Beginners

hallo,

wij willen dit jaar graag een weekje naar kroatie op vakantie, het liefst een niet al te druk gebied met veel mooie natuur en cultuur.
maar hebben nog geen idee waar we moeten zoeken.
welke gebieden plaatsen raden jullie aan?

groetjes marie

Ligt eraan wanneer je wilt gaan, maar voor rust en natuur zou ik zeker niet naar de kust van Istrië gaan.

De binnenlanden van Istrië zijn dan een stuk rustiger en genoeg natuur te vinden.

Je kunt natuurlijk ook naar een eiland. Cres-Losinj heeft zeer veel te bieden, is redelijk rustig en ook niet al te ver rijden.

Wil je toch wat verder rijden dan zijn Peljesac en Korcula goede alternatieven, waarbij Korcula toch wel mijn favoriet is. Vlak naast Vela Luka (op Korcula) ligt een groot natuurgebied, waar je niet met de auto in mag. Je kunt er wandelen en uiteraard ook genoeg gelegenheid om te zwemmen.

Heel anders is dan Oost-Kroatië, veel landelijker, zeer rustig en in feite zit je dan tussen de Kroaten zelf.
Nabij Varazdin ligt ook nog een natuurgebied (naam is me even ontschoten),

Maar, hou er wel rekening mee dat het ook in die gebieden in de zomer behoorlijk warm kan zijn en of je dan echt veel zin hebt om te gaan wandelen betwijfel ik eerlijk gezegd. Ken weinig mensen die voor hun plezier in de bloedhitte gaan lopen.

Dat soort gebieden zijn eigenlijk interessant in September of zelfs nog iets later, wanneer de temperaturen weer wat zakken.

Kopacki Rit misschien