Ik wil aanstaande zomer op vakantie richting Kroatie, ben daar nog nooit geweest.
Ik zou graag een uitvalsbasis hebben waar vanuit ik diverse mooie en leuke dingen kan
zien en doen.
Welke streek of plaats zou daar het best bij passen?
Wanneer het mogelijk is zou ik ook uitstapjes naar andere landen maken
vanuit die uitvalsbasis (grotere steden in slovenie, bosnie). Ook zou ik graag op een camping zitten
aan of in de buurt van de zee.
Ik hoop dat dit niet teveel eisen zijn en hoor graag jullie tips. Ook of het uberhaupt mogelijk
is vanuit Kroatie meerder landen te bezoeken (qua reistijd en OV of met eigen auto).
Ik kan je aanraden om op de website van Adria24 te kijken! Ze hebben naast mooie accommodaties ook een gedetaileerde beschrijving van de bezienswaardigheden in Kroatie.
Ik kan je zoiezo Dubrovnik en Pula aanbevelen, beide prachtige steden met veel geschiedenis!
wij hebben nu 2 jaar op rij 2 fantastische vakanties gehad in Kroatië, eerst Zadar en Split gedaan, dit jaar Kvarner en Lika, heel veel gezien, goede uitvalsbasis om veel te ontdekken… Kijk ook eens op de facebookpagina van:https://www.facebook.com/KroatieExclusief, veel tips, filmpjes, reisverslagen maar ook veel acties waar je van alles kunt winnen.
Ik heb mezelf al iets verder verdiept in kroatie als bestemming voor komende zomervakantie. Ik wil graag op een centrale plaats zitten waar wel het een en ander te beleven is. Vanuit die plaats moet ik ook makkelijk andere grote en leuke plaatsen kunnen bezoeken met auto en openbaar vervoer.
Zelf zat ik daarom te denken aan rijeka. Iemand daar ervaringen mee? Ik zou het liefst in een appartement aan zee of dichtbij zee zitten. Verder wil ik steden kunnen bezoeken als: split, zagreb, ljubliana (slovenie), rovinj en porec. Ik zag dat er vanuit rijeka openbaar vervoer naar bijna al deze steden mogelijk is. Het gedeelte van istrie rijden geen treinen zag ik maar dat is eventueel wel met de auto te doen.
Daarom mijn vragen:
Is er wat te beleven in rijeka?
Weet iemand een mooi appartement in de buurt of aan zee?
Heeft iemand ervaring met het reizen met de trein in kroatie?
tip: http://www.puurkroatie.nl, ze draaien het reis boeken proces om, vragen jouw je wensen en budget, komen met de perfecte helemaal naar jouw reiswens op maat.
Wij zijn vorig jaar voor het eerste keer naar Kroatie geweest op aanraden van een goede vriend, mijn vrouw en ik wij houden heel veel van de zee, dat zonneke op uw rugske laten braden en dan een plons in het mooie blauwe heldere water!
Wij waren vorig jaar naar Sibenik geweest, we hadden daar een staancaravan gehuurd met airco, onze caravan stond op nog geen 15 meter van de zee waar wij gingen zwemmen, verder gingen we alle dagen eten aan nog geen 5 euro / persoon met drinken inbegrepen, hier ga ik niet zelf voor koken, en ja kan er alles krijgen, mijn vrouw had eens biefstuk genomen die was zo groot als haar bord, en dit was voor nog geen 5 euro!
Wij hadden ook eens graag naar Zadar gegaan, maar omdat ik een zoontje heb en die neemt zijn beste vriend mee op vakantie moet ik ook aan zijn recreatie denken, zoals zwembad, voetbalplein, enz., dit vind je spijtig genoeg nergens op een appartement!
Na lang zoeken hebben we toch maar gekozen voor hetzelfde als vorig jaar, het was daar echt plezant, ik ben daar echt tot rust, het is daar niet zo een drukte zoals op de meeste campings, ik vind het er echt tof, vast een aanrader !
Trogir is een leuk en schattig plaatsje, vanuit daar is het goed te rijden naar , Split, Krka watervallen, en Plitvisj meren… schitterend land, vriendelijke bevolking…
Rijeka is een centraal punt, maar zeker niet het mooist van Kroätie. Er gaan bussen vanuit Istrië naar Rijeka, dat is erg goed te doen. Istrië is mooi, prachtig zelfs, maar extreem toeristisch. Het is maar waar je naar op zoek bent? Van Rijeka naar Split gaat een nachttrein, en Split is echt fantastisch mooi! Zeker een aanrader. Zagreb is leuk voor een dag, maar zeker niet fantastisch.
Het hangt er een beetje vanaf waar je naar op zoek bent. Ik ben veel op ‘vakantie’ geweest naar Istrië (verschillende plaatsjes) en Krk, en ben backpackend langs Zagreb, Split, Hvar en Dubrovnik (ook geweldig mooi!) geweest. Dus mocht je nog vragen hebben…
Bedankt voor jouw berichtje! Zou je a.u.b. mijn nieuw geposte bericht in de forum van kroatie willen bekijken? Ik hoop dat je mij ermee kan helpen. Het gaat over een goede locatie om te verblijven in istrie voor een stelletje.
Het moet niet overspoeld zijn met luidruchtige en zatte jongeren maar er moet wel voldoende te doen zijn (gezellige boulevard om savonds lekker uit te lopen en een drankje te doen.
kijk eens ophttp://www.facebook.com/puurkroatie.nlwe zijn nu al 3 jaar met hen op rij weggeweest. Zij hebben alles wat ver weg is van het massatoerisme, de mooiste locaties en leuke kleine hotelletjes en B&B, onze eerste rondreis begon in Istrie, een geweldig leuk klein familiehotelletje , weg van de drukte, mooi gelegen net in het binnenland, daarna Zagreb, wat een geweldige stad zeg! we hadden natuurlijk de mazzel dat we bij onze reispapieren alle insidertips en local tips meekregen, zo kwamen op locaties die menig toerist zou wensen. We hadden al veel positieve dingen over Zagreb gelezen maar toen er weer een artikel vorig jaar in de krant verscheen, niets tevbeel gezegd, als je Zagreb goed ontdekt en er tijd voor neemt, (wij verbleven er 3 dagen) dan ben je verrast. Rijeka is niks, een grote havenstad, niet bijzonder. Zadar is een aanrader , Split niet verblijven, is niet zoveel aan, behalve de riva en paleis, wij verbleven in Trogir, en echt midden in de oude kern. In het binnenland nog wat agrotoerismes bezocht en natuurlijk de eilanden Brac, Rab, Krk, prachtig. We waren voor onze eerste keer helemaal blanco over Kroatie maar hebben een fantastische indruk gekregen, zo goed dat we inmiddels voor de 3e keer zijn geweest.