Bedankt allemaal.

Op de laatste dag van 2011 wil ik als beheerder van het Filippijnenforum iedereen bedanken die een bijdrage aan dit forum heeft geleverd het afgelopen jaar.

Tot slot wens ik ieder een prettige jaarwisseling en een voorspoedig 2012.

1 like

Korikong, ik wil vooral jou bedanken voor de vele antwoorden op vragen op dit forum!
Wij zijn net terug vanuit o.a. Palawan. Je antwoorden op de vele vragen hebben me zeker geholpen.

Groeten,
Robert

Hoi Robert,

Fijn te horen dat het forum je geholpen heeft heeft bij je trip in Filippijnen,want daar is het forum tenslotte voor bedoeld.
Nog bijzondere dingen meegemaakt, of dingen die je zijn opgevallen of tegen gevallen ?

Ben zelf nu ook onderweg naar Palawan.

Hoi Korikong,

Nee geen andere bijzonderheden dan ik al via het forum wist. Wel duurde het regenzeisoen iets langer dan verwacht dus was er wat regen de eerste dagen in december.
We hebben (na het bezoek van Bulacan) de volgende route gedaan:
Puerto Princesa (3 dagen), Sabang (3 dagen), El Nido (5 dagen), terug naar Puerto Princesa (omdat de boot niet naar Coron ging vanwege het uitvaarverbod ivm de typhoon), Superferry naar Coron, Coron dus, en vandaar weer terug naar Manila voor deel 2 van bezoek aan Bulacan.

Palawan ga ik beslist vaker bezoeken! Mooi, schoon, supervriendelijke mensen, goedkoop, tja wat eigenlijk niet.

Pinnen in Palawan kan lastig zijn, maar in Puerto P geen problemen gehad. Zowel stroomuitval als het weigeren van een buitenlandse bankpas kan problemen opleveren.
Ik had de tip in Puerto P altijd te pinnen bij de BPI bij gebouw van NCCC. NCCC die heeft eigen stroomgenerator, dus bij stroomuitval blijft de bank gewoon draaien.

Verder zeer opvallend dat ik zonder kosten langer dan 21 dagen kon blijven. Weer eens wat anders dan extra te moeten betalen. “het is kerst” was de reactie.

Veel plezier in Palawan.

Bedankt voor je tip over die pinautomaat bij de NCCC, want daar ben ik de komende maanden op aangewezen. Ik verblijf in Caramay zo een 100 kilometer van Puerto, er is ook nog een ATM in Roxas op 30 kilometer van me,maar ik weet niet of die buitenlandse pasjes accepteerd.
Ben nu met de auto onderweg van Manila naar Puerto princesa, want ik heb me auto daar nodig. Vanaf manila eerst naar batangas daar de boot naar Calapan, dan uren rijden naar Roxas, Mindoro, daar de boot naar cataclan, en daar met de auto naar Iloilo city, waar ik zaterdag de boot naar Puerto via Cuyo hoop te nemen.
Me vrouw heeft een strandresortje aan de oostkust gekocht Tabuyobeach ter hoogte van caramay. dus als je nog eens in de buurt ben, ben je welkom.

hey kirikong, ik woon al een tijdje in de filipijnen maar palawan heb ik nog niet gezien ik lees dat het daar mooi is ik doe aan fotografie en waar moet ik zeker komen om de mooiste foto’s te nemen de aantal dagen daar speeld geen rol groetjes

Eh ja, mooie plekjes genoeg, ik denk aan buenavista viewpoint met mooi overzicht over Ulganbay, of als je in Sabang vanaf de pier naar de undergroundriver vaart, de rotsen daar zijn erg fotogeniek, en dan de Undergroundriver zelf natuurlijk, je moet wel over een goede camera beschikken want het is aardedonker daar. Mooie stalagtiten en stalagmiten in alle vormen en kleuren.
Bij ons resort liggen een 20 eilandjes in Green eilandbay met weelderige begroeing en witte strandjes, we hebben een motorbanca om daar heen te gaan. En dan de absolute topper is EL Nido helemaal in het noorden van Palawan. Oja ik vergeet het spaanse fort Isabela in Taytay, ook zeer fotogeniek.
We kunnen eventueel een tour over het eiland met je doen want met openbaar vervoer is het lastig te doen. Ik stuur je nog wel een privee berichtje .
Als het goed is komt volgende week onze auto aan in Palawan.

1 like

bedankt voor het bericht als ik naar daar ga neem ikcontact op met jouen mijn camera is goed want ik doe internationaalfoiowedstrijden tot later op de mail groetjes

hey Bakker1957,

Ik ben altijd benieuwd waar Nederlanders zich mee bezig houden als ze in de Filipijnen wonen. Heb je bijzondere bezigheden daar?

Groeten, Robert

1 like

hey, ik hou mij bezig met fotografie alle opdrachten trouwers en andere feesten maar vooral model en natuur fotografie en dan heb ik ook een kippekraam een letdon manok zoals ze het hier zeggen en voor de rest alles mag niets moet groetjes en tot de volgende keer