Bedrog door Club Greece op Kreta

Hallo, wij zijn ook in de verkoop praatjes van Club Greece getrapt.(2006)
Ik heb nog steeds gemengde gevoelens hierover en het bemoeilijkt soms nog steeds mijn slaap. Hoe komt een mens zo stom zou je zeggen.(gelukkig zijn wij niet de enigste)
Alhoewel ik er toen twijfels over had, heb ik mij toch door mijn eega laten overhalen.
Dus eigenlijk ook veel te laat beseft wat het allemaal betekend. Vóór die tijd nooit op het internet gekeken natuurlijk.
Een massa geld betaald en voor een heel aantal jaren. Toen ik later op het net ging kijken brak het zweet mij uit… Ja stom! En hier kom je denk ik niet eenvoudig vanaf.
Nu hebben wij inmiddels al 3 maal een hotel accommodatie bezocht waarvan 1 maal een week op Kreta en 1 maal een week op Tenerife waarbij we geen week hoefden te ruilen en dit jaar 2 weken naar de USA.
Nu moet ik zeggen dat al deze accommodaties van goede kwaliteit waren en van alle gebruiksgemakken voorzien en geen onvriendelijke medewerkers. Het resort wat we afgelopen vakantie hadden uitgezocht heette “Los Abrigados resort & spa” en lag in de plaats Sedona in Arizona, USA(zoek maar op). Daarvoor moesten we €440 betalen voor 2 weken. Dat vond ik voor zo’n accommodatie acceptabel, achteraf ook een perfect resort.
Ja natuurlijk komt daar nog je jaarlijkse bedrag bij voor je accommodatie in Greece.
Wat wel vervelend is het volgende; men heeft ons destijds verteld dat altijd vakanties geboekt kunnen worden bij Hollands sprekende RCI medewerkers, welnu dat is één keer geweest en daarna waren er alleen Engels of andere taal sprekenden. Via de Hollandse RCI site kan je wel mails sturen maar dat heeft weinig nut want dat komt in GB terecht.
Nu zijn wij motorrijders en ik was al bekend met het toeren in de USA met vrienden zonder de vrouwen weliswaar. Deze vakantie wilde ik met mijn vrouw toeren in de USA.
Wat mij nu ook irriteert is, dat de verkoper destijds vertelde dat georganiseerde motortours door de USA ook door RCI geregeld konden worden, hij heeft mij zelfs een pagina uit een catalogus (internet) met dergelijke mogelijkheden laten zien, ook de organisatie was bij mij niet onbekend. Jammer genoeg heb ik dat niet vast kunnen leggen. Ik heb later ook bij de betreffende organisatie van de motortours op allerlei manieren naar gezocht maar niets kunnen vinden. Ook bij RCI weet geen mens over dergelijke vakanties. Men verwijst naar de “Holliday Club” misschien dat die wat weten zei men bij de boekingafdeling bij RCI…
Vandaar dat we deze vakantie dus grotendeels zelf geregeld hebben Ik heb zelf de vlucht geboekt de motor via internet geregeld en huurauto van Phoenix naar Sedona geregeld.
Ja, al met al hebben we een grandioze vakantie gehad met een mooie accommodatie waar we wél elke avond weer terug moesten keren daar de RCI “van – naar” motorvakantie niet te realiseren was. Als er geen ontkomen aan is denk ik dat we het beste er maar van moeten maken.

Oldbiker

q

Beste mensen,

Om toch nogmaals iets te verduidelijken. Ik krijg de indruk dat jullie het heel moeilijk hebben met de VERKOOPSMANIER. Ikzelf heb ooit verkoopstraining gekregen toen ik mijn baan startte. Als jullie er zodanig mee inzitten volg dan ook zo een training. Sommige mensen noemen het een kunst, anderen noemen het bedrog. Die mensen die voor Club Greece werken zijn vaak mensen die de manier van verkoop zeer goed beheersen, ze zijn ook gedreven, net zoals ik toen bedreven was om iets te verkopen waar ze achter staan, ander lukt zoiets toch niet.
De conclusie, je hebt reizen gekocht die jullie anders bij een ander zouden kopen… jullie hebben tevens een stukje van de verkoper gekocht. De reizen zullen jullie niet bijster veel uitsparen… En dat zal voor ons, hollanders misschien een moeilijke kluif zijn, maar relativeer het allemaal eens, op reis gaan we toch, niet?

Groeten, Elzetd

Beste mensen,

Om toch nogmaals iets te verduidelijken. Ik krijg de indruk dat jullie het heel moeilijk hebben met de VERKOOPSMANIER. Ikzelf heb ooit verkoopstraining gekregen toen ik mijn baan startte. Als jullie er zodanig mee inzitten volg dan ook zo een training. Sommige mensen noemen het een kunst, anderen noemen het bedrog. Die mensen die voor Club Greece werken zijn vaak mensen die de manier van verkoop zeer goed beheersen, ze zijn ook gedreven, net zoals ik toen bedreven was om iets te verkopen waar ze achter staan, ander lukt zoiets toch niet.
De conclusie, je hebt reizen gekocht die jullie anders bij een ander zouden kopen… jullie hebben tevens een stukje van de verkoper gekocht. De reizen zullen jullie niet bijster veel uitsparen… En dat zal voor ons, hollanders misschien een moeilijke kluif zijn, maar relativeer het allemaal eens, op reis gaan we toch, niet?

Groeten, Elzetd

…Tja, dit verklaard een hoop van hetgeen je al eerder schreef…

Wanneer je ons, getraind als je bent een tip kan geven hoe we ons moeten opstellen tegen deze hersenkrakende vorm van “verkooptechniek” dan horen we graag van je . Maar ja das een koe in zn kont kijken want het leed is al geleden.

Ik vindt jou heel slim en intelligent persoon, dank je voor de bijdrage aan dit forum.

Op Kos werd ik ook benaderd

Hoe mooi het ook allemaal blijkt te zijn, NEE is ook een antwoord;)

Beste medereizigers,

Ook ik ben vorig jaar benadert door een vriendelijke jongeman in rhodos stad.
We kregen een kraskaart in de hand, en mijn vrouw had, precies zoals de hostess al had aangegeven de hoofdprijs. Toen ik de beste jongeman hiermee confronteerde, toonde hij mij zijn werkvergunning, en stelde dat de reisorganisatie waarschijnlijk bang was klanten te verliezen. Ze hadden er immers baat bij mij te waarschuwen.

Zonder angst zijn we vervolgens in een taxi gestapt. Niemand kan mij verplichten iets te kopen, toch?

Eenmaal aangekomen werd mij duidelijk verteld dat het om een verkooppresentatie ging, en dat het minimaal 90 minuten ging duren. Het duurde inderdaad langer dan 90 minuten. Ik vond het namelijk wel een interessant verhaal. Wij zaten op dat moment in continental appartments, en waren niet echt tevreden.

Er werd mij uitgelegd dat ik direct bij hun in de hotels kon boeken, en via rci voor 1 prijs wereldwijd goede accomodatie kon boeken. Er werd wel van mij verlangt dat ik op die dag een keuze zou maken. Het was ja, of nee.

Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee. We hebben goed gekeken naar de partijen waarmee club greece samenwerkt, en hoe lang ze dit al doen. We hebben de gidsen gezien, en de internet site bekeken. Daarnaast hebben we ook de accomodatie gezien.

Daarop hebben we besloten om op hun aanbod in te gaan. We hebben 5200 euro betaald voor zes weken vakantie. Tot 4 personen kunnen dan per week op vakantie. We dachten dat deze prijs redelijk was voor wat we hebben gezien.

Eenmaal thuis wilde ik toch meer weten, en na club greece te hebben gegoogled, kwam ik bij dit forum. Na de reacties gelezen te hebben, moet ik toegeven toch te hebben getwijfeld.

Ik heb helemaal niet dezelfde ervaring. Wij zijn prima behandelt. Zouden organisaties als Marriott,Hilton, en zelfs Disney met rci werken, wanneer dit alleen maar bedrog zou zijn? Ben ik nu toch getild?

Uiteindelijk besloot ik op mijn eigen beoordelingsvermogen te vertrouwen, en zijn we dit jaar naar kreta op vakantie gegaan. We zijn net terug van the village heights, en hebben een FANTASTISCHE!!! vakantie achter de rug! Eindelijk zijn mijn vrouw en ik volledig tevreden! Via transavia.com heb ik wat goedkope tickets op de kop getikt, en ben gemiddeld minder geld kwijt dan vorig jaar! Ik kijk uit naar de volgende vakantie.

Ook heb ik met andere leden gesproken, en ben ik er geen een tegen gekomen die ontevreden was. Hoe anders dan vorig jaar, toen ik in de rij moest gaan staan over mijn klacht over ons uitzicht op een blinde muur, met stinkende afvalbakken onder ons balkon. De receptie stuurt je naar de hostess, en die komt vervolgens met het verhaal dat het hotel volgeboekt is, dus als we iets anders willen, kunnen we naar kolympia, ongeveer dertig km verderop. Wat moet je daar mee? Dan blijft een brief na thuiskomst over. Daar heeft toch niemand zin in, na de vakantie?

Wat ben ik blij dat ik deze ellende nooit meer hoef mee te maken! Ik ben volledig uitgerust thuisgekomen, en heb mijn vrouw amper zo gelukkig gezien op vakantie.

Ik ben verbaast over mensen die vrijwillig een taxi instappen, en vervolgens niet op hun eigen beoordelingsvermogen durfen te vertrouwen. Deze mensen schuiven hun verantwoordelijkheid af op een enthousiaste verkoper, en beweren vervolgens opgelicht te zijn. Dit zijn dezelfde mensen die zonder omkijken een reisburo binnenlopen, en op basis van een plaatje een behoorlijk bedrag achterlaten in de hoop dat het iets goeds wordt. En als het minder is, dan maken we er het beste van??

Deze mensen denken er goed aan te doen om anderen zogenaamd te ‘waarschuwen’. Alle positieve reacties worden afgedaan als corrupt, waarbij gesuggereerd wordt dat het medewerkers betreft.

Wij zijn gewoon mensen die tevreden zijn met een bewuste keuze voor kwaliteit, die weten dat je daarvoor geld moet betalen.

Overigens kunnen mensen die een echte beoordeling van de reizigers van club greece willen lezen deze vinden op www.vakantiereiswijzer.nl, club greece village heights.

Met vriendelijke groet,

Per vd Woude

Beste Per,

Trosradar en bovenstaande reacties wijzen anders uit…dat u sinds gisteren lid bent van wereldwijzer…riekt naar een medewerker van Club Greece…

Ik,als forumbeheerder ga uw onderwerp niet verwijderen,maar ga dit uitspitten,de negatieve reacties op Trosradar zijn niet mis,en positieve reacties op vakantiereiswijzer?

Onder verschillende IDs geplaatst?

Nou ik moet je eerlijk zeggen, dat wij er ook goeie ervaringen mee hebben, we zijn nu 3 jaar op vakantie geweest en het was super.
Het is in Nederland gewoon nog niet bekend, daarom reageren ze zo achterdochtig, ik had het in eerste instantie ook hoor.
Maar weet je dat heel veel Amerikanen dat ook doen, daar is het heel bekend.
Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat het zich niet loont als je met z’n 2en bent, maar wij hebben 3 kinderen, en het scheelt ons heel veel…

Groeten Miranda

Beste vrienden, jammerlijk dat dit door de wereld gaat want wij zijn al jaren lid van deze club en die samen met RCI de grootste reismogelijkheden bied van heel de wereld. Deze organisatie (Club Greece) heeft een internationale reputatie opgebouwd en dit enkel en alleen door hun perfecte aanbiedingen in heel Griekenland. Wij wisten dat het weml wat geld was om dit te kunnen krijgen maar het was meer dan de moeite waard. Prachtig gelegen, leuke service, en prachtige appartementen metb alles erop en eraan. Ik zou zeggen , bekijk deze foto’s maar eens en laat nu voor eens en altijd dat dit bedrog zou zijn voorgoed verdwijnen…
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/foto/82638/34671/foto.html

Een tevreden reisfamilie naar super club greece:vak02: