik weer met nog een vraag..

Hallo allemaal,

Ik ben aan het proberen om mijn vriend voor 2/3 weken naar nederland te halen… nu is hij zelf al een aantal keer naar de ambassade geweest en die hebben hem verteld dat hij 14000 dinar (€7000) op zijn rekening moet hebben staan… Maar ik zat net te lezen en daar stond hij moet €35 per dag hebben dus dat is als die 10 dagen zou komen ongeveer 350 euro… maar mijn vraag was dus hoe komt de ambassade erop om te zeggen dat hij zoveel geld moet hebben?

Groetjes kelly

Hallo Kelly

Wat de Ambassade u gezegd heeft klopt niet. het is 34 euro x 90 dagen = 3060 maar in uw geval is dat 34 euro x 10 dagen = 340 euro.

Maar waarom staat u niet garant voor uw vriend ? Ik heb op uw vorige bericht geschreven op Visum voor Nederland.

Als u niet garant kan staan dan mag ook een andere persoon garant staan voor uw vriend BVB een familielid, buurtbewoner, vrienden van u. salaris voor garant staan = 1478 euro bruto , excl vakantiegeld

( Ik heb mijn vriendin nu vrouw 3 keer in NL gekregen zonder dat zij werk had maar wel naar school ging… Ik stond volledig garant voor haar )

Een garantverklaring.
Dit is een verklaring dat een familielid of een andere
relatie garant staat voor uw verblijf in Nederland. Deze is
alleen nodig als de aanvrager niet over voldoende middelen van
bestaan beschikt. De uitnodigende partij (referent in
Nederland) of een derde moet in dat geval een garant

verklaring invullen en ondertekenen. Uit deze garant

verklaring met bijbehorende stukken (bijvoorbeeld
recente loonstrookjes en kopie arbeidscontract) moet
blijken dat de garantsteller over voldoende en duurzame
middelen van bestaan beschikt. Deze verklaring moet de
aanvrager bij de ambassade of het consulaat laten zien. **