Begin oktober Azie

Hey mensen.
Ik ben Jurgen, 20 jaar en woon in Noord-Brabant.
Voor begin oktober ben ik op zoek naar een reisgeno(o)t(e)(n) om naar Azie te vertrekken. Landen in gedachten zijn Maleisie, Laos, Cambodja, Vietnam en Thailand. Misschien niet allemaal maar zou wel leuk zijn.
Als het maar low-midbudget is.

Aan gezien deze landen over het algemeen aan elkaar liggen lijkt het me leuker de grens over land over te steken.

Waarom Azie/deze landen? Mooie cultuur en natuur. Goedkoop en veel te zien.

Mocht jij ook nog redelijk op het laatste moment nog opzoek zijn naar een reisgenoot naar deze landen? Laat dan een berichtje achter zodat we HEEL snel misschien wat af kunnen spreken, elkaar ontmoeten en alles plannen zodat we in oktober weg kunnen!

Groetjes

Jurgen

Heej Jurgen! Ik ben Annick, 21 jaar en woon in Nijmegen, studeer(de) Rechten, maar ben nu half jaartje gestopt om te gaan reizen.
Ik wil ook begin/midden oktober weg, voor 3 maandjes, ik zou heel graag naar Thailand, Laos en Cambodja willen en via Maleisie naar Bali. Graag zou ik in 1 van deze landen vrijwilligerswerk willen doen, dacht eerst aan Thailand, maar vind het allemaal zo lastig met visa (voor vrijwilligerswerk moet je soort van werkvergunning aanvragen en dat is 30 dagen geldig, maar wil je daarna nog een ander land aandoen en vervolgens weer terugvliegen vanuit Bangkok, dan moet je visum met two-entries hebben en dat wordt meteen weer heel erg duur en moet je al regelen in Nederland).
Kan ook geen goed vliegticket vinden, omdat ik dus eigenlijk niet twee keer naar Bangkok wil en het liefst wil terugvliegen vanaf Bali, ik word helemaal gek! Het is niet leuk om dit in je eentje uit te zoeken, als er geen resultaat in zicht is! Dus mij lijkt het veel leuker om dit samen met iemand anders te kunnen doen!

Veel groetjes Annick

Hey Annick!

ja wat een gedoe allemaal he met dat geregel. Maar wel leuke plannen heb je! Lijkt het je wat om je je msn of hyves (of ergens wat daar op lijkt :P) aan me door te geven?

Mijn msn is iniedergeval [EMAIL=“jurgen_van_de_ven@hotmail.com”]jurgen_van_de_ven@hotmail.com. lage streepjes er tussen dus. Waarschijnlijk zie je het in het blauw met een streep eronder, vandaar.

Hoop wat van je te horen!

Groetjes,

Jurgen

Hoi Jurgen en Annick,

Ik vertrek eind oktober naar Thailand. 1 maandje door Thailand reizen, dan naar Laos en daarna wil ik naar Cambodja, Vietnam, misschien ff naar Birma, Maleisie en vertrek daarna naar Australie, NZ, Fiji, Indonesie, Singapore en UK. Als het lukt met tijd en geld misschien nog wat meer. Heb een jaartje de tijd.

Annick, met je ticket kun je makkelijk een combiticket samenstellen, prijzen vallen echt mee. Geef je wensen aan bij bijvoorbeeld www.tnfsh.nl, www.kilroytravels.nl of www.backpackers.nl. Zij stellen dan het meest voordelige ticket voor je samen.

En dat visum voor Thailand is alleen makkelijk te regelen als je een (retour)ticket hebt waaruit blijkt dat je na 30 dagen weer vertrekt. Anders zul je echt een single of double tourist entry moeten nemen. Ik moet er ook nog een regelen in NL.

Groetjes,
Vincent

Hej! Wat leuk, ik zou ook wel zo lang willen;) net niet hard genoeg gestudeerd! Maar ik heb via skyscanner.com allemaal enkeltjes gevonden, denk dat dit goedkoper is dan via zo’n bureau!
Visa en werkvergunning moet ik dan nog even achteraan, ga wss vrijdag naar Consulaat in Amsterdam!
Misschien zien we elkaar nog ergens in Zuid-Oost-Azie:D!

Hoi Annick,

Skyscanner had ik eerst ook helemaal uitgezocht. Qua ticketprijzen kwam ik iets lager uit, maar niet veel. Vergeet alleen niet dat je bij losse vluchten per vlucht allerlei administratiekosten moet betalen. En vergeet niet dat veel low-cost airliners een heel laag maximum gewicht hebben. Boven 10kg is vaak al bijbetalen. Daarnaast zal je met overstappen op vliegveld zelf je bagage moeten ophalen en opnieuw in moeten checken.

Ik heb nu 6 vluchten in 1 ticket, de rest ga ik ter plaatse regelen.

Groetjes

Thanks voor de tips, maar was niet van plan snel achter elkaar over te stappen, dat scheelt, maar aantal kilo’s zal ik ff checken!
Heb nu in de planning van Amsterdam naar Bangkok in oktober.
Van Bangkok naar Bali of van Siem Reap naar Kuala Lumpur en dan retour KL - Bali in december.
En dan vanuit Kuala Lumpur terug naar Dusseldorf in januari:) En dat bij elkaar voor minder dan 700 euro:)
Hoe duur was jouw ticket?
Wat denk je dat de beste plek is om met oud&nieuw te zijn?

Voor Annick,
Als je vrijwilligerswerk in Thailand wil doen en je doet dit via een organisatie kun je een non-imigrant visa aanvragen bij de ambassade. Deze is 90 dagen geldig. Je kunt ook gewoon naar Thailand gaan je krijgt dan een 30 dagen toeristen visa als je dan het land uit gaat en weer terug komt. (kleine betaling aan de grens) krijg je daarna weer gewoon een nieuw 30 dagen toeristen visa.!!
Heb het zelf al meerdere malen gedaan en werkt echt goed.!!

Groet,

Daniel

Wow, dat is zeker niet duur! Waar heb je dat gevonden? Ik ben benieuwd!

Groetjes Judith

Allemaal enkeltjes bekijken en dan boeken via andere site op skyscanner.nl

Pas op met Skyscanner boekingen! Nadat je je betaling hebt bevestigd en de boeking nog moet worden uitgevoerd, betekent dit dat als er iets fout gaat in de boekingsystemen, je je geld kwijt bent en je met verkeerde boekingen kunt blijven zitten. Uit eigen ervaring en telefonische navraag bij Skyscanner, blijkt dit gewoon te kunnen gebeuren. Skyscanner geeft aan geen verantwoordelijkheid hiervoor te nemen, alhoewel hun eigen systemen deze boekingsfout maken, met het argument dat zij slechts een bemiddelaar zijn. Skyscanner verwijst je door naar de airlines waar het foutieve ticket is geboekt. Deze airlines verwijzen echter weer terug naar Skyscanner, omdat zij de boekingsfouten maken.

Mooie plannen allemaal! Zelf vertrek ik 15 october naar bali om daar de boel te verkennen. Heb net 7 weken gewerkt in Australie, dinsdag vertrek ik naar New zealand, vervolgens terug voor paar dagen in darwin, en van darwin naar denpasar… Dus tips zijn welkom