bellen op Java/kleding/malaria

In jan/febr 2014 gaan we voor 4 weken naar Java ik heb enkele vraagjes:

Ik ben benieuwd hoe je het beste kan bellen met je (I)phone en je abonnement of
koop je daar een prepaid kaart? Wie heeft ervaringen met beide??

Even een vraagje over de “dresscode” voor de dames.
Kan je met korte broek/minirok en ontblote schouders?
Ik kan me voorstellen dat je soms je kleding zal moeten aanpassen maar wat kan je normaal dragen?

Is het nodig malariatabletten te slikken?
Hoe is het met de muggen, zijn daar nog handige productie te koop?

Wie o wie heeft weet inmiddels meer dan ik?

alvast bedankt!

Ingrid

Bellen met een Nederlandse telefoon in Indonesie kan (afhankelijk van je provider), maar is erg duur. Ik kieS er zelf dus altijd voor om voor een paar euro een lokale sim te kopen. De verkoper kan je evt helpen met het activeren van de kaart. Beltegoed (pulsa) is op heel veel plekken te koop. Het opwaarderen kan je zelf, maar ook hier kan iemand je wel bij helpen.

Minirokjes en blote schouders op Java zijn not-done. Er zullen beslist mensen zijn die het wel doen, maar het getuigd niet van respect voor de lokale cultuur en de lokale bevolking.

Voor advies over malaria en vaccinaties kun je het best naar een arts gaan. Zelf heb ik nooit malaria profylaxe geslikt. Wel gebruik ik beschermende middelen als DEET en bedekkende kleding.

Dank voor je reactie Jenny!

Deze is zeker bruikbaar.

Ingrid

Wat Jenny zegt klopt helemaal. Voor een paar euro koop je een prepaid simkaart en dan kan je lekker goedkoop smsen en internetten (zoals ik op dit moment doe). Bereik is over het algemeen goed. Microsim die je in een iphone nodig heeft kent men nauwelijks dus die worden met de hand op maat geknipt.
Gepaste kleding is gewenst dus het liefste t-shirts met mouwtjes en rokje tot over de knie. Het hangt er ook vanaf waar je op Java bent.

Hoi welke provider zou je aanraden voor mobiel internet

Sent from my Nexus 4 using Wereldwijzer

Ik koop altijd een simkaart van simPati. De simkaart zelf kost idr 2.000 (dus zo’n 15 cent). Opwaarderen kan op vrijwel elke straathoek. 150 mb internet kost je zo’n idr 100.000 (dus zo’n 8 euro). Alles werkt zoals in Nederland.

1 like

thanxs voor de snelle reactie