Bedrog door Club Greece op Kreta

:evil:Komende vanaf de markt in Rethymnon werden wij op de boulevard aangesproken door 2 “zweedse(?)” blondines over promotions van club greece. Na een een korte enquete mocht ik in de tas graaien en jawel hoor…PRIJS, de dames zeiden letterlijk: dat ik 1 van de 3 prijzen (beachradio, videocamera of 1 week holliday) mocht kiezen, daarvoor moesten we wel even naar Platanes naar Hotel Leoniki om de papieren in orde te laten maken. We kregen een taxi aangeboden maar aangezien wij een huurauto hadden zijn we daar zelf naartoe gereden één van de dames reed met ons mee en de ander volgde op de scooter. Aldaar werden we ontvangen door Marijn uit Gent (B), in het eerste opzicht een aardige knul (te aardig). Ook wij kregen een rondleiding en het hele verkoop bla…bla…verhaal. Wij gingen dus niet met hen in zee, geen handtekening, geen geld, nul komma nul dus. De zgn “aardige knul” veranderde al snel van houding en toon, wat ons alleen maar bevestigde dat er iets niet pluis was. Wel "wonnen"we de hoofdprijs want wij hadden de passende sleutel bij de week gratis vakantie. Toen we na 2 uur weg gingen vele toeristen aangetroffen en misschien ook wat figuranten…wie weet ?!

Snel de voorwaarden bekeken, hoezo gratis ?? 32,50m pond p/p en maaltijden nuttigen op de accomodatie en wie weet wat je daar voor moet betalen, vliegtickets ook voor eigen rekening. conslusie: als ze je niets kunnen verkopen dan proberen ze er toch nog een slaatje uit te slaan om de mensen naar een accomodatie te sturen. De vraag is nog maar of je ooit komt ! Een oplichters bende die het geheel goed in scene hebben gezet.

Ik ben niet van plan om het hier bij te laten, zoveel mensen worden door samenweefsel van verdichtselen en listige kunstgrepen door die lui gedupeerd, hier mag en kunnen ze zo niet mee weg komen. Kortom ik ben behoorlijk pissig Dus als mensen ook ideeën hebben hoe we deze lui kunnen aanpakken, wil ik het graag horen. Ik ben er klaar voor !! mijn mail is: baaikes@kabelfoon.nl

Hoi

Ik heb hetzelfde meegemaakt in Chersonissos op Kreta, 25 september j.l. Gelukkig ben ik er met mijn vriend niet ingetrapt.
Wij werden door een Franse dame zo’n 4 uur opgehouden,(aangezien mijn vriend frans is) maar gelukkig begon het mij te dagen dat RCI, want zo heet het concept oplichterij is.

Als je ff googled dan vind je ook andere verhalen over deze oplichterij. Er is trouwens van TROS Radar, ik geloof 24 april 2006 een uitzending over dit of iets dergelijks geweest. ff op google kijken en uitzending bekijken.

Ik kan alleen zeggen: MENSEN TRAP ER NIET IN, en maak dit bekend aan iedereen.

Groeten Lin

Ook op www.griekenlandforum.nl staat een heel stuk over Club Greece. Bah…het is echt te smerig voor woorden wat ze uit de kast trekken om toeristen voor de gek te houden.
En over die positieve reacties die erbij staan…laat je niet misleiden, want de plaatser van zo’n reactie zit misschien ook in het “complot”!!!
Door zo’n bericht te plaatsen kom je al een heel eind. Ik lees regelmatig op verschillende fora en dus ben ik nu gewaarschuwd en zou er niet zo snel intrappen!

Groetjes Inge

Hallo,

Wij zijn er in de vakantie-euforie ook/wel in getrapt. (begin oktober 2007) Stom en naief natuurlijk. Daar helpt een goede opleiding niet bij.
Thuis en na onderzoek op internet bleken wel wat haken en ogen. Verder leek het veel moeilijker dan gedacht om een gewenste wereldreis te realiseren en goedkoop gebruik te maken van open plaatsen in de boekingen.

Na de vakantie heb ik direct een keurige protestbrief geschreven (naar voorbeeld van internet) om beroep te doen op de bedenkperiode (die ons overigens op Rhodos was ontzegd). Tevens het geld direct via Visa terug laten halen (het was al betaald) alweer met beroep op de bedenkperiode van 8 of 10 dagen (zie internet; enig aandringen was nodig). Alle papieren hebben we direct aangetekend teruggestuurd naar Rhodos. (Na het maken van een kopie voor eigen gebruik)
Er kwam telefoon uit Rhodos. Ik heb een uur gebeld en vriendelijk maar beslist verteld dat de manier van werken misleidend was en ons op een verkeerde, niet bij ons passende, beslissing had gebracht en dat ik alles in het werk zou stellen om het terug te schroeven.

Na een paar weken bleek het geld op een conflictrekening te staan bij Visa. Inmiddels is de aanbetaling netjes teruggestort op onze Visa-rekening en verwachten we het elk moment op onze betaalrekening te hebben staan.

Club Greece heeft het conflict dus prettig en snel uit de wereld geholpen, zonder juridische poespas.
Snel reageren lijkt me wel van belang geweest.

Dus als je problemen hebt met Club Greece:
Geen paniek
Direct reageren en je informeren.
Alles kopieren en aangetekend versturen.
Dan kan het zonder veel poespas weer goed komen.
Ook succes gewenst.
Kees

Jammer dat de hostess er niet voor gewaarschuwd heeft. Wij zijn dit jaar zowel op rhodos als op Kreta gewaarschuwd.

Typisch geval van time-sharing;trap er niet in;heb zelf het spel meegespeeld om te zien hoe ver ze gaan,en als je afhaakt omdat je hun doorgrond dan worden ze pissig,dus laat je niks wijs maken

Wij hebben het dus wel gedaan, en RCI is zeker geen bedrog.
Het is alleen dat het niet bekend is Nederland, maar heel veel Amerikanen hebben een contract, en het is echt voor gezinnen goedkoper om op vakantie te gaan.
We zijn net thuis van Village Heights en we hebben een super vakantie gehad.
Het van de straat plukken is inderdaad geen succes geweest en daar stoppen ze ook mee, ze willen het nu gaan doen via mond op mond reclame.
Nu kunnen we goedkoper met de kids op reis en verdere reizen gaan maken.

Wij hebben veel reacties op internet gelezen na thuiskomst over deze, zeg maar gerust colportage. Ze liegen de hele boel bij elkaar.
Ik vraag me trouwens af of die ronselaars op straat echt 30 euro bonus krijgen als ze een kraslot met 3 palmpjes uitdeelt.
Het hele gebeuren heeft ons 4 uur gekost van onze vakantie, maar we zijn er gelukkig niet ingetrapt. Het toeval wil dat wij een appartement hadden aan de overkant van het club greece resort in Platanes. Nadat wij net als velen het hele verhaal van a tot z hebben meegemaakt beseften wij later pas hoe groot deze organisatie is (RCI). De hele dag reden taxi’s af en aan. We zagen steeds niets vermoedende mensen (in onze ogen slachtoffers), met vaak kinderen, uitstappen. Wij snappen niet dat dit zomaar kan. Dit moest toch verboden worden.
's Avond gingen wij vaak nog even koffie drinken naast het resort in een koffiebar. Iedere avond stond het stampvol van de verkopers die hun opbrengsten van de dag aan het vieren waren. Het kwam echt over als een zeer zelfingenomen kliek. Weer aardig wat mensen een poot uitgerukt. De verkoper die 3 uur tegenover ons gezeten had zat daar ook tussen. Zodra hij ons herkende draaide hij direct zijn hoofd om. Dat willen ze natuurlijk niet graag zien dat potentiele klanten (althans dat waren we) achteraf de verkopers (ronselaars) hun overwinningen zien vieren. Wij zouden volgend jaar best wel weer naar Platenes willen gaan. Maar we twijfelen. Wij kunnen die uitgestreken gezichten niet meer zien.
En o ja, die gratis vakantie die wij als prijs kregen. Die smeren ze maar in hun haar.

15:00 16-9-2008

Wij zijn in augustus 2007 op vakantie gegaan naar Kreta, Gouves en zijn daar benaderd door een dame van Club Greece Resorts.
Na het bekende (inmiddels bekend uit verhalen op internet) kraslot waarop wij natuurlijk 3 palmboompjes hadden staan zijn we meegegaan naar het prachtige Resort.
Wij hebben daar na 5 uur een contract getekend ad € 5.150,00 en hebben daarmee 5 vakantieweken gekocht. Een zesde week kregen wij daar als bonus bij.
Voorwaarde was dat we de eerste week van deze weken weer terug zouden komen in dit bewuste Resort.

Het jaar daarop, dit jaar dus zijn wij samen 1 week teruggegaan.
Wederom werden we benaderd door een toegewezen manager : De heer Thijs de Boer en na een Griekse avond waarop de kosten voor hem waren maakten we een afspraak om een halve dag met elkaar op te trekken om zo een wederom een fantastisch aanbod te mogen aanhoren.
Van 10.00 uur s’ochtends tot 19.00 uur s’avonds zaten we aan de beste Thijs vast.

Natuurlijk kun je zo’n gesprek afkappen maar in dit geval ging dat gewoonweg niet! Hij bleef maar aanbiedingen doen en twijfel zaaien, uiteindelijk zagen we wel in (?) dat het een veel betere keus zou zijn wanneer we ons huidige contract zouden omzetten…
Ons huidige Associated Membership onder nummer: 07040816HF zou omgezet worden naar een Full-Membership onder nummer: 08290511HH.

We werden geestelijk heen en weer geslingerd…zouden we wel …zouden we niet en daar werd (achteraf naar onze mening gebruik van gemaakt) Niets was een probleem…financieel waren er zoveel oplossingen…

Wij besloten het niet te doen.
In ons hoofd speelde de gedachte aan onze andere financieele verplichtingen thuis en we wilden in geen geval in de schulden komen te zitten vanwege een levenslange vakantie!
Zo hebben we dit ook gezegd.

Het antwoord was dat wanneer we nu een aanbetaling zouden doen, het contract opgemaakt kon worden en er in Nederland een financieel adviseur , te weten de heer Dick Fermi, contact met ons zou opnemen om de financieen te bekijken en om een passende regeling te treffen.

Wanneer zou blijken dat mijn man niet draagkrachtig genoeg was voor een een of andere lening, was er niets aan de hand, dan zou het contract niet door gaan en bleven we gewoon ons 1e contract, Associated Membership) behouden.
ALLEMAAL MONDELING

Na thuiskomst namen wij na na een week contact op (zelf) met de heer Fermi en de beste man had het druk, erg druk. Of het mogelijk was dat een collga van hem de stukken zou mogen ophalen dan kon hij ze bekijken.
Stukken zijn opgehaald en weer 2 weken later liet de heer Fermi ons weten geen basis te zien in de balansen van mijn man (zzp’er) voor een dergelijke financiering.

Ondertussen hielden wij Thijs hiervan telefonisch op de hoogte.
Thijs wist nog wel een paar opties en overlegde met zijn superieur de heer Dennis Rietveld, welke ook bij de gesprekken aanwezig was geweest op Kreta.
Email na email volgde - over - en weer.

Vervolgens begon de heer Johan Willaert (financieel man van Club Greece) te bellen waar nu toch onze 1e storting bleef (?)
Wij alles netjes uitgelegt; dat we een tegenvaller hadden want de financiering hadden we niet rond kunnen krijgen …
Het mocht allemaal niet baten. De man was ook niet bereid om contact met de managers te zoeken en hij bleef zich maar beroepen op het getekende contract.
Ons verhaal deed hem niets, contract was contract.

Nu wordt door de heer Willaert beweerd dat als we het gehele bedrag ad €11.250,00 niet ineens betalen (…) we alles kwijt zijn.

Wij zijn van mening dat ons mondeling maar iets wijs is gemaakt om dat contract maar getekend te krijgen.
Omdat een en ander duidelijk niet klopt hebben we besloten om gerechterlijke stappen te ondernemen omdat wij nu dus OOK onze inleg van ons 1e contract zouden kwijt zijn.

Inmiddels hebben wij door deze kwestie ons vertrouwen in Club Greece volledig verloren en eisen wij onze inleg van het 1e contract ad € 5.150,00 terug, dit omdat dit bedrag nu volgens de heer Willaert is komen te vervallen vanwege “contractbreuk” van het 2e Full-Membership-contract.
Volgens ons is het absoluut geen contractbreuk omdat dit allemaal heel duidelijk besproken is.

Stel … dat wij binnen de 10 dagen hadden WILLEN annuleren: Dit was in dit geval niet eens een optie omdat de heer Fermi niet in de gelegenheid was om ons binnen het gestelde termijn uitsluitsel te geven over het wel/niet doorgaan van een financieele regeling.

Wij hebben dit neergelegt bij onze ARAG rechtsbijstanverzekering en kregen te horen dat zij niet aan deze zaak konden beginnen omdat Isle of Mann, de standplaats van de organisatie buiten de nationale wetgeving valt.

Ik ben nu op zoek naar een andere optie/manier om het recht te laten zegevieren en deze belachelijke manier van doen stoppen.
[EMAIL=“mwiegman@telfort.nl”]

Ok,deze berichten komen op mij over als oplichting…met jullie toestemming wil ik dit hele relaas aanbieden bij Tros Radar…maar daar moeten jullie wel toestemming voor geven…

Beste Hans
Als jij denkt dat wij hiermee een kans maken stemmen wij hier mee in

vr. groet Marco en Linda

Beste Hans,

Wij hebben er zelf geen schade van ondervonden, maar ons verhaal mag je ook gebruiken.

Groet,

Peter

Beste mensen,

wat ik hier lees kan ik bijna niet geloven.
Ik ben zelf al enkele jaren lid van Club Greece, bedrog komt er helemaal niet bij kijken, ik heb eindelijk een vrijere manier van reizen ontdekt.

Maar ondat jullie het toch steeds over hun marketing hebben… Jullie lijken allemaal te klagen omdat jullie zelf zo naief waren te geloven dat dingen gratis zijn in’t leven - het cadeautje - Mensen toch, het is jullie eigen hebzucht dat jullie tot deze verkoopspresentatie heeft gezet. Er wordt duidelijk in de receptie vermeld dat het om een verkoopspresentatie gaat, en weet je , jullie hebzucht overhaalt je om te blijven. Daarna klagn jullie dat het cadeautje niet helemaal gratis is als je er gebruik van maakt…Jezus Christus, met wat zijn jullie eigenlijk bezig.

Akkoord dat de marketing een agressieve marketing is, maar dat betekend niet dat de verkopers agressieve lui zijn. Dit is een heel bekende en oude manier van marketing. Hier worden we gewoon volgepompt en uitgezogen door zogezegde passieve reklamevoering. Mensen toch, wat zijn jullie blind!!!

Groeten,

El Zetd

TROUWENS:

Alleen maar gezeur over gebakken lucht, NIET over de reizen zelf!

Wij zijn enkele weken geleden teruggekomen van onze reis op Kreta. In Leoniki zijn we op een goeie manier behandeld geweest en ook degene van wie we aanvankelijk het pakket hadden gekocht (Manu, een Belg) werkte er nog steeds. We hebben een heel gezellige tijd gehad samen en we hebben hem eens goed getrakteerd.
We kijken nu uit naar onze reis naar Zuid-Afrika (april). Via Club Greece en RCI doen we veel sneller de reizen die we anders bleven uitstellen.

Bedankt :wink:

Beste Elzd,

Fijn voor je dat je een prettige ervaring te melden hebt.
Wees ongelofelijk blij dat je niet in mijn schoenen staat . Ik vindt je conclusies zeer kort door de bocht. Het is gewoon zo simpel dat wanneer je geen negatieve ervaring hebt opgedaan in dit geval met Club Greece resorts, je daar geen mening of oordeel over kunt geven.
Fijn nogmaals dat een en ander voor jou zo goed heeft uitgepakt!
Helaas is het bij ons anders gelopen wat overigens geen moer te maken heeft met naiviteit of hebzucht - maar alleen met snel geld verdienen.

Ik zie ook op andere internationale forums veel berichten over -nare- ervaringen met Club Greece Resorts. Ze schijnen hun werkterrein nu verlegd te hebben naar andere eilanden…

Ik sta er niet van te kijken als LZD in opdrracht van een reactie plaatst. Kan me voorstellen dat de organisatie liever heeft dat de gedupeerden zich in hun schaamte wentelen dan dat deze gezamelijk een vuist maken. De mensen die je naar een contract toepraten weten exact wat ze wel en vooral niet moeten vertellen. Continu manipulatie en geestelijke beinvloeding, uren lang praten en voorkomen dat jij de juiste vragen zal stellen op het juiste moment. Na een dag of dire vier als je het allemaal hebt laten bezinken komen de vragen pas. En natuurlijk kun je dan naar Griekenland bellen, op jouw kosten…ik kan wel blijven doorgaan…wat een facade!

Uit de krant:

Timesharing wordt aan banden gelegd

door Ronald Veerman

STRAATSBURG - Nietsvermoedende toeristen zijn binnenkort gevrijwaard van opdringerige timeshareverkopers en kunnen straks bovendien met één pennenstreek en zonder iets te betalen weer van een contract af indien dat toch niet bevalt.

Het Europees Parlement gaat vandaag paal en perk stellen aan het nog altijd grote aantal misstanden bij de verkoop van de vaak dubieuze vakantieformules, waarvan ook in Nederland elk jaar honderden mensen de dupe zijn. Bij timesharing wordt een accommodatie gekocht voor een bepaalde periode in het jaar. De eigenaar mag dan ook alleen in die periode ervan gebruik maken. ,Het snel en slinks geld aftroggelen is voorbij. Dat was nodig, want de verouderde afspraken op dit gebied zijn in 1994 voor het laatst aangepast", aldus VVD-europarlementariër Manders.

Zo is het voor timeshareverkopers binnen de EU binnenkort verboden om nog een aanbetaling te eisen en moet bij het definitieve contract voortaan verplicht een opvallend formulier worden geleverd waarin staat hoe en waar de overeenkomst kan worden ontbonden.

“Wie zich alsnog bedenkt, kan daardoor binnen twee weken zonder opgaaf van reden en zonder kosten het contract weer verbreken. Als dat bij de aankoop van een overhemd in de Hema kan, dan moet het hier ook kunnen”, aldus Manders.

Beste Hans,

Wij zijn er helaas ook ingetrapt afgelopen jaar. Ik schaam me ervoor dat het zover heeft kunnen komen. Ook maakt het me boos dat ze gewoon vrolijk doorgaan.

In 2006 is Club Greece al bij Tros radar geweest, dus ik denk niet dat ze er nog iets mee doen. Wanneer ze dat wel doen wil ik ook graag mijn verhaal kwijt.

Niet alleen op Kreta zit Club Greece
Ook op Rhodos vind je die lui die je een vakantie proberen aan te smeren

TRAP er gewoon niet in

http://www.griekenland-eilanden.nl/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?241