Allen,
Wij gaan in mei 2018 naar Kroatië.
Onze route:
- Zagreb
- Medvednica park
- Plitvjce meren
- Rovanjsja
- Rijeka
- Pula
- Karlovac
- naar huis
Doen we het zo goed of missen we teveel?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Henk
Allen,
Wij gaan in mei 2018 naar Kroatië.
Onze route:
Doen we het zo goed of missen we teveel?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Henk
Ik weet niet hoe lang jullie gaan, maar het is een mooi rondje.
Ik denk dat je Rijeka in een dag en Karlovac in een halve dag wel gezien hebt. Bij Rijeka kan je nog met een (tol)brug naar het eiland Krk, wat een leuk eiland is om doorheen te rijden en dan te stoppen en even rondkijken per bezienswaardigheid. nog meer info over Krk.
Als je van natuur houdt dan kan ik je het nationaal park Risnjak en de regio Gorski Kotar aanraden, erg mooi en goede wandelroutes. Medvednica is ook erg mooi, maar omdat het tegen Zagrebaanligt iets minder het gevoel van ‘wilde’ natuur dan Risnjak.
Plitvice is echt prachtig vooral in mei als het rivierwater hoog is en de watervallen op zijn mooist zijn en er nog niet al te veel toeristen rondlopen. Je kan Plitvice in een dag doen, maar je kan er ook makkelijk twee dagen doorheen lopen.
De stad Pula is niet echt heel erg mooi, maar wel de moeit waard om te bezoeken vanwege het amfitheater. De stranden ten zuiden van Pula zijn erg mooi in het park ‘Kamenjak’ bij de plaats Premantura.
Verder vind ik zelf het NP Brijuni leuk, omdat het zo afwisselend is, een kort tochtje met de veerboot, een toeristentreintje langs de belangrijkste attracties en je kan zelf wandelen, een fiets of golfkar huren en op eigen houtje het eiland ontdekken. Buiten de route van het toeristentreintje ben je meestal lekker helemaal alleen. Het is een groen eiland met prachtige bomen, er lopen herten vrij rond er is nog een klein dierentuintje, er zijn veel en grote Romeinse ruïnes en je kan dinosaurus afdrukken vinden in de stenen langs het strand in de buurt van de dierentuin.
In Istriezijn de plaatsen Porec en Rovinj erg leuk om te bezoeken.
Bedankt voor je uitgebreide reaktie, top!
Wij zijn overal één dag behalve in Pula en plitvjce daar zijn we twee dagen. Als ii het o zie dan hebben we de route wel goed. We hebben nog zitten denken om Krka park er bij in te doen maar toch niet gedaan omdat het mogelijk een beetje hetzelfde is als Pltvjce. Daarom Medvednica laten staan daar dit toch anders is en qua afstand goed te doen is. We willen ook niet een hele dag in de auto jakkeren om wrgens te komen. Karlovac is gedaan als tussenstop daar wijj de volgende morgen vroeg vliegen vanaf Zagreb. Pula, tja waarom? We willen ook in die omgeving geweest zijn. Als u iets beters weet in die omgeving? We horen dat graag. Nogmaals bedankt!
Hoeveel dagen gaan jullie? Huren jullie een auto?
9 dagen en we hebben een auto
De route is prima. Ik zou je wel aanraden als je er tijd voor kunt vrij maken om de kustroute van Rovansjka naar Rijeka te nemen. Wat betreft Pula… Tsja. Er staat een amfitheater… Ik vond het eerlijk gezegd de moeite niet waard, maar dat is echt persoonlijk. Als je dan toch naar Pula gaat, maak er dan 1 dag van en vertrek de andere dag naar Rovinj en Porec. Wil je nog een dag luieren i.p.v. Rovinj/Porec ga dan naar Kamenjak.
Dank voor de tip. Heb nu 2 dagen Pula vervangen voor 2 dagen Porec. Hoop dat het goed uitpakt
Ga dan ook zeker naar Rovinj. Half uur van Porec. Je kunt ook altijd nog een halve dag Pula doen vanuit Porec. Ongeveer 3 kwartier rijden en je kunt direct naast het theater parkeren.
Dank je wel!
Is de eilanden groep voor de kust van Pula vanaf Porec te doen als dagtrip? Wat is hier de tip?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums
Hallo Henk. Je kunt letterlijk vanaf elk plaatsje met een bootje mee naar de Brijuni eilanden. Elk haventje staan borden met tijden en prijzen. Dus ook vanaf Porec
Ok. Maar eens even kijken wat daar te zien is.
Inmiddels even gekeken. Als ik het allemaal zo lees zijn de Brijuni eilanden niet echt een bezoek waard. Denk dat we dit maar achterwege laten. Misschien is het nog interessant om gewoon een boottochtje te doen daar.
Ik ben het met je eens Henk!