Bay of Islands of Coromandel?

Wij gaan eind oktober voor 5 weken naar Nieuw-Zeeland en starten in Auckland. Relaxen en genieten van een mooie kust is één van onze wensen. Wanneer je zou moeten kiezen voor Bay of Islands óf Coromandel, wat raden jullie dan aan?

Hoi, Wij zijn in december 2007 t/m januari 2008 in NZ geweest en als je echt een keus moet maken , dan vind ik de kust van bay of island het fijnst, maar eigenlijk moet je geen keus maken en het allebei doen!!! Wij zijn 6 weken geweest en ook nog familie bezoek ingepland maar we hebben heel veel kunnen zien. Wel veel rijden hoor, maar echt geweldig: wij hebben net de tickets geboekt voor opnieuw NZ maar dan 3 maanden( oct.nov.dec.2009)… zo mooi,en dan relax alles op je af laten komen.
we wensen jullie heel veel plezier daar!! en mss tot ziens
groetjes

Hoi,

Wij zijn zelf afgelopen jaar naar de Bay of Islands geweest… prachtig!

Echter, ik heb familie wonen in NZ en die zeiden dat de stranden op de Coromandel nog mooier zijn, dus die willen we de volgende keer zeker mee gaan pikken!

Maar, zoals al wordt aangeraden, als je er de tijd voor hebt, bezoek dan beiden.

:dag:

hoi ton hier vanuit nz
woon nu 3 jaar in de bay of islands heb daarvoor 12 jaar in de coromandel geleeft ze zij alebei de moeite waard om te bezoeken
allebei hebben mooie stranden waar niemand is en helder water.
allebei de plekken kan je goed vissen en het weer is hetzelfde.
maar als je meer van nz wil zien in een korte tijd coromandel is dichter bij de meeste toeristeplaatsen zoals taupo .rotorua etcals je meer wil weten laat wat horen kan je alle informatie geven.
en als je echt van vissen hou kom naar de bay of islands neem ik je uit vissen .
groetjes vanuit zonnig whangarei

Okay, Bedankt! leuk deze reacties. Had al een beetje verwacht dat het moeilijk kiezen zou zijn, dus misschien gewoon allebei …Tja, of ik van vissen houd, doen we eigenlijk nooit, maar wie weet! Dan laat ik het je weten!
Hebben jullie nog tips voor accomodatie in BoI of Coromandel? Niet zo’n groot hotel, maar iets kleins en natuurlijk dicht bij het strand. :vak02:

hoi ton hier vanuit nz
als je accomodatie wil boeken of opzoeken voor coremandel.
moet je naar de dorpjes whitianga ,coromandel ,tairua,pauanui,hahei.
op het net opzoeken .
als je daar ben moet je ook hotwaterbeach opzoeken en catheralcove .
heel mooi om te bezoeken er zijn ook wijngaarden om te zien.
en als je bay off islands will op zoeken laat me weten heb een gasten kamer kost niks.
woon my zelf en mijn partner in Wangarei zeer dicht bij meeste dingen .
groetjes ton en pauline

Hoi, ik ben in 2005 3.5 maand naar Nieuw Zeeland geweest. Ook een aantal dagen in Coromandal en naar de Bay of Islands geweest. Mijn voorkeur gaat echt uit naar Coromandal! Ontzettend mooie baaien en het is rustig en niet overvol met mensen… Je kunt er heerlijk wandelen (De Pinnacles-track gelopen, mooi!) en relaxen!
Bay of Islands is lang zo mooi niet en is veel drukker. Maar, als je van uitgaan etc houdt dan zit je op Coromandal niet goed.
Succes met je keuze!

Als je niet verder gaat dan Pahia in de Bay of Islands en dan terug naar beneden (erboven is niet veel te beleven) dan kan je het makkelijk allebei doen. Coromandel is ook prachtig, Cathedral cave enzo… Kijk gewoon even wat het weer doet. The bay of islands is mooi vanwege de stranden, maar als het regent word je daar niet blij van. Coromandel is dan mooier, ook vanuit de auto…

Coromandel, no doubts. Bay of islands is veel te touristisch. Of je moet dat leuk vinden natuurlijk. Bovendien kost alles wat je daar kan zien klauwen met geld en zo spectaculair is het allemaal niet.

Tja, BoI of Coromandel. Veel mensen twijfelen over deze keus. Niet zo gemakkelijk. BoI kan erg druk zijn hoewel jij gaat al heel vroeg in het jaar. Het water is dan nog erg fris, voor de meeste mensen te koud om te zwemmen. Als je met de auto naar Pahia gaat en dan weer terug naar het zuiden zie je de Bay of Islands niet. Je moet het water op (zeilen) om er echt iets van te zien en ws zie je dan ook de dolfijnen. Onderweg van Auckland naar de BoI zijn vele mooie (eenzame) stranden; even de highway 1 verlaten en wat kleinere weggetjes inslaan.
De Coromandel heeft prachtige stranden; in het westen mooie zandstranden en het oosten ligt een prachtige kustweg met meer rotsen.
Je kan een wandeling maken door de bush (misschien 'n nacht in een hut van DOC) of bij eb een gat graven op Hot Water Beach en heerlijk liggen in het warme water en dan maakt het niet uit dat het pas oktober of november is, het is ws dan nog erg rustig daar.
Coromandel ligt natuurlijk meer op de route als je verder gaat naar Rotorua en Tongariro of Taupo.
De BoI zal je meer extra tijd kosten en er is nog zoveel te zien en doen in NZ! Goeie reis!

Iedereen erg bedankt voor de tips! Het klinkt allemaal zo gaaf. We gaan wrsl. toch beide plekken bezoeken, afhankelijk van de:zon02:

Hoi,
Hangt er een beetje van af wat je zoekt.
Beide zijn erg mooi, al vonden wij Bay of Islands een beetje tegen vallen.
Waarschijnlijk te veel van verwacht omdat er zoveel reclame voor gemaakt wordt en een beetje toeristisch is.
Maar als je mooie stranden zoekt of even lekker tot rust te komen, moet je eens zoeken naar Matai Bay. Ligt in de buurt van de Bay of Islands.
Is niet super toeristisch, maar ik vind het de mooiste stranden die ik in Nieuw Zeeland heb gezien.
Er is daar ook een een schiereiland (Karikari peninsular)
waar het bijna altijd mooi weer is, de buien die evt. in het binnenland vallen, trekken daar over.
Een aanrader daar is het hostel The Rusty Anchor. Vriendelijk stel die dat runt en vol met tips en tricks voor de omgeving.

Groet,

Maarten.

Ja, Matai Bay, lang geleden dat ik daar was, maar inderdaad heel mooi!
Als je genoeg tijd hebt en het weer zit mee (de hele zomer is eigenlijk goed in het noorden) kan je prachtige stranden vinden. Aan de oostkant prachtige baaien waar je heerlijk kan zwemmen of snorkelen en aan de westkant meer uitgestrekte lange woeste kusten om uit te waaien of voor de zonsondergangen; zwemmen is daar vaak te gevaarlijk door de rips die je de zee in trekken. (oostkust is voor de zonsopgang natuurlijk)