Beginnen met plannen start bij: reisgenoot zoeken

Hallo Allemaal.

Na 5 bewogen jaren, en vele grapjes over hoe is als ik geen kinderen kan krijgen ik altijd nog naar Australië kan, is het nu dan zo ver dat ik ga beginnen met het plannen van een reis naar Australië.
Concrete plannen heb ik nog niet. Maar zoals velen behoort het oosten tot het voornaamste doel denk ik (great barrier reef staat om mijn bucket list)
Omdat mijn man onder geen voorwaarden met me mee wil, en alleen ook maar zo alleen is, ben ik opzoek naar een reisgenoot. Mijn plan is om eind 2015 te vertrekken. Minimaal een maand. Bij voorkeur langer. Maar dat is geheel afhankelijk van de plannen en financiën uiteraard. (en van mijn werk…)

Camper reizen trekken me. Ben geen super low budget reiziger. Hou van afwisseling en ben absoluut geen stapper. Liever om 6am het bed uit dan er in.

Als iemand zich in deze beperkte informatie kan vinden dan hoor ik het graag!! Kunnen we er wat meer over babbelen :slight_smile:

Groetjes, Sabien

Hoi Sabien,

Ik lees nu pas je stukje, was benieuwd of het nog actueel is?
Ik ben namelijk ook erg geïnteresseerd in Australië en zou ook graag een maand of drie weg willen.
Maar voordat ik meer ga schrijven is het handig om te weten of het nog actueel is :smiley:

Via Wereldwijzer app

Ja het is nog actueel. Echter is de reisdatum nog niet helemaal zeker. In de tussentijd heb ik een au-pair aanbod gehad. Als dat allemaal door gaat zou ik op 1 augustus vertrekken, maar eerst een half jaar werken. Daarna pas reizen. Dus het zou dan om feb/maart 2016 gaan.
Maar die plannen staan nog op losse schroeven omdat het nog vrij ver weg is.
Maar 2 maanden reizen eind 2015/begin 2016 gaat sowizo gebeuren!

:smiley:

Dat klinkt goed. Au pair waarheen? Ik heb ooit als au pair in america gezeten en daar een geweldige tijd gehad. Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik heb ook nog geen vast omlijnde plannen qua tijd, zal ook het een en ander moeten regelen op het werk, huis etc.:wink:

Via Wereldwijzer app

Ik had trouwens eens gekeken wat tickets kosten, maar die staan er nog niet eens op😁

Via Wereldwijzer app

Nee klop. Is erg lastig zoeken zo ver van tevoren. Meeste websites gaan maar een maand of 6 vooruit.
Maar heb je op facebook wel eens gekeken bij “ticketspy” Die hebben vaak hele mooie aanbiedingen. Toevallig hebben er 2 australie aanbiedingen opgestaan in de afgelopen 2-3 maanden.

Hallo,

denk je er wel aan dat je in onze wintermaanden eigenlijk niet in Cairns en omgeving moet zijn? Zie deze actuele posting. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=180628&p=1055919#post1055919
Tickets zijn meestal vanaf 330 dagen voor vertrek te boeken. Kijk ook eens bij de maatschappijen zelf, die hebben ook regelmatig goede aanbiedingen. En vroeg boeken betekent dat de goedkoopste stoelen nog niet zijn uitverkocht.
Succes met plannen. Weet wel dat WA ook heel erg mooi is en dat je er op diverse plekken van het strand af kunt snorkelen. Een maand Perth - Exmouth vv is eens wat anders dan in de grote stroom mee naar of vanuit Cairns reizen. Enne, ik snap je man helemaal niet:dag:

@willem: Bedankt voor de tips. Ga me er zeker eens even in verdiepen! Enuuu… Ik snap die man van mij net zo min hoor. Maarja… zolang ik maar kan gaan vind ik het wel best >>>

@Mir: Ik ben in gesprek met een familie die in een buitenwijk van Sydney woont.
Maar ook gezien mijn leeftijd is het allemaal wat onzeker. Ik ben momenteel 30. Dit is over het algemeen niet de meest gangbare leeftijd voor een au-pair. Alhoewel de gesprekken die ik tot nu toe met ze heb gehad wel erg positief zijn, kan er nog veel veranderen natuurlijk.

Sabien, het gaat me niets aan (mag je ook best zeggen) maar mag je wel werken in Australië? Ga je op een WHV? Of ga je tegen kost en inwoning au-pairen en er op een toeristenvisum heen?

Nee hoor, geen probleem! Maar zover ik weet kan ik het whv aanvragen zolang ik geen 31 ben. Dus ik was van plan om op dat visa te gaan werken :slight_smile:

Helemaal goed!

:biggrin:

Wim heeft goede adviezen :smile:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat je plannen me wel leuk lijken. Ik weet niet of mijn leeftijd een probleem is?:grin:

Via Wereldwijzer app

Als we het over eventuele plannen eens kunnen worden lijkt me dat het belangrijkste toch!!:wereld:

Gelukkig dat je er zo over denkt, ik deel je mening. Het lijkt me leuk om eens te onderzoeken of we dit avontuur samen aan kunnen gaan haha

Via Wereldwijzer app

Lijkt me een goed plan :smiley:
Ik kan nu ook concretere plannen gaan maken voor het eventueel werken. Dus kan voor het eerst ook zelf wat meer gaan plannen :slight_smile:

Wanneer hoor je iets van het gezin?

Via Wereldwijzer app

Kunnen we trouwens ook privé mailen?

Via Wereldwijzer app

Ik heb de begin van de week gemailt. Heb op de laatste mail nog niks terug gekregen. Maar met mailen zijn ze nooit al te vlot.
Ik zal je mijn mail adres even in een prive berichtje sturen!