15:00 16-9-2008
Wij zijn in augustus 2007 op vakantie gegaan naar Kreta, Gouves en zijn daar benaderd door een dame van Club Greece Resorts.
Na het bekende (inmiddels bekend uit verhalen op internet) kraslot waarop wij natuurlijk 3 palmboompjes hadden staan zijn we meegegaan naar het prachtige Resort.
Wij hebben daar na 5 uur een contract getekend ad € 5.150,00 en hebben daarmee 5 vakantieweken gekocht. Een zesde week kregen wij daar als bonus bij.
Voorwaarde was dat we de eerste week van deze weken weer terug zouden komen in dit bewuste Resort.
Het jaar daarop, dit jaar dus zijn wij samen 1 week teruggegaan.
Wederom werden we benaderd door een toegewezen manager : De heer Thijs de Boer en na een Griekse avond waarop de kosten voor hem waren maakten we een afspraak om een halve dag met elkaar op te trekken om zo een wederom een fantastisch aanbod te mogen aanhoren.
Van 10.00 uur s’ochtends tot 19.00 uur s’avonds zaten we aan de beste Thijs vast.
Natuurlijk kun je zo’n gesprek afkappen maar in dit geval ging dat gewoonweg niet! Hij bleef maar aanbiedingen doen en twijfel zaaien, uiteindelijk zagen we wel in (?) dat het een veel betere keus zou zijn wanneer we ons huidige contract zouden omzetten…
Ons huidige Associated Membership onder nummer: 07040816HF zou omgezet worden naar een Full-Membership onder nummer: 08290511HH.
We werden geestelijk heen en weer geslingerd…zouden we wel …zouden we niet en daar werd (achteraf naar onze mening gebruik van gemaakt) Niets was een probleem…financieel waren er zoveel oplossingen…
Wij besloten het niet te doen.
In ons hoofd speelde de gedachte aan onze andere financieele verplichtingen thuis en we wilden in geen geval in de schulden komen te zitten vanwege een levenslange vakantie!
Zo hebben we dit ook gezegd.
Het antwoord was dat wanneer we nu een aanbetaling zouden doen, het contract opgemaakt kon worden en er in Nederland een financieel adviseur , te weten de heer Dick Fermi, contact met ons zou opnemen om de financieen te bekijken en om een passende regeling te treffen.
Wanneer zou blijken dat mijn man niet draagkrachtig genoeg was voor een een of andere lening, was er niets aan de hand, dan zou het contract niet door gaan en bleven we gewoon ons 1e contract, Associated Membership) behouden.
ALLEMAAL MONDELING
Na thuiskomst namen wij na na een week contact op (zelf) met de heer Fermi en de beste man had het druk, erg druk. Of het mogelijk was dat een collga van hem de stukken zou mogen ophalen dan kon hij ze bekijken.
Stukken zijn opgehaald en weer 2 weken later liet de heer Fermi ons weten geen basis te zien in de balansen van mijn man (zzp’er) voor een dergelijke financiering.
Ondertussen hielden wij Thijs hiervan telefonisch op de hoogte.
Thijs wist nog wel een paar opties en overlegde met zijn superieur de heer Dennis Rietveld, welke ook bij de gesprekken aanwezig was geweest op Kreta.
Email na email volgde - over - en weer.
Vervolgens begon de heer Johan Willaert (financieel man van Club Greece) te bellen waar nu toch onze 1e storting bleef (?)
Wij alles netjes uitgelegt; dat we een tegenvaller hadden want de financiering hadden we niet rond kunnen krijgen …
Het mocht allemaal niet baten. De man was ook niet bereid om contact met de managers te zoeken en hij bleef zich maar beroepen op het getekende contract.
Ons verhaal deed hem niets, contract was contract.
Nu wordt door de heer Willaert beweerd dat als we het gehele bedrag ad €11.250,00 niet ineens betalen (…) we alles kwijt zijn.
Wij zijn van mening dat ons mondeling maar iets wijs is gemaakt om dat contract maar getekend te krijgen.
Omdat een en ander duidelijk niet klopt hebben we besloten om gerechterlijke stappen te ondernemen omdat wij nu dus OOK onze inleg van ons 1e contract zouden kwijt zijn.
Inmiddels hebben wij door deze kwestie ons vertrouwen in Club Greece volledig verloren en eisen wij onze inleg van het 1e contract ad € 5.150,00 terug, dit omdat dit bedrag nu volgens de heer Willaert is komen te vervallen vanwege “contractbreuk” van het 2e Full-Membership-contract.
Volgens ons is het absoluut geen contractbreuk omdat dit allemaal heel duidelijk besproken is.
Stel … dat wij binnen de 10 dagen hadden WILLEN annuleren: Dit was in dit geval niet eens een optie omdat de heer Fermi niet in de gelegenheid was om ons binnen het gestelde termijn uitsluitsel te geven over het wel/niet doorgaan van een financieele regeling.
Wij hebben dit neergelegt bij onze ARAG rechtsbijstanverzekering en kregen te horen dat zij niet aan deze zaak konden beginnen omdat Isle of Mann, de standplaats van de organisatie buiten de nationale wetgeving valt.
Ik ben nu op zoek naar een andere optie/manier om het recht te laten zegevieren en deze belachelijke manier van doen stoppen.
[EMAIL=“mwiegman@telfort.nl”]