Wij echtpaar 70+ willen 20 dagen trekken door kroatie, zijn er forum bezoekers die een mooie route, en mooie natuur plaatsen weten welke we eigenlijk niet mogen missen? Onze manier van trekken, om de 3 dagen verkassen naar een andere stek
Kroatie heeft een schitterende natuur. Absoluut de plitvice meren niet missen. Beginnen daar met de grootste watervallen want smorgens vroeg maak je daar in de zon de mooiste foto’s. De eilanden en de kusten ook absoluut niet missen en de grootste grotten van…europa??? Pula met zn amfitheater.
Als ik in jullie plaats was zou ik naar Dalmatië gaan en mij ophouden tussen Zadar en Split.Via de nieuwe snelweg ben je er in een mum van tijd.Daar heb je de prachtige steden Zadar,Trogir en Split.Verder heb je de watervallen van de KRKA bij Sibenik,de Kornatieilandjes.de eilanden Brac en Ugljan-Pasman.Je kan ook een boottocht maken op de Zrmanja waar eertijds de films met Winetou zijn opgenomen.Plitvice gewoon op de heen- op terugreis doen.Dalmatië is ook minder druk dan Istrië en ook iets goedkoper en verder zijn de meest bekende bezienswaardigheden daar te vinden.Je kan natuurlijk ook verder doortrekken via Makarska naar Dubrovnik maar daar zal je waarschijnlijk meer tijd voor nodig hebben.
Vraag bij het Kroatisch verkeersbureau informatie aan en kijk ook eens op www.kroatie.org Dat is de site van Hans en daar vindt je alle info over Kroatië.De mooiste maanden zijn juni , eind augustus en september:niet te warm en niet zo druk meer.Vanaf 23 augustus ben ik er ook weer te vinden.Prettige vakantie.