The Vacation Store

The Vacation Store
Beste medegebruikers,
Hebben jullie ooit van The Vacation Store gehoord. Ik had ze vanavond aan de lijn en ik behoorde tot de doelgroep. Ik werd uitgenodigd voor een bijeenkomst a.s. zaterdag. Zelf was ik wel positief maar we moeten met z’n tweeën komen. Als we komen, krijgen we een gratis verblijf in Zuid Spanje of op de Canarische Eilanden (eten, vlucht en zo niet inbegrepen)…
Ik vind het vreemd. Heeft iemand al ervaringen met deze club?
Ze zeggen dat ze het gewoon doen om reclame te maken.
Ik hoop dat een van jullie iets weet…
Groetjes,
Liset

Ik ken deze club niet, maar wel meer van dit soort organisaties gehoord. Vaak willen ze je dure vakanties aansmeren, waarvoor je moet tekenen, een som geld moet neerleggen en voor de rest van je leven aan dure vakanties vast zit. Kijk dus goed uit! Er zal vast een addertje onder het gras zitten. En uiteindelijk willen ze allemaal maar één ding: GELD!!

zelfde principe als Time Sharing.
Inderdaad veel mooie woorden, een fantastische " aanbieding" voor weinig maar wel gelijk tekenen…nadenken mag niet.
En als je tekent zit je er voor de rest van je leven aan vast
Doe maar niet, inderdaad. Dat je bij " hun doelgroep" zit…gewoon een adressenbestand gekocht, hoor.

Beste Liset,

Ook ik ben vorig weekend gebeld met het fijne nieuws dat ik in de doelgroep zit. Volgens mij zit iedereen in de doelgroep en is het een goedkope manier om mensen er naar toe te lokken. Ook hun website geeft geen/slechte informatie. Ikzelf ga niet met mijn familie er naar toe. Het enige advies wat ik je kan geven is: Hoeveel personen ken je die je een gratis vakantie aanbieden zonder daar iets voor terug te willen? Ik ken ze niet en wil ze ook liever niet kennen.

Ik ben gisteren geweest. Het gaat kort gezegd om een concept waarbij the Vacation Store reizen aanbiedt waarbij ze gebruik maakt van resorts die met time-share zijn gebouwd. Omdat deze resorts veelal leeg staan kunnen ze voordelige reizen aanbieden. Indien je gebruik maakt van hun aanbieding moet/kun je 6x 1 week binnen 34 maanden een reis bij ze boeken.
Meer info hebben we niet want het werd heel snel duidelijk dat wij toch niet tot hun doelgroep behoren (backpackers). Wel hebben we een vakantievoucher gekregen voor 1 week accomodatie in Spanje of Tenerife (met eenmalige boekingskosten van 85 euro!)
Informatie over de resorts is volgens mij te vinden op www.rci.com

[FONT=Geneva] :unsure:
Ook ik was vanavond een van de gelukkigen die tot de doelgroep van The Vacation Store behoorde? Ik vraag me nu eigenlijk af, of ik daar nu wel zo gelukkig om moet zijn!!! Nu ik al deze reacties heb gelezen, doet het idee me een beetje denken aan de hotelbon (niet negatief bedoeld hoor !!), 4 x per jaar 2 overnachtingen in een Hotel naar keuze, maar het diner gebruiken in het hotel waar je verblijft. Maak je 1 x gebruik van een Hotel per jaar dan zijn de 3 overige vouchers niet meer geldig. Bij de Vacation Store zou je 6 x 1 week in 34 maanden tijd op reis moeten gaan om het totale voordeel eruit te halen. Nou is dat voor sommige wel haalbaar, maar wat me meer dwars zit is dat je verplicht bent om met je partner te komen en de enigste reden die ik kan bedenken is dat als het de bedoeling is dat je wat moet tekenen, dit alleen rechtsgeldig kan zijn als beide hiervoor een handtekening plaatsen. Ik heb er hoe meer ik er bij nadenk koude rillingen van gekregen en morgen bel ik direct mijn afspraak af. Voor iedereen die ook zo zijn twijfels heeft gekregen, Oppassen en niets tekenen voordat alle kleine lettertjes onder de loep zijn genomen !!!

Nou, we zijn ook gebeld maar na deze postings denken we d’r wel anders over. The vacation store, niet voor ons! :frowning:

B) Ook ik ben een paar weken geleden gebeld en viel natuurlijk in de doelgroep >40. Maar ik was niet echt geinterresseerd omdat wij veel met de motor trekken.
Wij hebben ons, zonder dat men ons over moest halen toch gekozen om met ze in zee te gaan omdat we 4 weken naar Amerika willen en we ook Campers en een cruise kunnen kiezen.
De prijs is 700 Euro per week maar we waren al meer kwijt voor een weekje spothuis Centrum.
Het blijft natuurlijk een hoop geld dat je vooruit moet betalen en wanneer we niets doen is het geld weg.

Ik kom zojuist terug van de presentatie van The Vacation Store. Hun “product” is als volgt.

Ze bieden appartementen aan in die zijn gekoppeld aan hotels over de hele wereld (in totaal zo’n 4000 locaties waar je uit kunt kiezen). Je krijgt dus alleen het appartement; vliegtickets, transfer van/naar vliegveld en ontbijt/lunch/diner moet je zelf regelen. Als de appatementen horen bij een all-inclusive-hotel, dan kun je er (uiteraard tegen bijbetaling) voor kiezen om ook all-inclusive te nemen, maar het moet niet.

Omdat je alleen betaalt voor het appartement en niet ook voor de vliegtickets en eten, maakt het niet uit met hoeveel mensen je in het appartement gaat zitten (van 1 tot 6). Je kunt boeken vanaf 1 jaar tot een paar dagen voor dat je wilt vertrekken. Het pakket dat ze aanbieden, kost EUR 5900, en omvat 6 weken in appartementen naar keuze, plus de week die je al gratis kreeg, dus in totaal 7 weken (de gratis week wordt dan wel ge-uprade naar een luxere accomodatie). In feite betaal je dus een appartementhuur van EUR 983 per week (je betaalt voor 6 weken, want de 7e week krijg je sowieso gratiis) voor een appartement naar keuze, ongeacht waar ter wereld (je betaalt toch zelf de reis) en ongeacht het luxeniveau (alle appartementen zijn ten minste in 4-sterren hotels, maar je kunt ook kiezen uit 5- en 6-sterren hotels). Het pakket is 35 maanden geldig, dus bijna 3 jaar.

Je mag overigens ook meerdere weken achter elkaar in één appartement zitten, je hoeft dus niet 7 weken opndere locaties door te brengen.

Er zijn ook nog allerlei aanbieden naast het pakket, maar daar heb je pas iets aan als je je 7 weken hebt opgemaakt.

Een voorwaarde is overigens dat je de eerste twee weken doorbrengt in één van de accomodaties uit een ljistje van circa 5 landen (ik geloof Spanje, Canarische Eilanden, Curacao, Bonaire, Portugal). Je mag dus wel kiezen tussen deze landen, en je hoeft niet 2 weken achter elkaar te gaan. Eén van die eerste 2 weken is de gratis week die je sowieso krijgt.

De gratis week die je sowieso krijgt is naar keuze in Spanje of Tenerife, ik geloof in een 3-sterren accomodatie, dus niet in een accomodatie die tot het betaalde aanbod van The Vacation Store behoort want die zijn minstens 4 sterren. Dit is trouwens niet helemaal gratis; je moet nog wel EUR 85 aan ‘boekingskosten’ betalen.

Er werd geen druk op ons uitgeoefend om meteen iets te tekenen, en dat hebben we ook niet gedaan. Wel krijg je EUR 1000 korting op vliegtickets als je meteen tekent (wat de haken en ogen zijn die daar mogelijk aan zitten, weet ik niet).

Mijn conclusie is dat het pakket van The Vacation Store alleen aantrekkelijk is:

• als je de komende 3 jaar in totaal 7 weken op vakantie wilt (je mag trouwens ook anderen in jouw plaats laten gaan);
  • als je geen bezwaar hebt tegen een 4-sterren accomodatie;
  • als je het niet teveel gedoe vindt om zelf de vlucht en transfers te regelen (hoewel The Vacation Store dat ook voor je kan regelen, geloof ik);
  • als de locaties waar je van plan bent heen te gaan, normaliter (aanzienlijk) meer dan EUR 983 kosten.
    Pas dan is het naar mijn mening de moeite waard om je te commiteren aan het pakket van The Vacation Store.

Zo, een heel verhaal, maar ik hoop hiermee andere mensen die telefonisch worden benaderd voor een presentatie van The Vacation Store, en die twijfelen of ze zullen gaan, voldoende informatie te hebben gegeven om een bewuste keuze te kunnen maken of het al dan niet iets voor ze is. Wij gaan in ieder geval gebruik maken van het appartement op Tenerife dat we een week gratis tot onze beschikking krijgen, en als we terug zijn, zal ik in dit forum nog wel laten weten hoe dat was (als ik het niet vergeet).

Arjen.Eeken@amilla.nl

Bedankt voor jullie uitgebreide informatie. Ook wij zijn gebeld en vielen uiteraard in de doelgroep. Na alle bovenstaande informatie ga ik toch de afspraak afzeggen. Zonde van mijn tijd en geld. En ik ben het eens met degene zijn/haar bedenkingen had over het feit dat je samen met je partner MOET komen. Dit kan inderdaad wel eens juridische oorzaken hebben.

Jurgen.

allemaal besodemieterij

Na onderzoekje op internet op onderstaande link gestuit en besloten maar af te zien van de inmiddels gemaakte afspraak.

http://members.lycos.nl/ikko1978/

Originally posted by Gast: Arjen@19-10-2003, 15:40:13
** Ik kom zojuist terug van de presentatie van The Vacation Store. Hun “product” is als volgt.

Ze bieden appartementen aan in die zijn gekoppeld aan hotels over de hele wereld (in totaal zo’n 4000 locaties waar je uit kunt kiezen). Je krijgt dus alleen het appartement; vliegtickets, transfer van/naar vliegveld en ontbijt/lunch/diner moet je zelf regelen. Als de appatementen horen bij een all-inclusive-hotel, dan kun je er (uiteraard tegen bijbetaling) voor kiezen om ook all-inclusive te nemen, maar het moet niet.

Omdat je alleen betaalt voor het appartement en niet ook voor de vliegtickets en eten, maakt het niet uit met hoeveel mensen je in het appartement gaat zitten (van 1 tot 6). Je kunt boeken vanaf 1 jaar tot een paar dagen voor dat je wilt vertrekken. Het pakket dat ze aanbieden, kost EUR 5900, en omvat 6 weken in appartementen naar keuze, plus de week die je al gratis kreeg, dus in totaal 7 weken (de gratis week wordt dan wel ge-uprade naar een luxere accomodatie). In feite betaal je dus een appartementhuur van EUR 983 per week (je betaalt voor 6 weken, want de 7e week krijg je sowieso gratiis) voor een appartement naar keuze, ongeacht waar ter wereld (je betaalt toch zelf de reis) en ongeacht het luxeniveau (alle appartementen zijn ten minste in 4-sterren hotels, maar je kunt ook kiezen uit 5- en 6-sterren hotels). Het pakket is 35 maanden geldig, dus bijna 3 jaar.

Je mag overigens ook meerdere weken achter elkaar in één appartement zitten, je hoeft dus niet 7 weken opndere locaties door te brengen.

Er zijn ook nog allerlei aanbieden naast het pakket, maar daar heb je pas iets aan als je je 7 weken hebt opgemaakt.

Een voorwaarde is overigens dat je de eerste twee weken doorbrengt in één van de accomodaties uit een ljistje van circa 5 landen (ik geloof Spanje, Canarische Eilanden, Curacao, Bonaire, Portugal). Je mag dus wel kiezen tussen deze landen, en je hoeft niet 2 weken achter elkaar te gaan. Eén van die eerste 2 weken is de gratis week die je sowieso krijgt.

De gratis week die je sowieso krijgt is naar keuze in Spanje of Tenerife, ik geloof in een 3-sterren accomodatie, dus niet in een accomodatie die tot het betaalde aanbod van The Vacation Store behoort want die zijn minstens 4 sterren. Dit is trouwens niet helemaal gratis; je moet nog wel EUR 85 aan ‘boekingskosten’ betalen.

Er werd geen druk op ons uitgeoefend om meteen iets te tekenen, en dat hebben we ook niet gedaan. Wel krijg je EUR 1000 korting op vliegtickets als je meteen tekent (wat de haken en ogen zijn die daar mogelijk aan zitten, weet ik niet).

Mijn conclusie is dat het pakket van The Vacation Store alleen aantrekkelijk is:

• als je de komende 3 jaar in totaal 7 weken op vakantie wilt (je mag trouwens ook anderen in jouw plaats laten gaan);
  • als je geen bezwaar hebt tegen een 4-sterren accomodatie;
  • als je het niet teveel gedoe vindt om zelf de vlucht en transfers te regelen (hoewel The Vacation Store dat ook voor je kan regelen, geloof ik);
  • als de locaties waar je van plan bent heen te gaan, normaliter (aanzienlijk) meer dan EUR 983 kosten.
    Pas dan is het naar mijn mening de moeite waard om je te commiteren aan het pakket van The Vacation Store.

Zo, een heel verhaal, maar ik hoop hiermee andere mensen die telefonisch worden benaderd voor een presentatie van The Vacation Store, en die twijfelen of ze zullen gaan, voldoende informatie te hebben gegeven om een bewuste keuze te kunnen maken of het al dan niet iets voor ze is. Wij gaan in ieder geval gebruik maken van het appartement op Tenerife dat we een week gratis tot onze beschikking krijgen, en als we terug zijn, zal ik in dit forum nog wel laten weten hoe dat was (als ik het niet vergeet).

Arjen.Eeken@amilla.nl **

Wij zijn ook gebeld door The Vacation Store voor vrijblijvende bijeenkomst. Als we komen krijgen we een gratis verblijf. Is iemand al geweest via deze vouchr die je krijgt. Moet je de vliegreis dan zelf betalen, en hoef je niks te tekenen?

Linda…NIET gaan is de beste oplossing
Het is een grote oplichterij !

Maar hoe zit het nou precies Arjen. Je zegt dat je niets ondertekend hebt, maar dat je toch een week naar Tenerife gaat. Je zou die reis toch pas krijgen als je dat hele pakket zou kopen (van 7 weken) ??
Of krijg je nou zonder enige voorwaarden die reis naar Tenerife?

Originally posted by marta@19-02-2004, 20:55:37
** Maar hoe zit het nou precies Arjen. Je zegt dat je niets ondertekend hebt, maar dat je toch een week naar Tenerife gaat. Je zou die reis toch pas krijgen als je dat hele pakket zou kopen (van 7 weken) ??
Of krijg je nou zonder enige voorwaarden die reis naar Tenerife? **

Ja, ook zonder ook maar iets te ondertekenen, krijg je de week vakantie (naar Tenerife, Spanje of Portugal). Dat is naar een 2-sterren-locatie. Als je het hele pakket neemt, dan krijg je nog steeds die week, maar dan in een 3-sterren-locatie (je betaalt dus in feite voor 6 weken en een upgrade van de gratis week van 2 sterren naar 3 sterren). Je moet alleen dan nog wel 85 euro aan administratiekosten betalen.

We wilden januari 2004 naar Tenerife, maar in 2004 was er alleen mar plaats in Tenerife in de zomer. Dan hebben we echter al een vakantie geboekt) en het is maar een jaar geldig, dus wij gaan er geen gebruik van maken (Spanje en Portugal is in de winter niet zo warm).

Als “pleister op de wonde” zijn we twee weken geleden toch naar Tenerife geweest met een last minute vakantie. Waren we voor een 3 sterren hotel, inclusief ontbijt en avondeten, en inclusief de vliegtickets, 800 euro voor kwijt. En dat is ongeveer net zo veel als je bij de Vacation Store - als je het hele pakket koopt - gemiddeld per week moet betalen, en dan heb je alleen het appartement, en verder niets erbij. Verder op internet gezien dat een soortgelijke organisatie een gelijke formule heeft met bijeenkomsten in Rotterdam (of zou het dezelfde organisatie zijn onder een andere naam?). Iemand die wel met de organisatie in zee is gegaan, heeft geschreven dat alle leuke locaties continu volgeboekt zijn, zodat je alleen nog maar in minder leuke locaties/landen terecht kunt.

Marta, laat je hier nog even weten hoe het is geweest bij de bijeenkomst?

Arjen

Wij hebben vorig jaar het vakantiepakket gekocht en zijn super tevreden!! We zijn naar PineCliffs geweest. Het resort waar nu het Ned. elftal zit voor de EK. Waanzinnig mooi en lux. Echt wat ons beloofd is hebben we ook gekregen. We zien alweer uit naar onze volgende vakantie. Dat wordt Malaga het resort is ook zonder problemen geboekt. Aan het strand precies wat we wilde.
Even een paar aanvullingen op bovenstaande reacties. Wij hebben gevraagd waarom je 85,- boekings kosten moet betalen voor die gratis reis. Want gratis is toch gratis.
Het was in het verleden ook zonder kosten. Maar er waren heel veel mensen die hadden dan een kamer geboekt en puntje bij paaltje toch niet gingen zonder af te bellen. En dus zaten ze met geboekte maar lege kamers terwijl er genoeg mensen wel wilde. Dus hebben ze er een bedrag aangekoppeld. Nou daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Nu kunnen er meer mensen echt op vakantie die wel willen.
Voor de mensen met de opmerking dat het toch niks is zou ik willen zeggen, ga het eerst proberen en als het dan tegenvalt dan kun je klagen. Maar zoals ik het nu lees zijn ze nog nooit bij The Vacationstore geweest maar hebben wel hun oordeeel klaar. Dat vind ik niet correct. Wij zijn heel correct behandeld en tot nu toe nog steeds. Natuurlijk kan het dat het pakket niet bij jouw manier van vakantie vieren past. Maar dat wil niet zeggen dat het pakket niet deugt. We houden gelukkig niet allemaal van de zelfde manier van reizen. Vrienden van ons hebben het pakket niet genomen omdat het niet helemaal aansloot op hun manier van vakantie vieren en die kregen dus het gratis weekje zijn geweest en hebben het super naar hun zin gehad.

ook wij hebben het vakantiepakket gekocht en zijn al naar denia in spanje geweest. Nog nooit hebben wij een betere en luxe vakantie meegemaakt als daar. Oordeel niet als je nog nooit geweest bent geweest naar de vacation store. Wij zijn vreselijk vriendelijk behandeld en alles wat ons toen beloofd is is ook nagekomen.
Wij hebben 2 kinderen van 16 en 12 jaar en de vakantie was uniek voor hun. De vacationstore mensen zijn altijd bereid om allerlei adviezen te geven en tegemoet te komen aan jouw wensen. Dus ik word erg boos als mensen zeggen ‘‘dit is een lokkertje’’. Natuurlijk zijn er organisaties die niet helemaal zuiver op de graad zijn maar dat is the vacationstore zeker niet. Je kunt zelfs het pakket in termijnen betalen. Vraag eens naar dhr robert van de broek en hij helpt je met alles. Ook wij gaan dit jaar naar Malaga en het team van the vacation store heeft ons geholpen met onze wensen. Dus mensen eerst gaan kijken bij zo’n bijeenkomt en dan pas oordelen!

Beste Schoutnm,

Aangezien je geen e-mail adres hebt meegestuurd, kan ik je vragen helaas niet beantwoorden.

Probeer het nog eens en geef je e-mail adres en ik reageer dan direckt, oke?

Groetjes Henny

Hallo beste mensen,

Op dit forum en met name op het forum van radar staan een hoop negatieve berichten voor TVS.

Wat ik me nu afvraag is of ze nu ook daadwerkelijk iets doen wat niet legaal is. zijn er mensen die zelf een rechtzaak zijn begonnen en inderdaad gelijk hebben gekregen.
Zijn het gewoon heel handige mensen die een manier hebben gevonden om time-sharing legaal uit te voeren zonder het time-sharing te hoeven noemen of speelt er iets anders.

ZIjn er mensen met harde feiten hierover, naast het gevoel te hebben dat er iets niet klopt.

Ik ben benieuwd, laat iets horen…

vriendelijke groet