Bellen uit België naar Turkije

Hey iedereen

Deze vraag is eigenlijk bedoeld voor mensen die uit België komen…

Is er een manier om goedkoper te bellen van gsm naar gsm (Van België naar Turkije). Het is wel niet de bedoeling om op abonnement over te gaan omdat ik dat momenteel nog niet kan betalen iedere maand.

Bestaat er zoiets als prepaid kaart waarmee je goedkoper kan bellen?
Nu heb ik zoiets van een XL-Call card maar dat is nu ook niet supergoedkoop!

Dit is zowat de prijs van het bellen per minuut:
Turkije *€cent/min.19,800 19,800 29,500 27,500
(Afhankelijk van de tijd waarin je belt en welk nummer je ervoor draait…)

Bestaan er nog goedkopere manieren om te bellen ? Of valt dit eigenlijk best mee ?

Alvast bedankt !

Sevgilim, Ik ben sinds paar weken overgeschakeld naar Ay Yildiz… Echt te gek gewoon. sms naar turkije kost 15 ct ipv 45 ct ( mn vorige kaart was van Base). Hoe het zit met de kosten per minuut kan ik zo nie meteen zeggen, maar ik zal een voorbeeldje geven. Tijdens piekuur heb ik gebeld van gsm naar vast toestel gedurende ong 14 min –> +/- 4 euro. Tijdens daluren bel ik regelmatig met mijn vriend enzo… een half uurke kost ong 10euro… van gsm naar gsm.

Ik ben gewoon blij dat ik overgeschakeld ben, het begon echt te veel te worden.

Klinkt héél leuk ! Ik ben nu Mobistar, mag je je nummer dan behouden ? Ik wil nl mn nummer niet veranderen…Iedereen heeft het nu en tegen dat ik iedereen heb verwittigd dat ik een nieuw nummer heb…

ja je kan je nummer behouden… ale van base uit was dat mogelijk, maar ik denk dat dat wel voor alle netwerken geldt…

OK ! Eens gaan informeren ervoor dan !
Nog 1 vraagje: Is dat een abonnement of prepaid ?

Ik heb prepaid, maar ik denk dat een abonnement ook mogelijk is, misschien nog voordeliger. Ik weet het niet. Even informeren zoals je zelf zegt.

Groetjes
Havva

Prepaid zou wel makkelijker zijn voor me, aangezien ik slechts een studentenjob heb, kan ik nog niet echt permiteren van maandelijks een vast bedrag te betalen, want als ik het niet opbel gaat mn geld dan weg…

Alvast bedankt, ik zal zeker gaan informeren, intussen download ik ook skype, kan je voor 5€ ook een half uurtje bellen !

Weet iemand wat de gemeenschappelijke kosten zijn als je van belgie naar een Turks mobiel nummer belt? Dus wat de andere persoon in Turkije moet betalen?

De goedkoopste op de markt is momenteel ORTEL mobile: 17cnt/min en in daluren aan de helft.

Ik heb van dit weekend ortel het is 0.28cent voor tebelen naar een mobiel nummer in turkije en 0,13cent voor sms vanuit belgie. Die prijzen vallen zeer goed mee. Mijn vraag is wat als ik naar turkije bel turkse nummer wat zij dan moeten geven per minuut? Op ortel.be staat gebeld worden in turkije kost 1,99 euro per minuut maar dat kan toch nooit zoveel zijn voor de bevolking vandaar?

In Nederland is het zo dat je via een 0900-xxx nummer goedkoop kan bellen naar Turkije. Is dat in België ook niet zo? Zou je eens moeten googlen. Ik kan de website voor nederland wel geven. Misschien staat er daar ergens ook wel bij of het voor Belgen ook te gebruiken is.

Ik bel vanuit NL in ieder geval voor 10ct per min naar Turkije (mobiel). Dan komen er eventueel nog wel de kosten voor je mobiele telefoon bij.

www.televergelijk.nl

Groetjes en succes!

Sietske

Te weten dat Ay Yildiz eigenlijk gewoon een onderdeel is van Base.

Je kan je nummer behouden, bij elke overstap van eender welke belgische naar een andere belgische operator.

Hoi Daiske85, als jij belt naar een Turks nummer zijn alle kosten voor jou, aangezien jij hem opbelt. Als jij zou bellen naar een Belgisch GSM nummer waarbij de eigenaar ervan zich per toeval in Turkije bevindt betaal jij gewoon de kosten voor het telefoontje tot België en betaald de ontvangende persoon de andere kosten.

Je zou kunnen bellen via Skype (via je computer):
naar vaste lijnen in Turkije: 2,8 cent per minuut
naar mobiele nummers in Turkije: 14,9 cent per minuut

Of ook via een speciaal toegangsnummer via je vast toestel via reductel.be:
naar vaste lijnen in Turkije: 5 cent per minuut
naar mobiele nummers in Turkije: 15 cent per minuut

bron: www.landcodes.be

Bedankt dezo dat was wat ik wilde weten.

Gratis bellen met Skype misschien een optie??

Probeer eens Nomado.
Ik heb heel goede ervaringen met dit bedrijf.
Ik bel zeker 6 keer per maand naar China en ik betaal maar 0,017 ct p/min.

Nou heb ik ook even voor je nagetrokken wat het zal kosten om naar Turkije te bellen. Dat kan al vanaf 0,106 ct p/min.

Neem even een kijkje op de website www.nomado.eu
Ik zie dat je nu gratis een account kan aanmaken en als bonus 1 euro bel te goed krijgt.

Tis het proberen waard, ik heb er goede ervaringen mee!

Groeten en succes!
Ivory :chin:

**voor 12,99 euro kun je van huistelefoon naar huistelefoon GRATIS bellen wanneer je maar wilt.
Naar Turkije, Amerika, Duistland, Frankrijk… Noem maar op! Ook in Belgie en naar Nederland.

Als je interesse hebt kun je mij mailen op a.gworkk@gmail.com**

Gewoon met skype bellen (gratis dowload op computer) en volkomen legaal! Sorry, ik val in herhaling… :wink: maar is écht wel supereasy!